Help mijn man is klusser...en ik ben zelf ook hopeloos....

Wie heeft vanavond zitten kijken?



Het was weer zeeeeer wonderlijk…2 mannen…zagen er beide jong en gezond uit…de ene weigerde al 10 jaar de keuken te plaatsen!

Zaten al 10 jaar in een kapotte,ranzige,smerige (studentikoze) afbraakkeuken…oke, kan allemaal.



Maar hoe treurig ben je als je als partner 10 jaar lang afgeeft op je partner en zelf NIETS onderneemt om het op te lossen??

10 jaar! Wat heb je beide dan al 10 jaar lang gedaan??? Als mijn man zo was (die kan helemaal niet klussen,dus laten het doen),dan zou ik minimaal 2 jaar lang alle vormen van luxe-uitgaves weigeren en een keuken later plaatsen…maar kennelijk had partnerlief zelf het licht ook nog niet gezien…



“if you want something done right…do it yourself!”



Ik heb soms sterke twijfel bij dit programma…hoe kan je het 10 jaar ZO uithouden? En VIES dat het was!!! Oke…dan kan je misschien niet klussen,maar kennelijk is de dop van de bleekmiddel ook al een te grote uitdaging…



Hihi…ik ga slapen…moest dit even uitschreeuwen…ik snap mensen soms niet meer…

je kan elkaar ook stimuleren! vaak blijft het stagneren op kleine lullige dingen wat er allemaal nog meot gebeuren. Als de ene het niet meer ziet zitten, moet je gewoon als vrouw ff weer op gang ehlpen!ipv giga te gaan blaten (is mijn mening)

@konijn wrote:

je kan elkaar ook stimuleren! vaak blijft het stagneren op kleine lullige dingen wat er allemaal nog meot gebeuren. Als de ene het niet meer ziet zitten, moet je gewoon als vrouw ff weer op gang ehlpen!ipv giga te gaan blaten (is mijn mening)




Precies…dat is mijn punt ook…deze man jaagde zijn man al 10 jaar lang op,maar als je keuken ZO goor is,dan heb je zelf ook nooit een sopdoek in je handen gehad denk ik…

Nou,… ze waren 10 jaar geleden begonnen met verbouwen van het hele huis.

Hij heeft alles afgemaakt, met uitzondering van de keuken en het toilet (dat zag je wel aan de buitenkant van het huis ook).

Ik kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment steeds meer tegenop gaat zien. Dat de stap om te gaan beginnen steeds groter word en je niet meer reeel ziet hoe of wat.



Maar dat die ander daar gewoon (minstens 3 jaar want zolang hadden ze de keukenapp. staan) in mee is gegaan vind ik ook wel opmerkelijk.

Na een paar maanden zo’n keuken had ik gezegd, ga jij maar wieberen, ik regel dit wel.

(maar mijn hubs zei ook al, je moet er dan wel geld voor hebben om het te laten doen).



Dus tja…

Denk dat dat laatste het mss ook wel is. De centen zijn simpelweg op en sommige dingen zou ik bv zelf ook niet aan durven pakken. Niet omdat ik vrouw ben oid maar gewoon omdat ik weet dat ik geen loodgieter ben.

En het lastige is voor veel mannen denk ik ook het vragen om hulp… 8)

Hulp geven is bijna voor iedereen makkelijk, doen ze graag, wat zeg ik ze klussen vaak nog liever bij iemand anders (iets wat ze wel kunnen) dan dat ze vragen.

Maar niet schoonmaken brrrrrr. Hier in huis hebben we bv nog een very 70’s keuken. En toen we hier kwamen wonen wisten we al dat we hier zeker een jaartje of 7-10 mee zouden blijven zitten. Maar dat is toch geen reden om de boel niet schoon te houden? :sick:

VOlgens mij is er eerder een zelfde discussie geweest over dit programma - ws een jaar of meer geleden ofzo toen het net begon.



Het was vaak ook mijn eerste reaktie - aan de andere kant als je een oud huis koopt en de een belooft het te gaan verbouwen maar doet het vervolgens niet, gaat de ander zitten wachten.



Wat een keer gezegd werd was - men onderschat vaak wat er moet gebeuren en overschat bovendien zichzelf. En op een dag kunnen ze het niet meer opbrengen.



