Ik weet f zo snel niet wat ik allemaal kan doen maar wordt 1x per week wakker snachts kotsmisselijk en krampen en dan komt het er eindelijk uit met moeite van de week ook gehad maar dun ben bang voor overloop diarree dan zit het dus nog hard in.
voel me er ook echt niet leker door
heb al kiwi’s gekocht
lauw water op je nuchtere maag gaat niet lukken dan ga ik echt spugen
laxeermiddel halen. Lactulose mag gewoon tijdens de zwangerschap worden gebruikt.
Als je echt denkt dat je overloopdiarree hebt zou ik naar de huisarts gaan voor een klysma. Dat is de snelste manier om van je klachten af te komen.
Als je eenmaal “schoon” bent kan je proberen met een vezelrijke en vochtrijke voeding een evt. nieuwe verstopping te voorkomen. Misschien kan je een milde laxans meekrijgen die je kunt innemen als je bijv. 4 dagen geen ontlasting hebt gehad.
Gebroken lijnzaad… 3x daags een eetlepel… ik zweer erbij… destijds tip gehad van muts-dinnetje en ben er nog steeds happy mee… :inlove:
Die zakjes van de HA hebben bij mij niet geholpen…
De vk adviseerde mij Stimulance. Dit is een vezelrijke jus d’orange. Staat bij de zonnatura producten in de supermarkt. Zo heb je geen medicijnen en toch kun je beter naar de wc. Elke dag een pakje drinken en nergens geen last meer van.
Succes ermee.
lactulose ja kan ik wel meenemen op me werk maar straks raak ik echt aan de schijt en een klysma :shock: :naughty:
AU haha
Lactulose heeft weinig nut bij overloop diarree. Een klysma is toch echt het beste middel.
Je raakt er echt niet van aan de schijt hoor. (die kans het je juist meer met het gebruik van lactulose)
Succes!
Met de klysma de boel losmaken zodat je kunt.
Daarna om te voorkomen dat je weer verstopt gaat zitten een middel om je stoelgang zachter te houden.
Dat kan lactulose zijn of movicolon.
Tijdens zwangerschap helpen de huis tuin en keuken middeltjes lang niet altijd omdat ook dit een hormonaal probleem is.
Nogmaals: heb het ook al eens ergens anders geschreven:
voorzichtig zijn met lijnzaad!!!
Dit kan uiteindelijk de darmen lui maken en de bovenstaande producten die ik heb genoemd doen dat niet.
Dus Bianca als je van de verstopping af wilt moet je echt ff naar de apotheek :-*
KLysma: microlax is een mini klysma je merkt er weinig van en werkt niet langer door dus je hoeft niet bang te zijn voor diarree
Lactulose als je 15ml bij je ontbijt inneemt heb je zachte stoelgang en zeker geen diarree.
succes
@pooh wrote:
Met de klysma de boel losmaken zodat je kunt.
Daarna om te voorkomen dat je weer verstopt gaat zitten een middel om je stoelgang zachter te houden.
Dat kan lactulose zijn of movicolon.
Tijdens zwangerschap helpen de huis tuin en keuken middeltjes lang niet altijd omdat ook dit een hormonaal probleem is.
Nogmaals: heb het ook al eens ergens anders geschreven:
voorzichtig zijn met lijnzaad!!!
Dit kan uiteindelijk de darmen lui maken en de bovenstaande producten die ik heb genoemd doen dat niet.
Dus Bianca als je van de verstopping af wilt moet je echt ff naar de apotheek :-*
KLysma: microlax is een mini klysma je merkt er weinig van en werkt niet langer door dus je hoeft niet bang te zijn voor diarree
Lactulose als je 15ml bij je ontbijt inneemt heb je zachte stoelgang en zeker geen diarree.
succes
ja maar weet niet zeker of het een verstopping is :think:
microlax kan ik morgen op me werk mee nemen
Je zou Floradix tabletjes kunnen gaan slikken. Die zijn op natuurlijke
basis en het is nog eens uitstekend voor je darmflora.
Ik kreeg die tip van mijn verloskundige toen ik zwanger was van
Sven. Ik was meteen van mijn ‘verstoppingsprobleem’ af toen
ik die tabeltjes nam!
Zitten je darmen wel vol maar krijg je het er gewoon niet uit?
Als dat het geval is zou ik microlax gebruiken.
( als je darmen vol zitten en je krijgt het er niet uit heb je grotere kans op aambeien)
@joseetje wrote:
Zitten je darmen wel vol maar krijg je het er gewoon niet uit?
Als dat het geval is zou ik microlax gebruiken.
( als je darmen vol zitten en je krijgt het er niet uit heb je grotere kans op aambeien)
heb ik al :oops:
2 kiwi’s eten op de nuchtere maag
volkoren eten (liefst grof)
Ik had er ook last van maar sinds ik veel vezels eet en ipv kiwi’s sinasappels eet geen problemen meer.
me vriendinnetje neemt pruimenmoes voor me mee :sick:
@Bianca: begrijp me niet verkeerd maar als jij echt zo verstopt zit als ik nu doe vermoeden dan werken die huis tuin en keuken middeltjes in acute situaties echt niet hoor!!
Colon clean zijn psylliumvezels die de stoelgang regelmatiger en makkelijker maken. Maar eerst is het zaak dat alles eruit komt dan kun je dat pas als ondersteuning gebruiken…
@faizaa wrote:
Gebroken lijnzaad… 3x daags een eetlepel… ik zweer erbij… destijds tip gehad van muts-dinnetje en ben er nog steeds happy mee… :inlove:
(
Hier ook lijnzaad :thumbup: :thumbup:
ik zou geen microlax o.i.d meenemen van je werk. Gewoon ff naar ha, situatie uitleggen en je kan het dan ook gewoon krijgen… op het werk is het niet voor jou bedoeld denk ik (niet verkeerd opvatten hoor!! :-*, ik heb collega gehad die meerdere medicamenten meenam en vond het gewoon diefstal… )
Tegenwoordig wordt microlax niet meer vergoed, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Maar hoop voor je dat je inmiddels actie hebt ondernomen
@pooh wrote:
Tegenwoordig wordt microlax niet meer vergoed, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Dat moet opzich niet uitmaken toch? wellicht heeft ha ander middeltje en anders gewoon kopen bij apotheek...