help mijn katten plassen in huis

hoi

Zit al even met dit probleem en weet het even niet meer dus schakel even mijn hulp lijnen hier in :slight_smile:

mijn poes en kater beginnen steeds meer n huis te plassen, dan moet je denken op kleding die naast de wasmand zijn gevallen.

Jas die van de kapstok is gevallen, op de banken en de fauteuil

Echt overal.

Ik wordt er echt razend gek van, ik ben harstikke gek op mijn dieren maar dit trek ik gewoon niet lang meer.

Dingen die ik gedaan heb zijn ":

Meerdere ( schone) kattebakken.

Ze kunnen evt. naar buiten

Zo’n duur kattengeurtje voor in stopcontact.

Gecheckt op blaasonsteking

boos geworden

aluminiumfolie

En misschien nog veel meer dingen waar ik nu even niet op kom.

Hebben jullie een idee of de goude tip :pray: :pray: :pray:

ik neem aan dat ze geholpen zijn?

ja beide zijn geholpen toen ze klein waren.

loek is inmiddels 7 en mika 3 jaar

mijn poes cheetah van 15 is in december overleden maar ook daarvoor hadden ze dit probleem al.

En ze zijn nu juist veel vrijer, vaak spelen enz.

Ze lijken goed in hun vel te zitten

:think: raar…ik zal eens navragen wat je nog kan. Ik ben vrijwilligster bij een kattenstichting. Maar zou dus de dingen die je al hebt gedaan adviseren…misschien weet iemand anders van mijn collega`s nog iets wat je zou kunnen proberen.

het is erg vervelend! Ik heb het zelf ook gehad hier en uiteindelijk mocht die kat alleen nog maar in de bijkeuken…ze plaste me alles onder. Nu komt ze wel weer in de huiskamer en heb ik niets meer gevonden. :dance:

Succes ermee

weg doen is voor mij echt geen optie, het is geen gebruiks voorwerp.

Ik ben harstikke gek met ze, ze krijgen goed voer en zijn volgens mij gewoon goed verzorgt en vrolijke katten.

Maar waarom dan overal plassen, vooral mijn man wordt er ok razend gek van :?

Katten kunnen ook blaasgruis hebben. Zijn ze daar ook op getest?

Eerlijk gezegd klinkt het als een gedragsprobleem. Maar een Feliway stekker heb je al geprobeerd zo te lezen. Boos worden heeft geen zin. Dat snapt een kat niet.

Misschien toch even overleggen met de dierenarts of die een oplossing weet.

1 van mijn katten plaste op de deurmat, omdat er aan de andere kant van de deur een buurtkat zat (die misschien wel aan de andere kant plaste?) Misschien worden jullie katten ook geterroriseerd door een buurkat? Door te plassen proberen ze namelijk hun territorium aan te duiden.

We hebben de deurmatten weggehaald en nu is er niks aan de hand hier.

nee weg doen zou het ook echt niet iets zijn dat ik zou doen maar ik moet zeggen dat wij heel wat katten retour krijgen die in huis plassen.

Ik begrijp best dat het vervelend is maar ook voor mij geen reden om ze weg te doen!

Het kan ook zo zijn dat ze gestresst zijn. Zijn er dingen veranderd in jullie huis? Of zijn jullie verhuisd? Misschien een nieuw huisdier erbij? Of andere dingen veranderd? Katten zijn enorm stressgevoelig.

ik denk ook dat het een gedragsprobleem is maar ja het is vaak moeilijk om te vinden waar het gedrag vandaan komt. Het zou inderdaad van een buurtkat kunnen zijn…

Wij hadden ook zo’n kat die overal in huis plaste, zelfs op het aanrecht

Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn

Wij hebben ook een heleboel dingen geprobeerd, maar helemaal niks hielp helaas

Wij hadden toen nog een kat en die begon ook met overal te plassen

Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook

Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken

Helaas is deze kat sinds 26 Januari niet meer thuis gekomen

@Amanda wrote:

Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn

Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook

Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken

en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?

Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…

Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?

Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?

