help mijn katten plassen in huis

@Sterretje06 wrote:

@Amanda wrote:
@Sterretje06 wrote:
@Amanda wrote:
Wij hadden ook zo’n kat die overal in huis plaste, zelfs op het aanrecht

Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn

Wij hebben ook een heleboel dingen geprobeerd, maar helemaal niks hielp helaas

Wij hadden toen nog een kat en die begon ook met overal te plassen

Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook

Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken

Helaas is deze kat sinds 26 Januari niet meer thuis gekomen

en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?

Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…

Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?

Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?

Wij hebben van alles geprobeerd en hem idd laten testen op meerdere dingen

Dit was niet een probleem wat er maar even is geweest, maar een probleem waar we bijna 2 jaar mee bezig zijn geweest

Dus ja wij hebben hem wel de kans gegeven en getest

Helaas was dit gewoon zijn gedrag en daarom moest hij weg

Ik denk ook niet dat jij zou willen het risico te lopen dat jeje kind in de kattenpies neerlegt

Wat de andere kat betreft tuurlijk heb ik naar hem gezogd en ja ik mis hem heel erg, hij was tenslotte al 8 jaar bij

En hij voelde zich nog wel welkom hier hoor, altijd als wij thuis waren mocht hij naar binnen en dan kreeg hij alle liefde die we maar hadden

je hoeft niet voor mij te denken :wink:

Ik heb genoeg ervaringen met katten die plassen en nog wel ergere dingen doen, zoals de boel onder poepen en nee geen keutels maar diarree, helaas is dit iets dat niet over gaat want de kat in kwestie is ziek maar ook dat is voor mij geen reden om hem weg te doen. Ik heb voor de dieren gekozen en zal voor ze zorgen ook al moet ik iedere dag stront ruimen. Dan maar wat meer wassen…geen moeite mee! En ik ik kijk wel uit waar ik mijn kind neer leg.

Zoals ik al zei, ik wil je er niet mee aanvallen maar soms snap ik mensen niet. Ze nemen een dier in huis en als het niet gaat zoals ze verwachtte dan gaat het beestje naar een asiel…

Helemaal mee eens…

En in dit geval zelfs de straat op gegooid… :shock:

Raar dat de poes dan binnen piste, alsie eens een keertje binnen mocht…

@Sweet-Love wrote:

Ik ben ook niet zo een persoon die om dit, een kat wegbrengt.

Ik zelf vind het onwijs erg wat er gebeurd, maar met mijn kat is er verder niets mis.

Het is bij hem gedrag gerelateerd, jammer dat ik er eentje heb lopen die kopieert :wall:

gelukkig heb ik een afspraak weer staan bij de DA, kijken of we nieuwe blik op kan werpen. (heb verschillende DA gebeld, geweest, enzo…)

Onze kater misdroeg zich ook heel erg, ik had er slapeloze nachten van.

Uiteindelijk heb ik de tip gekregen om Bachbloesems te proberen.

In zo’n winkeltje kon ik terecht voor advies over welke ik precies nodig had voor hem en dat heeft een geholpen.

Daarna zijn we gaan verhuizen en wat bleek: er zat een “water ader” onder het oude huis en daar had hij last van…

In ons nieuwe huis heeft hij in 5 jaar tijd dat wangedrag niet meer vertoond…

@Bagheera wrote:

@Sterretje06 wrote:
@Amanda wrote:
@Sterretje06 wrote:
@Amanda wrote:
Wij hadden ook zo’n kat die overal in huis plaste, zelfs op het aanrecht

Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn

Wij hebben ook een heleboel dingen geprobeerd, maar helemaal niks hielp helaas

Wij hadden toen nog een kat en die begon ook met overal te plassen

Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook

Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken

Helaas is deze kat sinds 26 Januari niet meer thuis gekomen

en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?

Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…

Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?

Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?

Wij hebben van alles geprobeerd en hem idd laten testen op meerdere dingen

Dit was niet een probleem wat er maar even is geweest, maar een probleem waar we bijna 2 jaar mee bezig zijn geweest

Dus ja wij hebben hem wel de kans gegeven en getest

Helaas was dit gewoon zijn gedrag en daarom moest hij weg

Ik denk ook niet dat jij zou willen het risico te lopen dat jeje kind in de kattenpies neerlegt

Wat de andere kat betreft tuurlijk heb ik naar hem gezogd en ja ik mis hem heel erg, hij was tenslotte al 8 jaar bij

En hij voelde zich nog wel welkom hier hoor, altijd als wij thuis waren mocht hij naar binnen en dan kreeg hij alle liefde die we maar hadden

je hoeft niet voor mij te denken :wink:

Ik heb genoeg ervaringen met katten die plassen en nog wel ergere dingen doen, zoals de boel onder poepen en nee geen keutels maar diarree, helaas is dit iets dat niet over gaat want de kat in kwestie is ziek maar ook dat is voor mij geen reden om hem weg te doen. Ik heb voor de dieren gekozen en zal voor ze zorgen ook al moet ik iedere dag stront ruimen. Dan maar wat meer wassen…geen moeite mee! En ik ik kijk wel uit waar ik mijn kind neer leg.

