Help, wat is dit?? Rare plek op babybeen

Lijkt wel op netelroos. Dat krijg je soms als je een allergische reactie ergens op hebt. Ik had het laatst door de combinatie zon en hormoonspuiten. Ik had alleen meerder kleine vlekken maar ze kunnen ook heel groot worden. Overigens jeukt dit wel echt heeeel erg dus dat zou je moeten merken.

Ringworm is het niet, dat verdwijnt namelijk niet zo snel weer.

Zie nu dat netelroos al gezegd is. Spuit elf :roll: :lol:

@minniemouse wrote:

Goed idee, kan best even bellen of ik de foto mag mailen!!

Ik woon nogal ver van de hap en moet of door de regen een 1/2 uur gaan fietsen of weer ontzettend moeilijk doen iemand met auto te regelen.

Veertje, jou meisje dus ook al een rare plek. Lijkt het op die van mijn zoontje dan??

Ilse, de rode lijn zelf is dik (lijkt wel eendraad eronder) de verdikking lijkt nu minder te worden. Het was een dikke plek met die rand erom, nu is het niet meer zo dik, maar wel die dikke rand…

Moet wel zeggen dat het minder erg is geworden!!

Raar hoor, moeder met paniek :oops:

Nee lijkt er helemaal niet op… ik zal even een foto maken… Misschien kunnen mij ook advie sgeven over wat jullie denken? Op mijn werk heerst ringworm… zat dit het zijn? Overigens zit der plek al meer dan een week en is rood en ligt echt op de huid. Foto lijkt minder erg maar kon niet zo snel scher stellen! Is een ovale plek. ff uploaden…

Plek, is echt veel roder!

HIer is het indmiddels toch weer minder erg geworden. De ring is nu nog maar een kwart van wat het net was!!!

Veertje, idd dat is wel heel anders. Heb je al gegoogled op ringworm??

(de plaatjes die ik zag van ringworm waren meestal echt ronde plekken, met dikke rand. )

Hoop voor je dat ze het neit heeft!! Had jij al wel gebeld met de ha??

ringworm hoeft niet perse rond te zijn. Ik heb het vanmiddag op de agenda staan om te bellen. Op mijn werk is heel veel ringworm, maar zijn ook niet altijd ronde plekken. Het lijkt er helaas veel op, maar hoor graag ook jullie meningen :frowning:

Bij jou misschien toch vouwkreukels? Gewoon even goed blijven observeren!

Oh dat wist ik niet, nou hoop iig voor jou en je dochterje dat het geen ringworm is!!

Vouwkreukels, nee ik durf eigenlijk wel te beweren dat dat het niet is!! Hij zit elke dag onder de slaapkreukels en dat heeft er nog nooit uitgezien.

Mijn vriend heeft net via email gekeken en zijn collega zei direct dat het een horzelbeet was!!! (heb ik ook vroeger wel eens gehad, maar dat zag er niet zo uit in mijn beleving)

Naja, het wordt minder, dus geloof dat ik me niet meer druk moet maken!!

hihihi lijkt wel een medische enceclopedie hier!

Dit is ook de reden dat huisartsen de kindjes zelf wil zien, in het echie ziet het er toch vaak anders uit als op een foto!

Sterkte in ieder geval, fijn dat het weg trekt!

En als je je wel druk maakt, ff ha bellen!

Mmmh nu hij hier staat wordt hij minder gelezen…

Zal zo eens ff een foto van Valentijn van toen opneuzen voor het idee dat je kunt kun zien hoe of wat, die had dus ook geen jeuk of koorts ofzo, maar het was wel netelroos en met een drankje geloof ik dat het was was het na 1 dag helemaal weg :thumbup:

Veertje, voelt het schralig aan ook? Joon heeft dit soort plekjes ook op armen en benen en dus ook onder zijn kinnetje gehad en op zijn wangetjes en bij hem is het droog eczeem, heeft er verder ook geen last van gelukkig :pray: Maar voelt wat ruwig aan (niet extreem ofzo hoor) en verder heb ik dus geen foto’s gemaakt van de plekken van Joon gisteren, maar die waren véél groter, maar qua uiterlijk ook zo raar rood vlekkerig, alleen het huidje was helemaal glad en lekker zacht :think: en toen ik hem naar bed bracht was het ook weer helemaal weg :think:

