Help! Ze klimmen uit de bedjes!

Ik ben op zoek naar DE oplossing voor mijn twee kleine “probleempjes” :wink:



Van het weekend klom Quin uit zijn bed, maar kon zich optrekken via de commode. Meteen de boel opgeschoven en vanochtend klom Ryan er uit… Hij had niks om zich aan op te trekken (alleen zijn bedrand) dus ik blijf het ergens knap vinden.



Maar goed…ze kunnen er dus uit…



Mijn man legt ze het liefst meteen in een groot bed, maar daar zijn ze nog lang niet aan toe: ze halen kasten leeg, gooien en hameren met speelgoed en de kans is ook nog klein dat ze uberhaupt in bed blijven liggen…



Ze liggen overigens samen op een kamer. Ze versterken elkaars gedrag ook. Als de een aan het boeven is, kan de ander niet achter blijven natuurlijk :mrgreen:



Het zelfde geld voor het verwijderen van spijltjes. Ze kunnen er dan uit met alle gevolgen van dien. Als ik boven bezig ben, gebruik ik de bedjes ook vaak om ze even in te zetten, zodat ik goed mijn handen vrij heb en niet constant aan het puinruimen ben :wink:



Dus ik weet het even niet meer…

Er uit klimmen vind ik gevaarlijk, maar spijlen er uit of een grote bed, vind ik eigenlijk ook geen oplossing…

Ik zou gewoon de bovenkant dichspijkeren Becs! :snooty: :mrgreen:







En zonder dollen: geen idee. Misschien toch naar gewoon bed toe en kamer sloopvriendelijk maken. Deuren barricaderen enzo… :roll:



Besef me dat dit geen adviezen zijn waar je op zit te wachtel :lol:

In ieder geval bedankt voor het meedenken :mrgreen:



Hoewel de bovenkant dichtmaken nog niet eens zo gek is :lol:

Hier ook het kamertje ‘kindproof’ gemaakt. Ze kan nog steeds een pak luiers te pakken krijgen, sokken uit haar la of alle knuffels door dr kamer gooien, maar dat is zo opgeruimd. Verder klink omhoog zodat ze niet uit haar kamer kan en wij hebben magneetjes op de kast waar ze niet in mag (dan klappert de deur niet :mrgreen: )



Wat ze nu nog overhoop trekt lijkt heel erg, maar is in 5 seconden opgeruimt. Wij hebben dus wel een gewoon bedje (ledikantje waar ze zelf uit kan, dus ze valt ook niet zo hoog uit bed :wink: ).



Wij hebben liever een bende op het kamertje, dan dat ze een keer verkeerd terecht komt :wink:

De bende “zo” opruimen is hier niet zo makkelijk, ze spannen samen :mrgreen:

Met dat laatste ben ik het zeker met je eens :thumbup:



Ik kreeg elders de tip om de bodem er uit te halen, zodat ze wat lager liggen. Eens kijken of dat mogelijk is.

Dat hebben wij ook gedaan. Extra gaatjes aan de onderkant geboord zodat de lattenbodem een stukje lager kan. Scheelt toch weer een cm of 10. Precies genoeg :thumbup:

Hebben ze een slaapzak aan? Met slaapzak beperkt je de ruimte tussen de benen. Op die manier kunnen ze niet de beentjes over de rand slaan. Onze meid trekt zich wel eens op, maar ze kan de benen niet over de rand krijgen als ze de slaapzak aan heeft.

Oeh lastig becca, dat van dat samen boeven is heeeeeeeeeel herkenbaar :roll: :mrgreen: En dan lukt het dus idd echt niet makkelijk om de rommel op te ruimen en om van twee boeven tegelijk de aandacht af te leiden.

Optie om de bodem helemaal op de grond te leggen klinkt nog niet zo slecht, ik zou het anders ook niet weten.



Wat knap trouwens dat ze eruit kunnen klimmen :shock: Ik heb ook twee klimgeiten die niets liever doen dan elkaars gedrag imiteren maar ik hoop dat uit bed klimmen er voorlopig nog niet bij is :shifty:

@Jippie wrote:

Hebben ze een slaapzak aan? Met slaapzak beperkt je de ruimte tussen de benen. Op die manier kunnen ze niet de beentjes over de rand slaan. Onze meid trekt zich wel eens op, maar ze kan de benen niet over de rand krijgen als ze de slaapzak aan heeft.


Als deze jongens net zo creatief zijn als mijn Ryan dan heeft ze niets aan die slaapzak ben ik bang :mrgreen:

Hij was er een ster in om met slaapzak en al over de rand te flupsen…

@~Melanie~ wrote:

Als deze jongens net zo creatief zijn als mijn Ryan dan heeft ze niets aan die slaapzak ben ik bang :mrgreen:

Hij was er een ster in om met slaapzak en al over de rand te flupsen…




De mijne ook… hij wipte over de rand en liet zich gewoon op zn gezicht vallen… of helemaal achterover, salto… :mrgreen:

Mijn oudste klom ook uit haar bed, maar trok met 1,5 al zelf haar slaapzak uit… Ook als hij achterstevoren aan zat…

