HELUPPPP Slaap problemen!!

Slapen was hier nooit een probleem, met 5 dagen sliep mevrouw dat ook al door. Alleen nu sinds 3 dagen is het drama. Gillen huilen enzo. Hoort dit blij de leeftijd? Ze mikt haar knuffels uit bed en gaat dan staan gillen in bed… Is ze toe aan een peuterbed??? Of hebben veel kids dit van haar leeftijd?? Nog tips wat ik kan doen?

testing one two… testing… :mrgreen:

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar en nou… nou begint de test, wie is doorslaggevender, ik met mijn dreumes gil bui in bed of mama met de drang mij te laten slapen.

Bij Aniek duurde het zeker een maand voor we door hadden dat het testen was.

Bij Peter duurde het ruim 2 weken.

Bij Mies herkende ik het heel snel omdat het inderdaad “ineens” opkwam. Het kwam tegelijk met wat meer kunstjes trouwens. Hij kon ineens de trap af en zelf lichtknopjes goed aandrukken en rond die tijd begon ook hij ineens te gillen en zijn nijnies uit bed te smijten… water in zijn beker belande ineens op de grond, en met slaapzak en al dreigde hij over de rand te klimmen en hartverscheurend huilen en gillen he…

Maar rustig blijven, alleen zeggen, Neeee mies, je gaat ECHT slapen en dan weer plat leggen, nijnies weer in bed en weglopen zonder al te veel omhaal… dat hielp.

Niet meteen hoor, duurde zeker een week zo.

En soms moest dat wel 5 of 6 x op een avond.

Maar na die week was het ook weer over en nu probeert hij het af en toe opnieuw, maar gewoon stellig blijven en vooral niet gaan troosten of hem eruit halen, gewoon zonder omhaal “Nee mies je gaat ECHT slapen, hup plat, je nijnies, welterusten, daaaaag” en dan ga ik weer.

Zet je tanden er maar in, je dreumes begint met heerlijk eigen willetjes dreumesgedrag vol testfases… kijken waar ze verder mee komt en waarmee niet :wink:

hier ook al een ruime week hoor… 3, 4 x per nacht… gillen krijzen… gewoon laten liggen in bed, wel even checken of er neits aan de hand is… en wat Cell zegt… tot rust manen en weer de kamer uit gaan…

Is ze echt moe? Heeft ze ergens last van? Zit ze in een sprongetje?

Als de mannen hier niet willen gaan slapen zijn ze vaak gewoon niet moe genoeg en ja… dan kan ik wel steeds roepen dat ze moeten gaan slapen maar als ik nog niet moe ben ga ik ook niet naar bed.

ze slaapt, knuffels liggen dus buiten bed, hoop dat ze door gaat slapen!

@Fryskefaam wrote:

Is ze echt moe? Heeft ze ergens last van? Zit ze in een sprongetje?

Als de mannen hier niet willen gaan slapen zijn ze vaak gewoon niet moe genoeg en ja… dan kan ik wel steeds roepen dat ze moeten gaan slapen maar als ik nog niet moe ben ga ik ook niet naar bed.

bij mij wordt ze midden in de nacht wakker… en dan is ze echt mog wel moe hoor… want ze gaat gewoon liggen en verder slapen nadat ik bij der ben gweest…

en in bed leggen is hier geen ramp… maar tegen 23u komt ze voor de eerste keer…

maar goed het is dus een fase :-*

och zeemeermin das nog uitslapen… hier voor 6en… :zzz: :zzz: :zzz:

heb haar vanmorgen maar bij ons in bed gekwakt…zo konden we toch nog even slapen…

hier ook actief als ze bij ons in bed komt, afgelopen nacht dus maar bij ons in bed maar gaat niet meer gebeuren. Wij komen dan gewoon niet aan onze rust toe! Tot nu toe slaapt ze nog steeds (moet ik de knuffels nu terugleggen of weghalen zodat ze ze niet ziet als ze wakker wordt??)

zou ze zachtjes bij haar leggen…

Zeemeermin Jade sliep hiervoor altijd tot 7.30 (dan moeten we eruit :wink: :mrgreen: )

hahaha dan moeten we ze met een stok het bed uitslaan :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

dan zitten we vast nog wel op kok :mrgreen:

zeemeermin, geeft niet hoor!!