Zoals ik al zei, ik wil je er niet mee aanvallen maar soms snap ik mensen niet. Ze nemen een dier in huis en als het niet gaat zoals ze verwachtte dan gaat het beestje naar een asiel…

Helemaal mee eens…

En in dit geval zelfs de straat op gegooid… :shock:

Raar dat de poes dan binnen piste, alsie eens een keertje binnen mocht…

Nee naar buiten gedaan als wij niet thuis waren of gingen slapen

Als wij wakker waren en thuis waren kon hij gewoon in huis

En de reden dat we dit deden was omdat hij alles er al onder plaste!!!

Dit is ook het laatste wat ik erover ga zeggen

Ik heb alles voor onze kat gedaan ook al geloven jullie mij niet

Amanda, ik snap je erg goed. Ik heb het jaren geleden toen ik nog alleen woonde gehad met een poes, liefste poes die ik ooit gehad heb trouwens, heel klein persje, super aanhankelijk :inlove: . Was helaas niet al te gezond, ik was kind aan huis bij de dierenarts. Van het één op het andere moment plaste ze het hele huis onder, blaasontsteking, toen een baarmoederontsteking, operatie gehad en weer ‘gezond’ maar het plassen bleef. Heb haar niet weggedaan maar wel m’n vloerbedekking verwijderd, hele onderplaten waren aan het schimmelen en riekten naar kattenpis, zo erg was het, bah! Weet eerlijk gezegd niet of ik dit had volgehouden met een kindje over de vloer, het is gewoon zwaar onhygiënisch, ze had ook regelmatig diaree en dan lag het hele huis onder, echt ranzig maar goed ik was alleen en ik dweilde wel…

Onze huidige poes (is van mijn vriend eigenlijk) begint nu ook opeens op losliggende spullen te plassen, bijzonder irritant, zijn al naar de dierenarts geweest maar die kon niets vinden, morgen weer een tripje. Ze gaat ook niet weg maar ik word er zwaar gestoord van, vanmorgen ging m’n dochter op de bank zitten en had een natte broek, niet echt een succes.

‘Gelukkig’ doet ze het tot nu toe alleen óp dingen, t-shirtje, krant etc. dus het is enigszins onder controle te houden maar het blijft smerig, zeker met kinderen.

hoi

bedankt dames voor de vele reacties,

Ga zeker overleggen mijn mijn dierenarts, vraag me af of hormoon injectie helpt als het een gedrags probleem is :think:

de tip kleine ruimte kende ik heb alleen geen kleine ruimte, mijn badkamer is erg klein en zit een bad in dus geen ruimte voor een kat en kattenbak meer :?

misschien is logeren in een pension wel wat :think: maar denk dan dat het misschien wel heel traumatisch voor ze is. Ze hebben beide al zoveel mee gemaakt dus weet niet of ik ze dan niet nog meer van streek maak.

Denk dat het een combi zal zijn van gedrag en misschien angst vanuit hun jeugd.

Maar hoe je het wend of keert ze horen bij ons en blijven bij ons tot hun laatste dag op aarde net als cheetah mijn poes van 15 die ik helaas heb moeten laten inslapen omdat ze kanker had :cry:

Is logeren bij een familielid of vrienden/kennissen geen optie?

Mijn kat een een maand bij een vriendin gaan logeren en heeft daar vanaf dag 1 keurig alles op de bak gedaan.

@Roos wrote:

Is logeren bij een familielid of vrienden/kennissen geen optie?

Mijn kat een een maand bij een vriendin gaan logeren en heeft daar vanaf dag 1 keurig alles op de bak gedaan.

Nee ken niemand waarbij dit kan bijna iedereen heeft katten en dat gaat niet samen met die 2 van ons ben ik bang.

Daarnaast ben ik bang als de 2 gaan logeren dat mijn man het wel prima vindt zo :oops: en denkt dat ze beter ergens anders af zijn.

Maar dan heeft ie pecht want weg doen is geen optie, hij wordt er alleen soms erg moe van van dat gezeik in huis