Mijn vader past 1 dag op Esmée van bijna 2 en Tom van bijna 9 maanden.
Hij heeft aagegeven dat vooral Esmée hem teveel wordt, hij is bijna 60, werkt nog veel en heeft het gevoel dat hij meer politieagent is dan opa.
Toen hij begon met oppassen hebben we afgesproken dat als hij het niet meer kon of wilde, hij het ons zou zeggen en wij een goede oplossing zouden zoeken.Im de tijd dat we geen oplossing hebben blijft hij gewoon oppassen.
Dat moment is nu daar en ik heb beide kids opgegeven bij een (goed) kinderdagverblijf.
Nu belde ze vanmorgen, voor Esmée is direct al plaats, en voor Tom en Esmée samen pas in april.
Wat moet ik doen? Het voelt vreselijk om die 2 uit elkaar te halen…maar Esmée is echt toe aan het omgaan met andere kindjes.
Ze komen, zelfs in april, niet bij elkaar op de groep…
Hellup!
Als Esmee je vader teveel is zou ik toch alvast Esmee naar het KDV brengen. Voor Tom misschien ook wel leuk om even de volledige aandacht te hebben met opa en het zijn maar 3 maandjes
Eigenlijk zeg je het zelf al in april komen ze ook niet bijelkaar op de groep en esmee is toe aan spelen met anderen.
Esmee lekker laten gaan en tom nog even lekker laten genieten bij zijn opa.
Ik zou het wel doen zeker ook omdat je aangeeft dat Esmee toe is aan andere kindjes.
Ik sluit me bij de dames aan :hug: :-*
inderdaad gewoon doen dan is de druk voor opa er vast af,en kan tom lekker nog poos bij opa zijn.
zeker als je merkt dat esmee toe is aan spelen met andere kindjes.
dus gewoon doen dan het je ook maar 1 kind tegelijk die aan nieuwe situatie moet wennen,en leert tom alvast zonder zijn zus ergens te zijn.
succes
wow, wat zijn jullie snel, bedankt :-*
Het is voor mijn gevoel zo oneerlijk tegenover Esmée…ze is echt geen moeilijk kind hoor, een lekkere dreumes maar wel eentje met een eigen wil…
Aan de andere kant, als ik straks vakanties heb(werk in het onderwijs) dan kan ik ook weer eens gewoon boodschappen doen e.d. met 1 kind, en wat rustiger aan doen die dag.
En ik ben bang dat mn vader haar niet kan “missen”, ze is het eerste kleinkind en wordt daarom wel wat moeiijk losgelaten…
Ik snap dat de keuze je moelijk valt. Aan de andere kant: voor Esmee zal het echt goed zijn. En je geeft zelf ook al aan dat Tom in een andere groep zal komen! Ik zou Esmee gewoon vast naar het kdv doen. Als een kindje naar de speelzaal gaat heb je hetzelfde.
Toen Mirna nog naar het kdv ging en Aafke net geboren was ging ze ook alleen en ging ik met Aafke weer naar huis. Het hoort er bij… :hug: :hug: :hug:
ik sluit mij ook aan,denk dat het voor esmee nu wel lekker is spelen met leeftijdsgenootjes,en heb je het zelf iets rustiger :hug:
Ann, ik geloof dat je er al uit bent
Natuurlijk is het moeilijk… je kleine meisje wordt groot.
Op het kdv kan Esmee lekker spelen met andere kindjes en Tom kan heerlijk genieten van de aandacht van opa, net zoals Esmee dat vroeger ook kreeg toen Tom er nog niet was.
hee lieffie, voel je niet schuldig meis…Esmee heeft idd nu behoefte aan leeftijdsgenootjes waar ze mee kan spelen en ravotten.
Denk dat t voor haar ook beter is… :hug:
ik zou haar ook alvast naar de creche brengen, en je zoontje dan over 3 maanden.
Misschien ook wel leuk voor opa om af en toe zijn kleinzoon alleen te hebben deze 3 maanden.
Wel fjn dat hij het ook eerlijk aangeeft!!!
Ann Meis,
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al :hug: Maar ik snap je gevoel…
Als Opa Esmee gaat missen dan wil hij misschien wel gewoon eens tussendoor even op Esmee alleen passen…en is Opa voor de leuk en geen politie agent…snap je het nog :eh:
Voel je absoluut niet schuldig je zal er goed aan doen, en Esmee vind het vast prachtig :mrgreen: En Tom over 3 maanden, ja dat vliegt ook voorbij moet je maar denken dan…
En je moet niet denken dat je ze uit elkaar haald want thuis halen ze de schade wel weer in :mrgreen:
Je moet doen waar je je goed bij voelt, en maak het anders bespreekbaar met je vader!!
