Help, wat is dit?? Rare plek op babybeen

nou, dan durf ik nu wel duidelijk zeggen dat het een allergische reactie is op een muggenbult, en in zijn geval waarschijnlijk meer dan één bult (als hij er al vier op een rij heeft). :wink:

Je kan idd zo fel reageren daarop.

Als ik er een heb, dan krijg ik daar ook een grote rode plek rond. het verdwijnt, maar komt evengoed later of de dag erna weer terug. :roll:

Als hij er vier dicht bij elkaar heeft, dan kan het idd zijn dat hij er zo op reageert.

Ilse, wat denk je van die wesp dan???

Zou dat kunnen of prikken die niet door kleding heen??

Wat jij zegt over die muggenbulten klinkt eigenlijk wel ontzettend logisch.

(wel maf dat ik niet gestoken ben, meestal ben ik de klos, was het maar zo dan had dat arme kereltje geen last)

Ff bellen, just to be sure

Zeker als je de wesp ervan verdenkt en dat hij allergisch reageert zou ik de huisarts bellen en nu ivm het tijdstip de hap… Ik ben zelf allergisch voor muggen en wespen enzo. en een wespensteek kan voor mij dodelijk zijn omdat ik al 2x geprikt ben… Allergische reacties bouwen zich op en zeker met wespen… Als dat het is dan heb je een EPIpen nodig voor een eventueel volgende keer! Weet niet precies hoe het verloop ervan is en verschilt ook in de mate van allergie, maar zou zeker bellen als je hem ervan verdenkt dat ie door een wesp gestoken is. Dit is niet om je bang te maken hoor, maar ik zou het risico in dit geval niet lopen. Dus nu niet gelijk denken dat je kleine dood kan gaan hoor :hand: :-* want dat zal niet gebeuren!

Galbulten :think: Y heeft precies hetzelfde gehad. Het verhaal dat ze plots verdwijnen en weer opduiken past daar exact bij.

Een galbulten aanval duurt bij Y 4 dagen ongeveer. Je kan er aerius voor krijgen. Meestal is het een allergische reactie op bijv AB kuur, virus, oid.

Foto van Y met galbulten:

Galbulten is hetzelfde als netelroos, maar wat sneu joh dat je kleine vent er 4 dagen last van heeft dan :hug:

was het al genoemd, sorry niet goed gelezen :wall:

Hye dat heeft er wel iets van weg!!

Vanmorgen mannetje uit bed gehaald, die plek op het been was bijna weg…

MAARRRRR nu zitten op beide armen die plekken, op 1 onderbeentje en op zijn wang (die van zijn wang was na 1/2 uur alweer weg)

We hebben net de HAP gebeld, maar ja hij is vrolijk etc, dus als hij het maandag nog heeft moeten we nog maar eens bellen!!! :wall:

De huisarts wist het zo ook niet en foto’s mailen kon niet!!! (en langskomen was niet nodig zolang hij er niet ziek van was)

We zijn nu verder aan het zoeken. De HA vroeg of hij nog gezwommen had, NEE.

MAAR het badje heeft een paar dagen buiten gestaan en hij heeft er wel met zijn handjes aangezeten.

We hebben het bad leeg laten lopen en toen zat er allemaal drap onderin, blijkbaar heeft hij daar dus ook met zijn handen aangezeten!! Misschien dat het blauwalg is. Maar daar moet je bultjes van krijgen en niet die ringen…

Merk dat het me gaat irriteren dat ik niet weet wat het jochie heeft. En dat de HAP zo makkelijk doet. (is ook de reden dat ik gister niet gebeld had)

grrrr

Jeetje zeg wat een gezeur :thumbdown: Er is iets voor te zeggen als hij er niet ziek van is enzo, maar om het zo maar af te doen vind ik ook weer zo wat :? Maar de HAP zit natuurlijk ook vaak barstensvol met mensen die er eigenlijk niks te zoeken hebben en daardoor zijn de richtlijnen aangescherpt, maar ik vind niet altijd ten goed hoor :thumbdown: En niet ten nadele van jou of om het te bagatelliseren ofzo hoor, maar moeders willen uiteraard weten wat er nu is ook als het niet ernstig is en daar heb je natuurlijk niet altijd de HAP voor nodig :shifty: Heb je het idee van een eventuele wespensteek met reaktie nog wel geopperd of niet?

Je hebt wel gelijk hoor, als het om een ander zou gaan zou ik waarschijnlijk denken…relax gaat wel weer over :mrgreen: :oops:

Net nog even teruggebeld met de optie netelroos. Dat zou idd heel goed kunnen werd er gezegd. Zolang hij daar geen last van heeft hoeft hij er niets voor. Als hij wel jeuk zou hebben was mntholpoeder een goede optie.

Is niet besmettelijk!!

Wij zijn nu eigenlijk wel opgelucht, als het beestje maar een naam heeft he :oops:

Ja het is ook niet lullig bedoeld hoor mijn vorige post :wink: :-* Ik ben ook met die rare vlekken toen naar de ha gegaan :wink: Ik heb toen ondanks dat hij geen jeuk had wel iets gekregen, maar was ook niet noodzakelijk hoor :lol: Hoop voor je dat dat het is en uitzoeken waar het vandaan komt heeft vaak weinig zin omdat het werkelijk van van alles kan komen :roll: In elk geval gaat het meeste vaak vanzelf met een paar dagen over, wat de uitslag ook veroorzaakt :wink: Geef hem maar een hele dikke knuffel en ondanks de vlekken toch een gezellig weekend verder he :-*

Thanks!!! :mrgreen:

JIj ook nog een fijn weekend met de mannen!!

Ow ik vind het er wel raar uit zien dus zou zeker de dokter even bellen. Morgen is het weekend en je kan lijkt mij beter nu weten wat het is.

google anders even op ringworm, misschien herken je dingen???