Nou wij weten wel wat we aan elkaar hebben en gaan dus nooooooit een oud huis kopen en verbouwen :snooty:

Precies Bella, hier beginnen we er ook niet aan. Hebben een ex-huurhuis gekocht…niet bijzonder jong,maar nog nieuw genoeg om niets groots aan te mogen mankeren…

En ja…de waslijst met nog-te-doen en echt-nu-snel-aanpakken klussen loopt snel op…maarre…misschien zijn wij van het rare soort hoor,maar als je je huis bewoonbaar wilt maken dan is de keuken wel 1 van de basics denk ik…en dan heb ik het niet over een verouderde keuken waar je even een paar jaar tegenaan moet kijken…nee…dan heb ik het over 1 grote,gore bouwput met 1 oude gore oven erin…geen muren,geen plafond, geen fatsoenlijke wasbak,elektra los door de ruimte (kamer noem ik het niet…het was een volledige gestripte,met spinnenwebben en houtrot overgoten ruimte…



En verder…de rest van het huis TIP-TOP! Tot aan strak beschilderde buitenmuren aan toe…volgens mij heb je dan je prioriteiten verkeerd gelegd hoor. Ik zou heel graag wat aan de groene kozijnen willen doen buiten,maar die verhogen/verlagen de leefbaar van m’n huis niet…

De sterkverwilderde tuin incl het volledige ontbreken van fatsoenlijke schutting gaat dan denk ik echt voor…(daar spelen mn kids behoorlijk wat tijd).



Hier hadden we geen klustijd…het huis is door familie leef-klaar gemaakt in 2 weekeindjes (zeeeeeer korte overlap met verkoop oude huis) en ik zijn er krap 7 weken na de bevalling van de jongte ingetrokken…MAAR…wel MET keuken! Dat de badkamer meer dan 1 doornen in ons oog zijn,dat vind ik ondergeschikt aan de keuken…



Ieder z’n feestje denk ik…maar toch…dat is nog geen reden om niet ff een fles bleekwater open te draaien…

idd en dan ook die opmerkingen als de een die tegels naar binnenmoet helpen! die vent kan zelf zn handen ook niet in schoon water wassen! hij als ‘vrouwtje’ had de ‘keuken’ ook wel spinnerag vrij kunnen houden ed. Dat heeft die john em nog wel ff voor de voeten gegooid! :lol: :lol:



hier nu een flinke klus achter de rug! het nadeel met een uk… je kan oerdag niks doen, dus alles moet in het middagdutj, overal waar ze niet aan kan komen, en in de avonduren. Met lekker weer savonds, ga ik dat dus echt niet doen… dus blijft het weer hangen. We moeten alleen nu de beneden plinten nog twee keer en alle muren nog sausen, twee keer! dus we hebben nog wel wat te doen!



hub is er wel beetje klaar mee, dus neem ik et gewoon lekker over, als ik er weer klar mee ben, zal hub wel weer zin hebben!.. gelukkig duurt het altijd wel ff vorodat ik er klaar mee ben! dus ws is het dan eindelijk af!

kan me heel goed voorstellen hoor dat je een aantal dingen wat langer laat liggen omdat je klus moe bent of gewoon geen geld heb



naar inderdaad de keuken en bdakamer moeten gewon goed zijn

en daar bedoel ik mee leefbaar smaak of kleine veranderingen daar gelaten.



wij moeten nu nog op zolder het een en ander doen en dat project staat even stil maar goed niemand heeft er last van het is een kamer waar onze tv staat en niemand perce hoeft te zijn.

wij moeten nu nog op zolder het een en ander doen en dat project staat even stil maar goed niemand heeft er last van het is een kamer waar onze tv staat en niemand perce hoeft te zijn.


Hihi is het een plek waar ik gewoon NIET kom! Op zolder stallen we alles wat we nog niet kwijt kunnen, later nog nodig hebben of gewoon niet aan toegekomen zijn......kids komen ook niet op zolder....wil er later een logeer/opberg/hangplek van maken voor de kids...
Ze slapen nu samen terwijl er wel 1 kleine kamer extra vrij is (verhouding kleine/grote kamer is TE groot. We zien vanzelf wel hoe lang ze dit nog leuk vinden...mochten ze ooit met vriendjes alleen willen zijn (als ze echt wat ouder zijn) waarom zou ik dan geen extra "leefkamer" van de zolder maken....dan maken die vrienden ook geen zwijnenstal van de plek waar 1 van de boy's horen te slapen...maar dan kijk ik zeker 10 jaar verder......zo niet,dan is de zolder project "grote verbouwing" om hem slaapkamerwaardig te maken...

ja kai slaapt wel op zolder omdat die kamer groter is dan de 3e slaapkamer op de 1e verdieping.



maar dan hebben we dus nog een kamer en dat is een soort van tv kamer en rommel kamer maar daar moesten nog nieuwe schotten voor de schuinen kant en geschildert worden en we hebben laatst wel wat gedaan maar nu weer even niet.



dus we komen erwel maar nu even niet :mrgreen:



ach zolang je jongens het samen leuk hebben waarom niet toch

Wat ik me wel af en toe afvroeg bij dat programma als ik het af en toe eens zag of de boel niet erger gemaakt wordt dan het is. Omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat je jaren in de desbetreffende ellende ging zitten.



