Volgens mij staat ie er nog niet…
Zijn er nog meer die kijken?
Ik vind het zo schokkend. Drie keer per week patat eten (minstens ook echt!) en dan bij de testen zeggen dat je niet hoopt te horen dat je kind ongezond is… wat denk jezelf?! :o
Ik vind het zo sneu voor die kinderen, iig de kinderen die tot nog toe gefilmd zijn ligt het zo aan de ouders en wat ze te eten krijgen, echt heel triest.
Ik kijk het ook en schrik er van!
(we hebben een vriendje die een paar jaar terug in aprik tenger was. In augustus van datzelfde jaar zagen we hem weer en was hij volgens mij verdubbeld in gewicht. Mijn man en ik schrokken er toen erg van. Maar de moeder vind het prachtig… Hij kan zo lekker eten. :wall: En je wilt echt niet naast of tegenover hem zitten te eten hoor. Ik krijg zelf geen hap meer door mijn keel :sick: )
Ik heb die van vorige week alleen gezien… Kon het niet meer aanzien! Jonge kinderen die vetgemest worden… Erg sneu!
Ik zie het net (kijk eerst de mol :mrgreen: ).
Maar het ligt niet aan het eetpatroon hoor :roll:
@maantje wrote:
Ik zie het net (kijk eerst de mol :mrgreen: ).
Hier ook net pas ingeschakeld om dezelfde reden. 8)
Ik volg het niet, maar ik heb de aankondigingen gezien, papa’s en mama’s die zelf ook wel een paar kilotjes kwijt mogen en het rot vinden voor hun kinderen dat ze zo gepest worden op school.
Ik snap het niet, ik heb zelf ook overgewicht, ben nu dan ook bezig om dat weg te krijgen, omdat ik niet wil dat mijn dochter net zo wordt.
Nee, ik snap het echt niet. Ik vind mezelf soms laks met bepaalde dingen, zoals broodbeleg veel zoet enzo, maar als je dit ziet zet dat wel ff in perspectief zeg. Ik snap echt werkelijk niet dat je je kind idd zo kan vetmesten. Heel erg zielig voor de kinderen.
Op welke zender is dat?
@Mariiyelle wrote:
Ik heb die van vorige week alleen gezien… Kon het niet meer aanzien! Jonge kinderen die vetgemest worden… Erg sneu!
Heb deze nog niet gezien,maar vond die van vorige week helemaal schokkend…vooral toen ik een vader hoorde zeggen dat hij zichzelf niet dik vond,dus hoe kon zijn zoon dat wel zijn? Zoiets dan…pa had een ruime 15 MAANDEN zwanger buik…
1 jongen met morbide obesitas…
Kids kwamen niet buiten, kids hadden geen vrienden en kids konden niets doen dan in hun kamer rondhangen,omdat ze zo dik waren.
Euh…is dat niet een kip-ei verhaal???
Kreeg vorige week licht de indruk dat ouders zelf niet zo goed door hadden dat die kinderen het zichzelf niet aangedaan hadden!
“Ja, maar hij blijft vragen om eten” Oke…
Hoop echt dat deze kids geholpen kunnen worden…lichamelijk,maar ook geestelijk!
Ga deze aflevering nog wel terug kijken op uitzending gemist…
Het is te zien op RTL4 dacht ik.
ik snap niet dat mensen hier naar kijken, deze kinderen worden geexploiteerd voor de kijkcijfers, dat vind ik minstens net zo erg
en wij maar met zn allen voor de tv ons hoofdschudden wat eenslechte ouders, ach ach ach…
er zijn prima programma s in nederland waar kinderen goed geholpen kunnen worden , en waar niet zo negatief benadert wordt , ook niet richting de ouders…maar opbouwend een goede leefstijl wordt aangeleerd aan het hele gezin
wij als gezin zitten in zo n programma, ik zou het hier nu bijna niet meer durven zeggen …bang om ook veroordeeld te worden
ik vind het belachelijk dit op tv te gooien,…je zet die kinderen enorm in de kijkerd, dat hadden ze er nog net effe bij nodig…
er zijn betere maniern zonder dat half nederland daar getuige van hoeft tezijn en zijn zoveel wijzere en betere hoofd over te schudden
so shoot me
Dacht ook aan RTL 4…
Ben eerlijk gezegd niet zo’n grote fan van de presentatrice,maar daar kijk ik wel doorheen…
@kristalkindje wrote:
ik snap niet dat mensen hier naar kijken, deze kinderen worden geexploiteerd voor de kijkcijfers, dat vind ik minstens net zo erg
en wij maar met zn allen voor de tv ons hoofdschudden wat eenslechte ouders, ach ach ach…
er zijn prima programma s in nederland waar kinderen goed geholpen kunnen worden , en waar niet zo negatief benadert wordt , ook niet richting de ouders…maar opbouwend een goede leefstijl wordt aangeleerd aan het hele gezin
wij als gezin zitten in zo n programma, ik zou het hier nu bijna niet meer durven zeggen …bang om ook veroordeeld te worden
ik vind het belachelijk dit op tv te gooien,…je zet die kinderen enorm in de kijkerd, dat hadden ze er nog net effe bij nodig…
er zijn betere maniern zonder dat half nederland daar getuige van hoeft tezijn en zijn zoveel wijzere en betere hoofd over te schudden
so shoot me

Ik vraag mij af of die kinderen hier wel echt aan mee willen doen. Ja afvallen willen ze natuurlijk wel. Maar op tv komen met je ouders die natuurlijk alles fout blijken te doen. Leuk als je de volgende dag weer naar school moet…
@kristalkindje wrote:
so shoot me
Dat mensen er naar kijken,dat vind ik niet eens zo schokkend…laat ze.