@Amanda wrote:

Hoppaaaa… wat een diervriendelijke oplossingen… :thumbup:

Je kat zal wel een ander thuis hebben gezocht… :lol:

Ilse… veel tips worden hierboven al gegeven…

Check ook eens of er niet een andere kat voor het raam loopt… of in de tuin… werd al eerder genoemd maar zo’n andere kat kan voor veel problemen zorgen, zoals het afzetten van het territoruim van jouw eigen katten dmv sproeien…

Ander kattengrit proberen…

Er is ook zoiets als verticaal en horizontaal sproeien… let eens op wat de jouwe doen… schijnt allebei andere oorzaken te hebben… (zoek via kattenplaza forum eens op deze manieren van sproeien)

Even checken op blaasgruis… feliway kan ook rust creeren in huis…

En kijk eens op het kattenplaza forum… daar hebben ze zoveel kennis… Vind je hopenlijk snel een oplossing voor…

Sterkte meis… ik heb t probleem hier ook gehad… na veel doorzetten en zoeken naar oplossingen en geduld hebben was het opgelost… :inlove: (was een combi van steriliseren, MEER aandacht geven en naar buiten laten)

(hier was mijn poes wegdoen ook geen optie… ze hoorde bij me… klaar… ik had nog liever geleefd met het schoonmaken elke keer dan het wegdoen van mijn ‘kindje’)

Wij hebben precies hetzelfde probleem. :wall:

Onze kat plast op mijn leren bank, en ik haal het er uit, maar de geur blijft hangen (wat doe je daar aan?), kleding word ondergezeken,

en zelfs ons bed was de pineut.

Onze katten komen (helaas) niet buiten. Maar een schone kattenbak hebben ze wel (alle vormen van grint geprobeerd afgelopen 2 jaar)

Wij hebben dan wel stress volle gebeurtenis gehad in zijn belevenis waarschijnlijk.

Even spoiler anders word het zo lang.

Bookie (nu 16), is zwaar mishandeld geweest. (tegen de muur gegooit, geslagen met bezems, een stofzuiger op hem zetten, slaan, schoppen.), ik heb hem mee genomen, naar mijn vriend. Daar was hij ineens zo aanhankelijk (dat het irritant werd), je moest hem continu van je schoot zetten, hij kwam meteen zodra je zitten ging. Eerste paar maanden is het leuk, en doe je het voor hem. Maar daarna… hij krijgt genoeg aandacht, neem ook tijd voor hem anyway…

Hij kwam dus ineens van een omgeving die heel onveilig was, naar een omgeving met een andere poes. Die niets van hem moest hebben, hij ging dominante gedrag vertonen, hij was ineens ‘koning’, en zij (de poes) mocht pas eten als hij klaar was.

We zijn in juli '08 verhuisd, toen had hij al een aantal keren bij mijn schoonmoeder gepoept op de bank :wall: DA stelde leukemie vast, pillen kregen we mee, en het werkte ook echt, ik zag vooruit gang (zowel voor de bank, als hij) hij werd dikker, at beter.

Na de verhuizing, waar we eerst hem toen alles stond eerst goed hebben laten rondlopen (overal), zodat hij kon wennen. Hij koos zijn favo plek uit, die hij daarna moest afstaan, want dat was Riley’s inbouw kast, en hij bleek vlooien mee genomen te hebben, en Riley’s kamer moest af, we hebben hem een ander plekje gegeven.

Maar het begon weer, schijnbaar was het afstaan van zijn plekje stressvol.

Daarna natuurlijk een baby, en nog een kat er bij.

Dit vind en vond hij nog altijd leuk dat onze Puk er bij is gekomen.

Zij brengt wat leven in hem naar boven. Alleen… zij gaat kopieren wat hij doet. Hij plast op de bank, zij in de was. :wall:

Ik denk dat de verhuizing naar mijn sm, en daarna naar ons huis stress is geweest, en een baby erbij, zijn plekje afstaan en dergelijke toch stress is geweest.

Maar nu is Riley al een jaar, er is niets meer veranderd (bewust voor hem).

Maar het word nu alleen maar erger…

Je heb niets aan mijn verhaal, maar misschien moet je nagaan of je onlangs (of dat het begon) je huis heb veranderd?

Ik kan trouwens ook niet over mijn hart verkrijgen hem weg te doen, 1. Hij is oud. 2. waar heen? als het al zou gebeuren wil ik een gezin, maar welk gezin wil nou een kat die op de bank plast (en soms poept?), en ik wil hem niet kwijt!

hoi

feliway hebben we gebruikt en merkte geen verschil bij beide.

Op blaasgruis zal ik ze dan nog laten testen maar zelf vermoed ik dat het inderdaad een gedragsprobleen is.

We zijn niet verhuist, de afgelopen jaren en er is volgens mij op de dood van onze oudste kat na niks verandert hier, en het plassen deden ze ok al van te voren.

betrap ze regelmatig in een zithouding op bijv. de bank.

als het inderdaad en deurmat was kon ik daar wel mee leven maar moet steeds kleden op de bank leggen om erop te kunnen zitten naast de geur.

