@ollie wrote:
Nou als ik een moeder zie die 3 dagen in de week met de kinderen richtnig mcdrive gaat en zich daar vol bunkeren omdat het echt niet anders kan omdat ze het zo druk heeft, dan schud ik toch echt met mijn hoofd.
Want dat is gewoon belachelijk.
Volgens mij hadden mensen het in dit topic over de ouders die in dit programma voorkomen en hoef jij je heus niet aangesproken te voelen.
Jij koos een andere manier, deze ouders kozen deze manier.
En als ik zie hoe absurd naief en laks deze ouders op sommige vlakken zijn dan is het mischien maar goed dat ze goede inzichten krijgen wetende dat de rest van Nl mee kan kijken.
Mischien dat dat een goede stok achter de deur is.
Als die ouders aan het einde geleerd hebben hoe ze met voeding om moeten gaan en die kinderen vallen af tot een gezond gewicht en hebben weer een toekomst dan is dit programma wat mij betrefd een succes.
En heel mischien kijken er wel andere ouders met een te zwaar kind en gaat bij hun het lichtje branden.
hallo ollie, ik snap je punt, alleen het gaat er niet om dat ik mij aangesproken voel maar dat ik het televisieprogramma op zich niet een goed idee vind,…als je zoiets uitzendt kijken mensen er naar . dat is waar, en dat mag ik ze zeker niet kwalijk nemen in zoverre neem ik terug dat ik zeg, ik snap niet dat ze kijken, …t is er dus er wordt gekeken
ik zou inderdaad als moeder mijn kind, noch mijzelf, blootstellen aan zoiets, maar ik wil ter verdediging wel zeggen dat je als ouder dus wel heel erg assertief moet zijn in deze maatschappij, niet iedereen heeft het nivo, of de lef, of het inzicht, en…op consultatieburo kennen ze de programma s ook niet voor kinderen , zoveel is er dan ook niet da echt goed werkt…ik heb inderdaad deze weg zelf gevonden…maar t kost ons ook wel genoeg , want niet alle verzekeraars vergoeden het.
en dat zou wel fijn zijn, dat er ook vanuit de gezondheidszorg wat meer positieve aandacht kwam …veroordelen is makkelijk, mee eens hoor, de mc drive is niet bepaald een goede plek
maar
wist jij dat 1 happy meal, …ZONDER de milkshake, meer kalorieen bevat dan een HELE DAG eten voor je kind?
ik niet hoor…ik wist wel dat t niet goed was, en wij deden het ook niet zo vaak,…maar een happy meal daar heeft een kind niet en hele dag genoeg aan…er zitten gewoon niet genoeg voedingstoffen in…en toch bevat t meer kalorieeen, …
dat soort dingen weten de meeste mensen gewoon niet,…t gaat zo makkelijk …een lollie, een snoepje, een koekje…even een liga mee naar school en een pakje yogo yogo…
en hups in een jaar zitten er zomaar tien kilootjes bij
ze spelen minder buiten, zitten meer voor de tv en computer
he is en en en en…
en ouders moeten ook leren met die nieuwe maatschappij om te gaan, hoe zeg je nee zonder een kind te frustreren, ja ze moeten ook leren om NEE te accepteren hoor, maar als je een kind op dieet zet…krijgt t dus heel veel NEE jij mag geen koekj, NEE jij mag geen chocomel NEE jij mag geen patatjes, NEE NEE NEE op van alles en nog wat
pepernoten…? weet je hoeveel erin zit?
een chocoladeletter?
kerstkransjes, paaseitjes? tractaties van andere kinderne op school?
eten is overal…
ik bedoelde met mijn reactie vooral dat oordelen snel gedaan is, maar als je kind een lekkerbekje is, en snel aankomt,…en je zit eenmaal in die cirkel , hoe kom je daar dan nog op een positieve manier uit, zonder gejojo te veroorzaken of het kind een eetstoornis aan te praten…snap je watik bedoel?
dat tv programma werkt dat soort problemen in de hand…
het is niet dat ik het me te persoonlijk aantrek hoor…al heb ik geen behoefte aan veroordelingen ,…wij doen juist zo ons best.
maar ik vind dat he niet gezond is om kinderen er in toe te laten, en dat ouders dat inzicht niet hebben is 1 ding,…je moet ze dus gewoon de gelegenheid niet bieden die kinderen daaraan bloot te stellen
maar das mijn mening maar hoor