Maar wat je zegt zit een groot punt in. Eerlijk gezegd, zegt dat ook wel iets over het niveau…dat je als ouder dit als eerste en enige redmiddel ziet,terwijl er in het voorstadium meeeeer dan genoeg mogelijkheden waren.
Vraag me ook wel af waar het mis is gegaan en waarom niemand eerder aan de bel trok…school bijv? Schoolarts? CB? Arts?
Het zet je aan het denken…is TV dan voor hen HET laatste redmiddel?
Aan de andere kant…het geeft wel bekendheid aan het probleem…misschien zijn we allemaal wel zo individualistisch geworden,dat TV nog het enige is,waarmee je zulke dingen bespreekbaar maakt…
(al werkt het voor mij niet zo eigenlijk…)
@Zeemeermin wrote:
@kristalkindje wrote:ik snap niet dat mensen hier naar kijken, deze kinderen worden geexploiteerd voor de kijkcijfers, dat vind ik minstens net zo erg
so shoot me
Je hebt hierin eigenlijk wel gelijk!
Is het erg nieuwsgierig dat ik benieuwd ben over welk programma jij het hebt :shifty: ? Ik zou niet weten waarom mensen je daarop moeten veroordelen. Daar sta je zelf vast wel boven toch?
Het gaat hier niet om een tv-programma volgens mij maar om een programma dat ze volgen om af te vallen

Okee, dan worden die kinderen “gebruikt” voor het vermaak van anderen. Dat is niet goed. Dat ben ik helemaal met je eens, Kristalkindje. Maar de ouders hebben zichzelf aangemeld en in de aflevering die ik nu gezien heb heb ik het idee dat de ouders zich er niet echt serieus mee bezig houden. Heel jammer! En als er een aantal gezinnen zijn die in een zelfde programma als jullie als gezin terecht komen door naar dit programma op tv te kijken dan is dat heel mooi. Want asl je als gezin je hooft in het zand steekt en niet naar de dokter gaat dan gebeurt er niets. Dat is bij jullie ook niet gebeurt omdat je toevallig door de straat liep en men jullie aansprak.
@kristalkindje wrote:
so shoot me
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nou als ik een moeder zie die 3 dagen in de week met de kinderen richtnig mcdrive gaat en zich daar vol bunkeren omdat het echt niet anders kan omdat ze het zo druk heeft, dan schud ik toch echt met mijn hoofd.
Want dat is gewoon belachelijk.
Volgens mij hadden mensen het in dit topic over de ouders die in dit programma voorkomen en hoef jij je heus niet aangesproken te voelen.
Jij koos een andere manier, deze ouders kozen deze manier.
En als ik zie hoe absurd naief en laks deze ouders op sommige vlakken zijn dan is het mischien maar goed dat ze goede inzichten krijgen wetende dat de rest van Nl mee kan kijken.
Mischien dat dat een goede stok achter de deur is.
Als die ouders aan het einde geleerd hebben hoe ze met voeding om moeten gaan en die kinderen vallen af tot een gezond gewicht en hebben weer een toekomst dan is dit programma wat mij betrefd een succes.
En heel mischien kijken er wel andere ouders met een te zwaar kind en gaat bij hun het lichtje branden.
Ik snap wat je bedoelt Kristalkindje, maaaar dit heeft natuurlijk wel ook een educatieve functie.
Ik snap het echt niet dat mensen bedenken hun kind zo te laten snacken, frisdrank te laten drinken enz, maar er zijn vast zat mensen die denken dat dat helemaal niet erg is. Misschien zijn er toch wat mensen die door zo’n programma wakker geschud worden. Feitelijk wordt ze gewoon een normaal gezond voedings&leefpatroon aangeleerd en dat dat voorbeeld op tv is vind ik niet zo gek eigenlijk.
Ik begreep ook dat er een online platform voor advies enzo bij hoort, nog niet naar gekeken hoor, maar ik denk dat het echt wel goed is dat hier aandacht voor is in deze tijd (al ben ik het volledig met je eens dat het echt sneu is voor de kinderen).
@kristalkindje wrote:
Daarom vroeg ik het ook; op de publieke omroep zijn het vaker 'hulp’programma’s terwijl het op de commerciële zenders vaak alleen om sensatie gaat…