help!! Zoon met hele smalle taille

hoi,



Wij zitten met een probleempje, mijn zoontje van 5,5 heeft een hele smalle taille en dus een probleem met (spijker) broeken kopen.

Hij heeft qua lengte nu 116 (maar sommige zijn al te kort) en taille maat 86/92. Hij is nu 49,5 cm bij zijn buik. Het lijkt niet zo moeilijk met al die broeken die je aan kunt snoeren met elastiek maar die zitten gewoon niet. Of het word zo’n volendammerpofbroek, of zijn billen/achterkant verzuipt erin.



Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem??? Wie herkent dit en heeft een oplossing?



Ik heb bijna alles geprobeerd. Hm, hema, vd, name it, shoeby, vingino, we, heb ik allemaal al geprobeerd. Nu draagt hij het meisjesmodel van de we maar mt 122 ziet er ook daar niet van uit.



We hebben zelf al zitten denken aan broeken zelf gemaakt maar ik kan dat niet.





Gr karin

herkenbaar

ik lees mee,…



Sem die draagt nu name it broekjes of esprit

en dat wil…al zou smaller mooier zijn… :oops:

Ik krijg net mail van pittig en stoer, vingino heeft ook een skinny voor boys!



Ff checken zeg ik, zag er best mooi uit!

Wellicht komen er dit seizien meer merken met smalle jeans voor jongens?

Mijn collega maakte altijd zelf elastiek in de taille voor haar zoontje… Bij shoeby hebben ze van Jilly en Mitch skinny die ik behoorlijk smal vindt, valt qua maat volgens mij wel groot…

Ik ken t, maar dan voor mijn meid. Hoewel Jayden ook smal is, maar niet zo extreem als Kaylee…



Maar zij heeft dus al die tijd gelopen in broeken die eigenlijk niet zitten… je moet wat… dan maar het beste uit het slechte gekozen :S

Nu heb ik eindelijk voor haar een broek en een legging gevonden voor haar, xtra slim fit bij Name it… Misschien hebben ze dat voor jongetjes ook :think:



Succes… frustrerend he…



(mensen zeiden mij dan, dan trek je haar toch een jurk aan of een rok… ja… alleen vergaten ze dan dat er in een legging of een maillot al helemaal geen elastiek zit ;))

Ja hier ook het probleem, mathijs is ook zo smal, hij heeft nu maat 104 en trek het elastiek in de taille zo strak mogelijk en dan blijft de broek hangen maar wat je zegt word zo pofferig aan de bovenkant, maar de lengte past niet goed niet meer, dus we gaan na de zomer over op maat 110 dat moet wel qwa lengte maar ja die taille is natuurlijk nog wijder, dus maar zien of we wat mooi zittende broeken kunnen vinden…

Dat pofferige zie je toch niet als het shirt erover groot genoeg is…? Moet het wel een beetje ruim zijn.



Mijn zoon draagt broeken van de WE, esprit en rags vooral, dat zijn denk ik toch de smalste die ik kan vinden. En Oilily, die hebben niet eens elastiek en blijven toch zitten :shock: :dance: Maar dat moet je dan net wel kunnen vinden, ik krijg ze vaak van iemand, van oudere collecties.



Echt skinnyjeans of hele smalle broeken zou ik hem nooit aandoen, dat benadrukt toch alleen maar hoe smal hij is…? Vind ik er persoonlijk niet uit zien… maar goed ik hou dus zowiezo wel van wijdere broeken.



Verder maak ik zeker voor de zomer ook zelf wel heel eenvoudige broeken met elastiek in de taille.

Het is heel erg zoeken idd. Van Jilly en Mitch zijn modellen die echt wel smal vallen. Vingino heeft ook smallere. Y.uri draagt dan ook die twee merken. De WE valt breder vind ik bij de billen. Y is nu bijna 6, draagt broek 110 en heeft een taille (op de heupen gemeten) van 52 cm.

Grappig de jongste wilde ook en die heeft al 50 cm met bijna 2 jr :mrgreen: Dat is ons dikkertje haha.



Een riem doet ook wonderen. En, ik doe alle spijkerbroeken na elke wasbeurt in de droger. Dat werkt ook goed voor de breedte maat. :mrgreen:

Bedankt voor de tips. Jilly and Mitch hebben we idd gehad maar nu hij weer een maat groter is :? De omvang word ook steeds breder.



Nadeel van skinny jeans vind ik (net als Lune) dat zijn beentjes dan helemaal niets meer worden…



Lune; zelf broeken maken zitten we ook aan te denken maar wij kunnen dat niet zelf. Heb wel naaimachine gekregen maar geen gebruiksaanwijzing en ik ben echt een leek daarin.



