Help niet kunnen poepen

Ik heb ook last gehad in het begin van m’n zwangerschap. Veel kramp en harde ontlasting. Ik heb veel pruimen en roggebrood gegeten en toen ging het een stuk beter. :thumbup:

@pooh wrote:

Tegenwoordig wordt microlax niet meer vergoed, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Maar hoop voor je dat je inmiddels actie hebt ondernomen :pray:

nee niet nodig ik had mee genomen van me werk microlax en ging al spontaan 2x naar de wc vandaag :dance:

@Cariska wrote:

ik zou geen microlax o.i.d meenemen van je werk. Gewoon ff naar ha, situatie uitleggen en je kan het dan ook gewoon krijgen… op het werk is het niet voor jou bedoeld denk ik (niet verkeerd opvatten hoor!! :-, ik heb collega gehad die meerdere medicamenten meenam en vond het gewoon diefstal… )

wij mogen zo iets wel een keer als het nodig is hoor ik begrijp dat het niet de bedoeling is als je tassen mee neemt of pakjes pcm enzo

maar 1 microlax is geen probleem.

test ook me urine op me werk.

collega’s weten ervan doe niet stiekem :-

@bianca&? wrote:

@Cariska wrote:
ik zou geen microlax o.i.d meenemen van je werk. Gewoon ff naar ha, situatie uitleggen en je kan het dan ook gewoon krijgen… op het werk is het niet voor jou bedoeld denk ik (niet verkeerd opvatten hoor!! :-, ik heb collega gehad die meerdere medicamenten meenam en vond het gewoon diefstal… )

wij mogen zo iets wel een keer als het nodig is hoor ik begrijp dat het niet de bedoeling is als je tassen mee neemt of pakjes pcm enzo

goh dat is wel heel anders dan bij mij! Enige dat wij pakken is een paracetamolletje (en ook dat mag eigenlijk niet). Verder mogen we alleen koffie en thee van het werk gebruiken en verder zelf ander drinken e.d. meenemen (doen we niet maar meot eigenlijk wel…)

@Cariska wrote:

@bianca&? wrote:
@Cariska wrote:

goh dat is wel heel anders dan bij mij! Enige dat wij pakken is een paracetamolletje (en ook dat mag eigenlijk niet). Verder mogen we alleen koffie en thee van het werk gebruiken en verder zelf ander drinken e.d. meenemen (doen we niet maar meot eigenlijk wel…)

ja bij ons is het niet zo streng en kijk eens een keer moet kunnen als je niet elke keer dingen mee neemt dan gaat het te ver.

en je moet geen dingen mee nemen die je niet mag zonder de arts bv slaap medicatie of tegen de pijn iets sterkers dan ben je verkeerd bezig.

een paar eetlepels zemelen door vla/yoghurt doen.

Werkt hier goed (al is zemelen echt vies, smaakt naar karton, maar goed als het helpt…)

ik ben bijna 30 weken zwanger en kreeg sinds twee weken ook problemen met poepen, nu eet ik iedere dag een kiwi, en het gaat weer harstikke goed!

Hier zeven weken zwanger en erge verstopping.

Ik zal de tips nog eens goed doorlezen, maar zag al veel dingen voorbij komen die ik al gebruik.

Van de ha kreeg ik maandag Volcolon. Tot nu toe heeft dat nog niets gedaan…

Ik heb er flink buikpijn van… en ben ook erg misselijk!

Ontbijtkoek eten met margarine erop helpt ook. En verder genoeg water drinken en vezelrijk eten (zilvervlies rijst, volkoren producten, etc). :-*

doordat ik ijzertabletten meot slikken ivm tweeling zwangerschap had ik ook problemen met stoelgang toen heb ik movicolon gekregen dit helpt heel goed. wel neem ik het 4 dagen achter elkaar en dan weer even twee dagen niet. ik heb het ook na mijn vorrige bevalling gekregen ivm totaal ruptuur heel fijn spul en ik heb er zelf geen last van met buikpijn of misselijkheid.

Elke dag op ene nuchtere maag ene kiwi eten…

Dat in combinatie met Floradix Elixer, en je hebt nergens geen last meer van :mrgreen:

Hoi Bianca,

Ik heb al heel lang het probleem dat ik slecht naar het toilet kan.

Dit zijn mijn tips die mij wel helpen.

Op een nuchtere maag een glas warm water drinken.

Daar achteraan verse jus.

Daarnaast gebruik ik nog LacPure.

Dat is een zakje met een soort suiker wat je kan oplossen in thee, koffie etc…

Ik hoop dat je er iets aan hebt…