Een keertje met een kind wat onder een gapend gat lag in het plafond - nou dat was gewoon niet verantwoord.



Bij die opvoedprogramma’s monteren ze natuurlijk ook best vaak een hoop gegil en gedoe aan elkaar zodat wij allemaal denken van wat een zooitje en dan komt de nanny en is het allemaal pais en vree (even kort door de bocht)



er wordt bij veel tv programma’s gewoon het nodige gemanipuleerd.



Dus ik dacht misschien hier ook af en toe.

ik heb de uitzending gezien, lag soms in een deuk.



Ik heb zelf een paar seizoenen geleden de redactie gemaild.

Ze zijn toen hier komen kijken, maar helaas waren we bij de laatste ronde niet uitgekozen.



Onze hele badkamer lag al jaren in de puin.

Ik had de douchegordijn tegen de kale muur, want als ik dat niet deed kroop t water door de muur naar de buren.

We hadden onze muur doorgebroken naar de naastliggende slaapkamer en daar wat planken moeten breken…er lagen dus behoorlijke gaten.

Geen wasbak meer, helemaal niks.

En zo lag t 2 jaar erbij en toen was ik het zat.



Naderhand had ik hubby t verteld en toen heeft ie maar een klusser ingehuurd, koste wel wat, maaar uiteindelijk hadden we een mooie badkamer MET ligbad hihi.

Als ik het niet zelf kon of het gebeurde maar niet zou ik ook een klusser inhuren. Het is of het een of het ander lijkt mij.



Fijn dat je nu een mooie badkamer heb.



Ik woon in een huurhuis en er mag hier ook wel wat opgeknapt worden - hopelijk van de zomer.



Maaruh echt in zo’n half bouwval wonen zou ik echt depri van worden, ik vind het een vorm van armoe. Ik moet er niet aan denken.

poe neen moet er niet aan denken zeg :hand: en dat 10jaar lang :shock:

moest wel lachen toen die kale zei ik voel me toch wel flapdrollerig :mrgreen:



hopelijk gaan er wat dingen opgeknapt worden in jullie huisje

zo heb ik na 2 jaar van zeuren eindelijk plinten in de huiskamer sinds gisteren… :dance: :clap: :dance: :clap: wat kan een mens daar blij van worden :lol:

wow na 2 jaar al :lol: :wink: , maar wat kan je idd daar blij van worden he :dance:

Wat is dat toch met plintjes?



Ons hele huis is inmiddels klaar alleen die laatste 5 meter plintjes wil maar niet af. :think:

Hahahaha…onze overloop heeft ook nog geen plinten…en de plinter in de woonkamer zijn nog steeds niet geschuurd en geschildert. Ga ik ook niet meer doen,want de vloer gaat er toch uit…dus andere plinten…



Maar over of het bewust erger gemaakt wordt voor programma’s…JA ben ik van overtuigd!

Mijn broertje heeft wel eens ergens gewerkt waar op dat moment de audities van een bekend en groot talentenjachtprogrmma was (kennen het allemaal wel) waren. Hij heeft krom gelegen van het lachen en gestuiterd van verbazing…

Een en al manipulatie…al die mensen die raar doen op Tv werden gevraagd de volgende dag terug te komen en met dezelfde kleding hetzelfde rare dansje nog een keer te doen voor de camera…geen spontane idioten dus,maar zolgvuldig geselecteerde gekken…

Deze mensen werd dan wel voorgehouden dat ze een kans maakten…ze kwamen gewoon door de voorselectie heen…helaas dus ook mensen die briljant waren vielen natuurlijk gewoon af…



Tja…ik was niet geschokt,maar worden zeker voor een deel voor de gek gehouden…

ik heb nog steeds geen slaapkamerkast, en ik heb echt neit zoveel eisen, gewoon wat planken… maar hub wil minstens nog een jaar bedenken hoe die de kast wil maken!! (onze kleren liggen dus nog op de gron opgestapeld, al anderhalf jaar :oops: