Ik weet het even niet. Sanne heeft al 3 weken een schimmelinfectie en het lijkt niet minder te worden. Ik heb nu als zalf canesten. Daarmee wordt het in elk geval niet erger, maar echt verbetering zie ik niet. Ook onze Bas heeft het op zijn billen, maar daar wordt het elke dag minder.
Ik moet Sanne nu met verschonen van een poepluier in een bak water zetten, want afvegen geeft een bloedbad doordat de huid dan steeds open gaat. Dikke lagen sudocreme erop en dat verzacht enorm.
Maar nu mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee bij de kleine en hoe snel/ langzaam ging dat over. Nog iemand tips om het genezingsproces te versnellen??
Eentje maar: stoppen met die dikke lagen sudocreme!
Dat moet je sowieso maar héél dun smeren omdat je anders de huid dichtsmeert zeg maar.
Ik twijfel overigens of je uberhaupt wel sudo moet smeren terwijl je canesten gebruikt, dat zou je na moeten vragen.
Beterschap voor je meisje hoor :hug:
Het was het advies van mijn ha en die zit er normaal niet naast, maar ik ga je tip wel opvolgen en nu eens heel dun gaan smeren, want het verzacht wel duidelijk en de huid wordt er minder rood van. Een ha kan er ook wel een naast zitten.
En zonder luier?
Of word dat juist afgeraden met een schimmel infectie?
Beterschap voor je kindjes :hug:
sudo idd niet smeren, maar kloppen… het liefst met een gaasje o.i.d, zodat het echt een dun filter is (zoals foundation).
eerst de creme, even laten inwerken, en dan sudo
En wellicht een aadere schimmelcreme proberen (daktarin vind ik altijd erg fijn)
Zonder luier geen succes, want ze plast vaak en veel en we hebben laminaat :roll: . Bas wil zelfs niet eens zonder luier, dan is het oorlog in huis.
Ik ga vanavond toch nog even langs de ha voor de voorzichtigheid, maar ga wel proberen de sudocreme te laten staan. Ik baal ontzettend dat ik al 10 dagen lang dikke lagen aanbreng zonder resultaat en nu pas met het idee kwam om hier maar eens om raad te vragen :doh:
als hier maar een klein teken van rode billen is gaat er pure olijf olie op die heb een keer als tip gekregen van onze huisarts die nu met pesion is en het werkt super :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hier wordt dus helemaal geen dure zalfjes gekocht er staat gewoon een fles olijfolie op de de commode
Ik weet niet hoe dat voor de kleine dames werkt, maar ik krijg altijd een vaginale zetpil als het bij mij weer zover is.
Ook nog creme voor extra ondersteuning maar dat smeer je natuurlijk aan de buitenkant.
Het zit vaak ook inwendig en helaas is een schimmel hardnekkig en je kan jezelf steeds opnieuw besmetten, dus het goed aanpakken lijkt mij het beste.
Mag zij zo’n zetpil niet vanwege haar leeftijd?
Of in ieder geval iets anders wat in de buurt komt.
Als het heel erg openligt heeeeel eiwitrijk eten helpt genezing!!
Voor een zetpil is ze te jong.
Olijfolie en eiwitrijk eten is een goede tip.
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van deze infectie tot een 2 jaar geleden, toen was het ineens over.
Net de ha gesproken die adviseerd om wat vaker per dag de anti schimmelcreme te gebruiken en de andere keren caledula zalf of de olie te proberen. Dit is een waarnemende ha, maar ik ga toch even met zijn advies verder.
Bedankt voor jullie reacties en daar gaan we nu dus verder mee, hopelijk dat het helpt.
Let wel op als het open is met wat je erop smeert! Kan dan erg prikken namelijk. Misschien is gewoon barriere creme fijner…
60 mg zetpil mag ze toch wel…
Ik wist niet dat ze die ook hebben voor een schimmelinfectie. Kan ik morgen nog eens naar vragen. De zalf die ik nu hebt vindt ze erg fijn als die erop gaat want dan is ze gelijk stil en huilt ze niet meer. Ik heb nu al een keer niet gesmeerd en nu al minder rood bij de volgende verschoning. Zou dat zo snel al kunnen?? :think: .
het kan heel snel genezen teminste dat heb ik hier wel als het rood is en ik doe er dan de olijfolie op en bij de volgende luier is het al stukken beter
de kleinste had een tijdje geleden echt helemaal stuk tot bloed aan toe dit kwam door nieuwe luiers heb het er bij de laatste luier s nachts op gedaan en de volgende morgen was het allemaal dicht de luiers zijn de deur uitgegaan en sinds dien hier alleen nog maar pampers, maar heb je misschien ook sinds kort andere luiers?
oh pas alstjeblieft op met sudocreme bij een schimmelinfectie hoor!
Ik heb op dit moment mijn ehm… ik denk 80ste infectie in 7 jaar (nee géén grapje) :?
Ik smeerde de eerste paar keer ook sudocreme op advies van een arts, maar dat BIJT vreselijk als het open is.
Aan mijn advies heb je verder helaas niets denk ik (behalve de zalf die je van de dokter krijgt ook DUN te smeren)
Bij mij is het enige dat nog helpt een kuur van 6 capsules in 3 dagen slikken en dan heb ik kans dat ik er weer even vanaf ben.
Heel veel sterkte voor de kleine meid!
misschien is dit een idee:
Miconazol Sandoz 20 mg. (op recept HA)
Mijn zoon heeft schimmelinfectie aan de billetjes gehad (door spruw) en dit heeft echt snel en goed geholpen! Na een paar dagen zag ik al verbetering! Ik hoop dat het ook wat voor jou dochter is, ook al is ze iets ouder dan mijn zoontje.
succes!
Thanks, die heeft Sanne ook, want de andere iets sterkere is op en deze moest ik nu maar van de vervangende ha gaan gebruiken.
Ik heb nu al een dag geen sudocreme gebruikt en alleen dun de schimmelzalf, maar helaas niet minder erg, misschien wil ik ook wel te snel resultaat. Ze heeft ook minstens 4 poepluier gedurende 24 uur en dat doet er geen goed aan.
Vandaag zijn we begonnen met de olijfolie bij een plasluier.
@hendrika wrote:
als hier maar een klein teken van rode billen is gaat er pure olijf olie op die heb een keer als tip gekregen van onze huisarts die nu met pesion is en het werkt super :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hier wordt dus helemaal geen dure zalfjes gekocht er staat gewoon een fles olijfolie op de de commode
ik heb mijn dochter als baby en nu mijn zoontje altijd helemaal met olijfolie ingesmeerd omdat het heel goed is voor de huid en 100% natuurlijk is. ook voor wondjes en idd rode billetjes.
Helaas niks rustiger met de olijfolie en de 2 x daags zalf. Ik vind het verschrikkelijk om te zien en haar een poepluier te verschonen, dat is ook alleen nog mogelijk om haar dan in een bak water te zetten en zo het schoon te spoelen en daarna droog te deppen. Vervangende ha wil dat ik komende week ermee naar mijn eigen ha ga en dus door ga met zalven. Ik mag niet eens langskomen, want hij zegt dat hij niet meer kan doen.
Aan de ene kant lijken de plekken wel droger dan de afgelopen dagen, dus misschien zie ik het te zwart, maar goed ze heeft het al 2 weken inmiddels zo in deze erge mate.
Ik ga morgen naar een paranormaal therapuit, want Sanne zit met haar zelf ook even vast (sprongetje, ik weet het) en hij kan ook rust in het lichaam regelen zodat het misschien wel beter hersteld. Ik ben al vaker bij hem geweest en dan verdwijnen er problemen of verminderen enorm zoals de eczeem van mijn zoontje in de knieholtes.
Ach baat het niet dan schaat het niet en het geeft mij in elk geval een gevoel dat ik alles er aan heb gedaan wat ik kon.
Sudocreme is in elk geval tijdelijk verbannen uit de kinderkamers, want ik heb het idee dat het daarmee allemaal erger is gworden.
als je olijfolie gebruikt moet je het bij elke luier verschoning erop doen en verder geen andere zalf gaan gebruiken anders heb je 2 soorten door elkaar en dat kan ook verkeerd gaan. en wel gewone olijfolie niet met wat anders erbij door.