Ik hoop nog meer tips :pray:

Ik heb ook een héél smal ventje, kont ontbreekt en de mijne is heel wat jonger dus hij heeft het geluk nog een luier aan te hebben. Maar hier passen de slimfits van Name-It wel goed en hij heeft ook 1 broek van Eager Beaver die perfect zit. Heb net een broek van Blue Rebel gekocht (vind ik eigenlijk te prijzig maar half gesponsord door schoonmoeder) en die zit echt perfect!



Maar ik vind het ook een drama hoor, is echt niet handig als je kind net buiten de "standaard"maat valt.

Karin, gebruiksaanwijzing kan je ook welnline vinden en dan is het een kwestie van uitproberen he, gewoon doen hoor!

Of anders misschien een beginnerscursus kf hulp inschakelen van een tante ofzo die je de basis een beetje bij wil brengen.

Op Kiind staat een patroon voor een speelbroek noemen ze t, echt supereenvoudig. Zoiets maak ik zeker nu, gewoon linnen, lekker wijdvallend, shirt erover en dan maakt het niet uit dat de bovenkant nie mer zakken, ritsen etc is.

@Vicky wrote:



(mensen zeiden mij dan, dan trek je haar toch een jurk aan of een rok… ja… alleen vergaten ze dan dat er in een legging of een maillot al helemaal geen elastiek zit ;))




Hier dus ook een meid en die heeft idd alleen maar rokjes aan. Ze is 2,5 maar rokjes draagt ze nog gemakkelijk maat 74 of soms zelfs 68. Pas geleden allemaal nieuwe leggings maatje 68 gekocht en dat gaat prima. Zomers maakt het niet uit dat ze wat korter zijn en in de winter koop ik dan 74 zodat ze net in haar lange sokken passen. Laarzen aan en je ziet er niks meer van :wink: Noppies leggings vind ik om de benen mooi smal vallen, maar aangezien ze tot maat 86 luierkontjes in de leggings verwachten zitten die nu ze zindelijk is voor geen meter meer :? Bij leggings van de hema kun je ook een klein sneetje in de band maken en het elastiek eruit vissen, dan kun je het wat strakker maken als je grotere maat nodig hebt ivm lengte (maar dan zitten de pijpen uiteraard niet strak meer).



Verder voor jongetjes geen extra tips. Idd zoeken naar skinny jeans.

en de leggings van de prenatal vallen ook iets smaller,.

Ik ken het ook, maar dan ook bij een meisje. Sinds ze geen luiers aan heeft zakken de broeken af en zijn ze niet meer gevuld bij de billen.



Ik doe dus wel vaak jurken en rokken aan en een legging van een kleinere maat. Ze zit in maat 92/98 met soms wel eens maat 68/74 in leggings. Die zijn dan driekwart ipv lang.



Maak wel zelf kleding, maar broeken maak ik niet zo gauw. Liever jurkjes.



Ken je niemand in de omgeving die kleding op maat maakt? Dan kun je 2 of 3 broeken die goed zitten laten maken. En dan voor het spelen die andere.

Levi is 3,5 en draagt ook 116 in zijn broeken.

Die van Dyanne zitten hem echt heel erg mooi, en sommige modellen van H&M ook :thumbup:

En als sommige wat pofferig zitten, tja het zij zo. Zit toch een shirt of iets overheen.

Hier , hoe toevallig, ook een small ventje. de broeken van eager beaver vallen erg smal, maar zijn redelijk aan de prijs. ( twee keer per jaar sample sale dan is het leuk winkelen).



verder inderdaad de we, slimfit modellen.



Robbert is nu 6 en de meeste broeken van hem zijn nu te kort aan het worden in 110. moet nu dus op zoek naar maatje 116.



heb van vingino wel vaak broekjes, op zich niet super small, maar doordat de stof erg soepel is vallen ze toch mooi.



Retour heeft ook smalle modellen.



succes met je zoektocht.

Ik slaag heel goed bij C&A voor mijn zoontje.

Die word in oktober 7 jaar en weegt nog steeds geen 20 kilo.

Dus ook een heeeeeel iel mannetje hihihi!

Hij is iets van 1.10 m

Ik koop alleen maar broeken met die elastieken en knopen aan de binnenzijde.



Hij heeft nu maat 116-122

@Rooike wrote:

Ik slaag heel goed bij C&A voor mijn zoontje.

Die word in oktober 7 jaar en weegt nog steeds geen 20 kilo.

Dus ook een heeeeeel iel mannetje hihihi!

Hij is iets van 1.10 m

Ik koop alleen maar broeken met die elastieken en knopen aan de binnenzijde.



Hij heeft nu maat 116-122


Rooike :shock:

Levi is 3,5 en heeft dezelfde lengte, en maat in de kleding als jou zoon van 7 jaar.



Wat een verschil he :lol:

Probeer franse en spaanse merken!



Zoals Petit Bateau en Okaïdi. Deze merken vallen lang en smal, ik koop ze voor mijn peuter standaard een maat groter.