Want geen enkel middeltje helpt tegen kattenurine :frowning:

owja en zie hier bijna nooit een kat in de tuin dus denk niet dat dat het kan zijn :think:

sweet-love jouw verhaal zet me wel aan het denken,

loekie komt van de een boerderij was verwaarloost en zwaar ondervoed was ongeveer 6 weken oud en woog 300 gram toen we haar redde

mika komt uit het asiel was met 2 weken over de schutting gegooit daar samen met zijn broertjes en zusjes. We hebben hem met 3 maanden geadopteerd maar had veel problemen met voeding dierenarts kon niks meer betekenen en gaf ons nog een paar weken voor we hem zouden moeten inslapen. hij knapte helemaal op en is nu een gezonde rooie kater.

misschien is het hun verleden ?

Beide vooral loekie is erg angstig , beide schrikken snel bijv. :think:

Ik mijn ogen (ik ben geen kattenkennis in de zin van ik weet alles), maar zoals ik naar Bookie kijk, zijn gedrag, zijn verleden, zou het best kunnen.

Bookie vertoont ook nog altijd bang gedrag, stofzuigen met hem gaat niet, enzovoort…

Wat ik niet leuk vind, is dat de geur amper uit mijn bank gaat :cry: dekentje er op leggen, pist hij onder :wall:

ons indy heeft dan wel niet in huis geplast, behalve op de bak :wink: maar toen ik zwanger was kreeg ook zij gedrags problemen. ze ging haar nekje tot bloedens toe open krassen. ook wij probeerden alles van felyway tot spuiten (iets waar ze rustig van werd, zei de da) toe. ik heb toen met mijn handen in de haren gezeten want het was echt niet leuk meer voor haar. toen ella eenmaal geboren was ging het vanzelf weg :think:

ik zou ook met de da overleggen misschien heeft deze de goude tip of is het indd blaasgruis?

@Sterretje06 wrote:

@Amanda wrote:

en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?

Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…

Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?

Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?

Wij hebben van alles geprobeerd en hem idd laten testen op meerdere dingen

Dit was niet een probleem wat er maar even is geweest, maar een probleem waar we bijna 2 jaar mee bezig zijn geweest

Dus ja wij hebben hem wel de kans gegeven en getest

Helaas was dit gewoon zijn gedrag en daarom moest hij weg

Ik denk ook niet dat jij zou willen het risico te lopen dat jeje kind in de kattenpies neerlegt

Wat de andere kat betreft tuurlijk heb ik naar hem gezogd en ja ik mis hem heel erg, hij was tenslotte al 8 jaar bij

En hij voelde zich nog wel welkom hier hoor, altijd als wij thuis waren mocht hij naar binnen en dan kreeg hij alle liefde die we maar hadden

Toen mijn kat me tijdens mijn zwangerschap het leven zuur maakte door overal te piesen en te poepen ( ook op mijn aanrecht, dekbed, hoofdkussen en noem maar op) heb ik hem toen ik moest bevallen een maand uit logeren gestuurt bij een goede vriendin.

Daar heeft hij niet één keer naast de bak geplast en toen hij terug kwam bij ons ook nooit meer.

Mijn tip is dus: stuur hem voor een bepaalde periode uit logeren.

Inmiddels hebben meer katteneigenaren in mijn omgeving dit geprobeerd vanwege dezelfde problemen en tot nu toe steeds met resultaat.

Oh, dit is niet leuk! Ik weet wat je bedoelt! Mijn poeslief heeft het ook een jaar gedaan. Ik was radeloos. En uiteindelijk hield het ineens op… :think: Pas na een tijdje kwam ik erachter dat het kwam omdat er een stressfactor was verdwenen. En ze was al die tijd gewoon een levendig, gezellig poesje hè. Ze kwam niet gespannen over, was speels, noem t maar op. Maar ze voelde continu spanning (bij mij vooral) en pieste daardoor. Later heeft ze het namelijk nog eens gedaan en wist ik wat er aan kon doen. Mevrouw doet het inmiddels alweer heel wat jaartjes niet meer.

Nee, tegenwoordig hebben we haar vriendje 's nachts over de vloer en die sproeit ALLES onder. :evil: Met als gevolg dat we het kattenluikje 's nachts dichtdoen en mevrouw binnen blijft. Tja, moet je maar niet aanpappen met de bink van de buurt. (Die echt héél lelijk is! )