DE heren slapen overigens niet in een slaapzak en ik denk dat ze er ook met zak en al overheen gaan. Ze zijn nog topzwaar, dus zodra het koppie er overheen is, gaat de rest vanzelf mee :wink:



De eerste stap wordt denk ik de spijlen er uit :think: Van 1 bedje kan het in ieder geval, die zijn daarvoor gemaakt, maar bij het andere bedje zal het zagen worden denk ik :think:



Goeie ook, om dan de bedjes tegen elkaar te schuiven als het echt hectisch is :thumbup:



De kamer komen ze niet uit en die is behoorlijk hufterproof, alleen de lades van de commode en de kledingkast zijn makkelijk leeg te halen. Mijn oudste gebruikte de lades van de commode als trap, om op de commode te komen :shock: Deze heren zijn nog veel ondernemender, ze proberen zelfs over het traphekje heen te klauteren…





We hebben een super gaaf stapelbed gezien, die je ook als losse bedden naast elkaar kunt zetten, wat wel handig is, als ze zo klein zijn, maar toch… ik vind ze nog zo klein :shifty:

@Becca wrote:

Mijn man legt ze het liefst meteen in een groot bed, maar daar zijn ze nog lang niet aan toe: ze halen kasten leeg, gooien en hameren met speelgoed en de kans is ook nog klein dat ze uberhaupt in bed blijven liggen…




oei… dan zou ik mijn kleuter weer in een ledikantje moeten leggen eigenlijk :wink: :lol: :lol:



Luna ging over naar een groot bed toen ze 1 1/2 was geloof ik

ze klom uit haar ledikant en viel hard op de grond dus werd tijd voor een groot bed

de 1e avond is ze er een keer of 50 uit gekomen :lol: :lol:

ik bleef maar gewoon op de gang staan de 1e paar keer was ik nog zo moedig om helemaal naar beneden en weer naar boven te lopen

maar na die 50x had ze het wel gezien en is ze blijven liggen :thumbup:



hier hebben wij een haakje op de kast zitten (Luna krijgt die nu wel open soms met alle gevaren van dien…pakt een stoel en als ze er nog niet bij kan zet ze er nog wat bovenop…)

deurkruk omhoog zetten zodat ze niet zelf de kamer uit kunnen

Oh oh, die luna!

Maar ik heb het in het kwadraat he?! Dus gaat het om zo’n 100x :mrgreen:

En iets van een net erover? Je kunt bij die campingbedjes wel eens een soort gazen net voor erover kopen. Ik heb geen idee of je die goed kunt vastmaken, maar als dat kan, dan zitten ze ‘opgesloten’ maar niet dichtgetimmerd :wink: Lastig hoor!

Ik denk niet dat zo’n net een veilige optie is. Misschien voor pasgeborenen om de vliegen tegen te houden, maar dat is vast niet hufterproof.

Mijn dochter maakte met exact anderhalf jaar oud een ‘head-first’ landing vanuit haar ledikant. Ze had een slaapzak aan, maar dat maakte dus niets uit. Ik vond haar ook nog echt te klein voor een groot bed en heb toen de bodem laten zakken van het ledikant. De lattenbodem lag dan plat op de grond met daarop het matras. Het enige waar je dan heel goed op moet letten is dat ze niet klem kunnen komen te zitten tussen de onderste rand van het ledikant en de het matras!!!

Op deze manier hebben we het nog een tijd veilig kunnen rekken :thumbup:

De grootste klimgeit (ryan) ligt op dit moment in zijn bed met de spijlen er uit. Bij Quin moeten we zijn bedje slopen, dus we proberen het eerst maar met 1 monstertje :mrgreen:

Ryan is er al 3x uitgekomen en heeft met sokken staan gooien, tot grote hilariteit van zijn broer. Toen ik voor de 3e keer de kamer in kwam en natuurlijk heeeeeeeel boos reageerde (moest echt mijn lachen in houden :lol: ) zat hij binnen 10 seconden in zijn bed.



Ik heb de deur op een kier gelaten en heb zo zitten gluren. Toen zag ik ineens een bloot voetje wiebelen langs de rand, ik kuchde een keer en hij schoot weer terug naar binnen :lol:



Het is nu stil… ga straks even kijken. Ben benieuwd morgenochtend :angel:

zelf vind ik eruit vallen ook vele malen enger als dat ze de boel overhoop halen…

Nou heeft hier nog geen enkel kind bedacht dat je uit een ledikantje kan klimmen, dat uit bed komen bewaarden ze voor als ze in een groot bed gingen :lol: maar vriendin van ons hebben dus overal beveiligers op gezet.



je hebt van die dingen waarmee je voorkomt dat lades open gaan. Over het algemeen te gebruiken in de keuken, maar kan natuurlijk ook prima op een commode :thumbup: (schroef je aan de binnenkant, dus zie je niks van). Je hebt magneten die je alleen met een ‘sleutel’ (ook een magneet) kan openen, wederom aan de binnenkant van de deur, dus zie ja aan de buitenkant ook niet.



Verder geen opstapjes als luieremmer enzo laten staan waarmee ze alsnog de commode op kunnen…

proest becca kun je dat niet even stiekum filmen :lol: :lol: :lol:

Hoe is het vannacht gegaan Becs?