Help, wat is dit?? Rare plek op babybeen

Hij werd vanmorgen wakker met dit op zijn been.

Nu na een uur wachten is er nog een klein plekje bijgekomen (wat lijkt op een verse muggenbult)

OP zijn andere been zat een hele grote slinger, die is ineens weg!!

OP zijn armje een klein slingertje, die is ook verdwenen.

Wat is dit, moet ik de dokter bellen of valt het allemaal wel mee!!!???

(de dokters hier zijn zo vlot met kom maar langs, zelfs voor een snotneus, vandaar dat ik nog niet een dokter heb gebeld)

Dit is het andere been, dat was nu nu ineens verdwenen (na een uurtje slapen)

Het ziet ernaar uit dat hij ergens op heeft gelegen, de naad van de trappelzak misschien? of een dekentje of knuffel?

Lang in een houding liggen kan dit soort drukplekken geven, die trekken wel weer weg, even geduld en kijken of ze er over een uurtje ook nog zijn!

Dacht ik eerst ook, maar hij had net van het slapen ook slaapkreukels en die lijken er helemaal niet op!!

Slaapkreukels zijn ingedeukt in de huid (lekkere omschrijving)

en dit ligt op de huid.

Alsof er een naald met draad onder de huid doorgetrokken is, dat is denk ik de beste omschrijving.

Heb al gezocht naar Ringworm foto’s, maar daar lijkt het dan weer niet op!!

(gelukkig)

:think: wel raar die rode reactie eromheen, eigenlijk, in welk tropisch land ben jij geweest de afgelopen week :wink:

Als het zo niet is weggetrokken zou ik gewoon bellen en vragen of je de HA deze foto mag mailen, kunnen ze daarna besluiten of je moet komen!

(zo doe ik het ook wel eens hihihi scheelt soms een ritje)

Geen idee eigenlijk … net een beet van iets waardoor zijn huidje allergisch reageert. :think: :think:

Effe aankijken … en als je het niet vertrouwd, langs gaan of bellen naar de dokter. Je kunt maar zeker zijn hé. :wink:

Ik vind het een rare plek, ik zou even veriferen bij je ha of je langs kan komen, bij sommige huisarten kan je je vraag per mail doen lijkt me in jou geval indeaal dan voeg je even je foto toe… Ik moet ook met mijn meisje die heeft ook echt een rare plek… ben bang voor ringworm

Is zijn velletje dik bij de plaats van die ringel?

Of is het echt gewoon een ringel.

Goed idee, kan best even bellen of ik de foto mag mailen!!

Ik woon nogal ver van de hap en moet of door de regen een 1/2 uur gaan fietsen of weer ontzettend moeilijk doen iemand met auto te regelen.

Veertje, jou meisje dus ook al een rare plek. Lijkt het op die van mijn zoontje dan??

Ilse, de rode lijn zelf is dik (lijkt wel eendraad eronder) de verdikking lijkt nu minder te worden. Het was een dikke plek met die rand erom, nu is het niet meer zo dik, maar wel die dikke rand…

Moet wel zeggen dat het minder erg is geworden!!

Raar hoor, moeder met paniek :oops:

zal nog even een nieuwe foto maken…momentje!!

raar dat het zo stilletjesaan aan het verdwijnen is. :think:

Daarmee dat ik denk aan een allergische reactie op iets. :think:

Misschien een muggebeet waar hij heel hevig op reageert. :think: :think:

Alhoewel de ringel heel groot word hé. :think:

hier foto van NU

Het lijkt toch niet minder eigenlijk!! Zelfs een plekje erbij…

(of ben ik nu aan het overdrijven, kan er natuurlijk niet logischdenkend naar kijken nu!!)

ben je mal, je bent zeker geen moeder met paniek :naughty: Als je iets niet weet is het toch PRIMA :thumbup: als je dan die vraag hier stelt!

Ik heb nog eens gekeken en het lijkt mij echt “beknellings” plekjes! Maar als bij jou de onrust blijft, moet je er niet mee blijven zitten, wacht het uurtje even af en zie even aan! als het meer wordt zeker even bellen meid!

Ringworm ziet er overigens anders uit hoor :wink: Het woord worm betekend niet altijd een worm :wink:

Heeft ie het inmiddels niet ergens anders ook nog gekregen of dat het wegtrekt? Het lijkt vaag een beetje op netelroosreaktie :think: Anders zou ik het ook zo snel niet weten :shifty: Joon had van de week in een keer hele rare rode pukkelige vlekken op zijn buik en borst, echt 2 grote vlekken, maar na 12 uur waren ze weer weg :think: Rare dingen soms die huidvlekken :roll: Valentijn heeft als kind na de BMR een acute netelroosreaktie gehad en normaal gaat die gepaard met veel jeuk, maar dat had hij dus niet :thumbup: maar het was wel netelroos…

Altijd een huisarts bellen hoor als je het niet vertrouwd of niet weet.

Zo komt het weekend er weer aan en dan is het ook allemaal lastig om bij iemand te komen. En vaak een andere arts.

Succes, hou ons op de hoogte.

Als ik bij google afbeeldingen Ringworm intyp, zie ik sommige plaatjes ongeveer wat op jouw foto staat.

Je kunt nog even onder zijn oortjes voelen of zijn lymfekliertjes zijn opgezet, onder de huid zit namelijk het lymfestelsel en als daar een infectie komt, veroorzaakt door een klein wondje, kan er ook een rode streep ontstaan. In dat geval moet je wel zeker de HA inschakelen!

Kimmie, verder nog niets kunnen ontdekken!!

Netelroos lijkt me verschrikkelijk!!!

Hij heeft volgens mij nergens last van, hij is nog net zo boevig als anders :mrgreen: , geen koorts, heb ook niet het idee dat hij jeuk heeft!!

Ik houd het in de gaten en zal hier melden als ik meer weet. (of als het weg is :pray: )

Ik voel niets onder zijn oren!! Gelukkig!!