Ga ze dan zo bij haar in leggen! En dr even toedekken want… ze ligt natuurlijk niet meer onder de dekens…

nee natuurlijk niet… daar moet je bovenop gaan liggen…/.

( doen ze hier allebei trouwens :mrgreen: )

een pyjama werkt ook hoor :mrgreen:

ik heb ze niet teruggelegd, dacht die mikt ze er toch weer uit, toen ik sliep dr niet meer gehoord. maar volgens mij is ze wel druk in de weer geweest met dr papa want knuffels lagen in bed, neusspray op aankleedkussen en stoel in slaapkamer … dus maar ff vragen vanmiddag als hij thuis is van het werk…

@Zeemeermin wrote:

@colle wrote:
och zeemeermin das nog uitslapen… hier voor 6en… :zzz: :zzz: :zzz:

heb haar vanmorgen maar bij ons in bed gekwakt…zo konden we toch nog even slapen…

Hihi, de laatste paar weken slaapt Lars tot 8.00 uur. Waren we heeeel blij mee, want eerder was hij ook rond 6.00 / 6.30 uur wakker. Ik ben nu al verwend met die 8.00 uur… ik weet het! Dat bij ons in bed kwakken werkt hier helemaaaaaal niet, Lars is mega-actief 's ochtends. Wil alleen maar spelen :mrgreen: !

Wie, Riley? Ja! Lijkt wel of je over Riley praat joh!

Die sliep van 7 tot 6 half 7, tot vorige week van 19.30 tot half 8, kwart over 8.

Nu is het half 7 weer bingo! (en nu ik vandaag weg moest, slaapt hij spontaan weer uit, weg ritme)

Wel herkenbaar ja. Onze zoon gaat ook opeens niet meteen slapen. Het lijkt hier alles te maken te hebben met zijn papa :slight_smile: het lijkt echt alsof hij weet dat papa thuis is, en als ik hem dan op bed leg, en papa komt niet snel genoeg ook nog een knuffel brengen, dan gilt hij gewoon net zo lang tot papa langs is geweest. Daarna gaat hij heel lief liggen en slaapt hij zo in.

Vanmorgen was het weer mama die hij even moest zien. Nouja, prima hoor, we laten onze neus af en toe zien, als dat helpt. En als dat niet meer helpt, dan laten we hem gillen, hij is tot nu toe nog niet zijn bedje uitgeklommen, dus hij kan toch niks beginnen. Hij mikt wel zijn deken uit zijn bed, maar dat maakt me niet veel uit, hij heeft een slaapzak aan en een pyjama, en die deken leggen we wel weer over hem heen als hij slaapt :slight_smile:

Ik denk dat de meeste dreumessen dit met periodes hebben. Hier heeft het zelfs wel eens 3 maanden geduurd, zo rond de 12 maanden.

Ik begrijp dus eerlijk gezegd ook niet zo dat je het een ‘slaap probleem’ noemt terwijl het pas drie avonden aan de gang is… :think:

Maar goed, wat hier enigsinds hielp/helpt (nu soms 's avonds ook weer wat gebrul). Lampje op de gang aan, doekje over zijn ogen leggen zodat ik ‘stiekum’ weg kan lopen. Klinkt gek maar er is een tijd geweest dat ik niet weg mocht gaan, dat doekje zorgde er nèt voor dat hij mij niet zag weglopen uit zijn kamer, scheelde toch iets.

noem het probleem omdat dit gedrag van haar gewoon niet bekend is. ze slaapt altijd meteen in. Maar tussen de middag slaapt ze meestal wel meteen in, ze doet dit alleen 's avonds…

en hoe is het vanacht gegaan???

en idd als het onbekend is mag je het best een probleem noemen, maakt niets uit hoor.

( hier trouwens een beregoede nacht :dance: )