Help, neten/luizen, antwoorden en advies gevraagd

preventie:



tea tree olie, te verkrijgen bij reformhuis en de tuinen.

Kraag van de jassen wat drupjes en in de nek en achter de oren wat drupjes smeren.

Het heeft een specifiek geurtje, maar zeker niet vies.







Verder lange haren in een staart/vlecht wat gel of lak erin spuiten.

Niet iedere dag wassen, uitspoelen mag wel, maar geen shampoo gebruiken, en als je wast met shampoo. Dan de shampoo mengen met een drupje tea treeolie.



Iedere dag na school met een luizenkam doorkammen, mocht er dan toch een verdwaalde overgelopen luis zitten, heb je hem d’r uit voordat 'ie eitjes kan leggen.



Op school, een luizenzak voor de jas gebruiken, probeer je meisje zich zo min mogelijk te laten verkleden op school (verkleedkleren worden niet zo vaak gewassen, en iedereen heeft ze aan :sick: )



Hier van groep 1 t/m 4 ieder jaar wel meerder keren luizengehad bij Sharon, helaas was zij juist extra vatbaar ofzo.



1 jaar was het zo extreem dat ze in een schooljaar meer wel luis dan geen luis had.

GGD is toen ook op school geweest, want er waren gewoon ouders die er niets aan deden, en dan kan jij nog zo goed je best doen, als ze er eenmaal bevattelijk voor zijn dan blijven die krengen komen.



Na groep 4 Bij Sharon geen last meer gehad, maar Yari gaat na de kerstvakantie naar school, en ik houd mijn hart vast.

Hopelijk is het met korte jongenskoppies minder erg.



Desmée laat ik tot groep 5 wel lekker een kort bobje houden, niet meer van die lange haren.



Even nog een vraagje, kindjes die vaak last hebben van luizen, ook het meeste last van muggen?

Hier is Sharon altijd de klos, wij hebben nooit een muggebeet, en zij zit altijd onder.

Het heeft dan toch met “lekker bloed” te maken misschien.

Thx voor de tips! Zal morgen achter die olie aan!



Het aantal luizen wat ik eruit kam begint nu minder te worden gelukkig… Vanavond nog maar 9 (tegen een stuk of 20/30 gister). Ze heeft ook bijna geen jeuk meer.



Sara krijgt idd ook veel muggebulten in de zomer.

Ik ben zelf luizenpluismoeder op school en wij adviseren kammen kammen kammen.



kinderen worden wel gehercontroleerd als er een keer luizen zijn gevonden. Maar verder.



Onze kinderen hebben ze tot op heden niet gehad. (afkloppen) maar ze krijgen zowieso alwel vitamine b complex van ons en ik kam elke woensdag en vrijdag vanuit school meteen. Dan heb ik de meeste tijd en ik geloof echt dat kammer ter preventie (zodat je het snel doorhebt als het zo is) beter werkt dan wat dan ook.



Verder krijgen de jongens idd gel in het haar en Niek d’r haar wassen we 1x per 10 dagen, als het touw word.

Ik heb liever een kind met wat viezige haren dan die irritante beesies… :shifty:



Deerntje, Lege neten zijn precies wat het al zegt… leeg… in wezen heeft ze dan geen besmetting meer, maar loopt ze met lege woninkjes in d’r haar.

Gelijk dat je er bovenop bent gaan zitten, ze kunnen je helemaal gek maken met hun commentaar steeds. :thumbup:

@Cell wrote:

Deerntje, Lege neten zijn precies wat het al zegt… leeg… in wezen heeft ze dan geen besmetting meer, maar loopt ze met lege woninkjes in d’r haar.

Gelijk dat je er bovenop bent gaan zitten, ze kunnen je helemaal gek maken met hun commentaar steeds. :thumbup:




Vind ik wel fijn om te lezen :-* .

Ben met B’Elanna helaas ook 2 keer de dupe geweest…



Eerste keer spul bij de drogist gehaald, maar dat hielp niet lang. Plus dat Benthe en ik vreselijke uitslag kregen op ons hoofd.

Toen op inet aan het zoeken geweest voor iets voor gevoelige huid.



Toen vond ik de tip van Schwarzkopf care and repair shampoo… Daar zit hetzelfde bestanddeel in als in prioderm.

Dat gebruikt, lekker lang laten intrekken en kammen…



Sindsdien zijn we er elke keer tussendoor geschoten…