Hier ff een fotootje van Valentijn met zijn netelroos. de grote plekken zien er echt uit alsof hij in de brandnetels is gevallen en zijn ook wit en dikkig met een vruige rand eromheen. Op zijn kinnetje zie je ook een beetje zo’n rode rand eromheen wat ik bij jouw kindje ook zie, vandaar mijn reaktie :wink:

Kaboutertje, je hebt helemaal gelijk hoor :lol: Iedereen denkt wat anders :shifty: Maarja, helaas weet de ha het ook niet altijd met huidplekken :thumbdown: Krijg je weer een smeersel met de tekst “probeer dit maar een week en als het niet over gaat of minder wordt dan zie ik je over een week wel weer terug…” :roll:

Minnimouse, ben blij dat het in elk geval minder aan het worden is joh :thumbup: hopelijk gaat het vanzelf over :pray: en anders toch ff de ha bellen :thumbup:

Mijn foto staat op pag. 2!

Nou netelroos kan ik schrappen dat is het bij Daphne niet :lol:

Ja ik heb jouw foto gezien op vorige pagina, maar vandaar mijn 1e opmerking over eventueel droog eczeem :wink: is altijd lastig beoordelen natuurlijk van een verkleinde foto, maar Joon heeft plekjes die er ook zo uitzien en daarvan zegt de ha dat het DROOG eczeem is.

Mmmh ze heeft ook wel " schrale plekken op der been " die zie je niet die voel je. Lijkt idd op eczeem. misschien omdat plek op der gezicht vaak nat wordt ect zo rood is… mmmh I dont like eczeem!

Hier bij Joon idemdito, op zijn benen zie je ze niet, maar voel je ze voornamelijk en op zijn snoetje en buikje waar ie het soms heeft daar zie je het juist meer dan dat je het voelt :roll: Maar de ha hier schaart het toch allemaal onder droog eczeem, ook omdat papa, mama en broer het ook hebben :shifty: Alle 4 niet heel erg hoor, maar af en toe her en der van die schrale plekjes in hals en gezicht en Valentijn heeft een zogeheten haaienhuid… die heeft nu sinds kort ureumcreme 10% en het wordt langzaamaan wat soepeler, maar die is echt zo rubbelig en ruwig als een haai :frowning: Maar die zalf moet bewaard worden in de koelkast en die staat beneden en mijn kinderen zijn vaak bloot boven, dus moet echt even goede regelmaar inbrengen met opsmeren :oops:

ik zou zeker even naar de dok gaan.

Veertje, bij jouw foto denk ik ook meteen aan eczeem. Jade heeft het ook, ook onder kind, aan haar keeltje. Bij warm weer is het erger dan als het frisser is.

Gisteren was het ook weer exctreem.

Als ze wakker is ga ik eens kijken of ik het op de foto krijg, is vandaag wel al minder doordat ik er zalf op wrijf. :wink:

hier kreeg ze zulke vlekken andat ik haar had ingespoten met anti muggespul. Na een uur of anderhalf waren ze weg, ze waren erg vurig. Ik had de HAP gebeld en die gaf aan dat eht ws een allergische reactie was.

Gewoon ff de dokter bellen!

Arme kereltje zeg!! Dat was het hier iig niet!!

Nu een paar uur later zijn die rare randen helemaal verdwenen. Er zijn 4 bulten overgebleven, waarvan ik dan direct denk…rij muggenbulten naast elkaar!!!

Zou hij misschien zo heftig gereageerd hebben op een mug???

Vond net ook een half dronken wesp op de grond hier!!! (zou die m gestoken hebben vanmorgen?? Door de slaapzak heen?? Hij moest wel een keer huilen toen hij op de grond aan het spelen was, maar ik heb niets gezien!!!

(hij was vanmorgen in zijn slaapzak beneden voor de pap, hij speelt dan even op de vloer als ik pap warm maak, daarna heb ik pas de slaapzak uitgedaan met verschonen en zag het toen…klere wesp, zou die het zijn geweest)

Herstel, net om 13.20 uur was de plek weer dik en rood. Net zo groot als op foto 1, maar de rode rand is er nu niet.

Zou gif van een beest weer actiever kunnen worden??? (ik heb wel eens een muggenbult gehad die de ene dag irritanter was dan de andere dag)