Dikke kus :hug:
Ben het helemaal met de andere meiden eens; Breng Esmee lekker naar het kdv. Dat zal ze vast prachtig vinden en tijd met opa zal ze heus nog wel doorbrengen, maar is dan leuker voor beide partijen omdat Opa dan geen ‘politieagent’ hoeft te spelen
En ik vind het ook heel dapper van je vader dat ie het heeft durven zeggen. Mijn buren passen op 2 kleinkinderen op en het is ze echt teveel, maar zeggen durven ze het niet, want hun schoondochter heeft wel eens gezegd dat ze dan gewoon niet meer langskomen met de kinderen.
Hallo lieve meiden!
De kogel is door de kerk…
Mn pa en ma kwamen toevallig ff op de koffie en ik heb het bespreekbaar gemaakt met ze.
Hun eerste reacties was hetzelfde als die van mij, maar al afwegende voor’s en tegen’s kwamen we tot de conclusie dat we Esmée toch direct opgeven.
Ook om de redenen die jullie allemaal al aangaven.
We hebben even gebeld en 6 feb is Esmée dr eerste dag op het kdv.In de tussentijd gaat ze een middagje wennen, en krijgen we een rondleiding cq intake.
Ze komt bij het buurmeisje op de groep, die is wel jonger maar toch bekend.
Tom gaat 3 april, er zitten 7 weken tussen, waarvan ik er 1 vrijben en mijn vader dus niet oppast.
We hadden het er allemaal moeilijk mee, maar we zijn ervan overtuigd dat dit best gezond voor onze dreumes is, die weinig met anderen in contact komt.
Mijn gevoel is niet veel veranderd, maar ik heb er wel vrede mee…
Denk ik :shifty:
@Maxime wrote:
En ik vind het ook heel dapper van je vader dat ie het heeft durven zeggen. Mijn buren passen op 2 kleinkinderen op en het is ze echt teveel, maar zeggen durven ze het niet, want hun schoondochter heeft wel eens gezegd dat ze dan gewoon niet meer langskomen met de kinderen.
Ja, dit hebben we direct zo afgesproken.Ik wil geen vrij tijd van mijn ouders “afpakken” als ze het niet meer heel leuk vinden.
Mijn pa vond het erg moeilijk, en zei dus eerst niets, maar we hebben het hem rustig en ronduit gevraagd en toen werd het wel bespreekbaar.Gelukkig hebben we altijd gewaakt voor de tevredenheid van alle partijen…
@Dune wrote:
Mijn gevoel is niet veel veranderd, maar ik heb er wel vrede mee…
Denk ik :shifty:
Kan me voorstellen dat het moeilijk is :hug:
Jullie hebben de beslissing allemaal samen gemaakt,
dat is helemaal super.
Ik denk dat jullie het helemaal goed hebben gedaan :-*
:hug: meis toch.
Ik vind het goed dat je vader het aangegeven heeft. Dat is beter voor jullie allemaal. En omdat je zelf ook al zegt dat Esmee weinig in aanraking komt met andere kindjes is dit alleen maar goed denk ik hoor.
Komt goed :hug:
Vandaag hebben we de intake gehad.
De leidsters zijn leuk, de regels zijn goed. Esmée ging ongevraagd direct spelen en draaide direct mee in de groep.Het is voor haar goed om met mede kinderen te spelen…
Eigenlijk heb ik vrijwel geen opmerkingen, het enige wat ik een punt vind is dat de deuren mijn inziens op slot moeten. Dit heb ik ook aangegeven.
Het grote probleem…
Dat ben ik… :oops:
Alles in mij, elke vezel verzet zich tegen het wegbrengen van het kostbaarste dat ik bezit.Het liefst zei ik mn baan gisteren op, maar dat kan niet. Ik wil zelf wel blijven werken, gewoon omdat ik, ik ben. En dan zijn daar nog de financien…
Ik heb er zoveel verdriet van dat n kindjes naar het kdv moeten…mn hele moederhart huilt erom…
Nouja, niet dat jullie wat aan deze info hebben, maar ik ben het even kwijt…
:hug: :hug: :hug: :-*