Wij hadden ook zo’n kat die overal in huis plaste, zelfs op het aanrecht
Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn
Wij hebben ook een heleboel dingen geprobeerd, maar helemaal niks hielp helaas
Wij hadden toen nog een kat en die begon ook met overal te plassen
Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook
Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken
Helaas is deze kat sinds 26 Januari niet meer thuis gekomen
en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?
Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…
Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?
Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?
Wij hebben van alles geprobeerd en hem idd laten testen op meerdere dingen
Dit was niet een probleem wat er maar even is geweest, maar een probleem waar we bijna 2 jaar mee bezig zijn geweest
Dus ja wij hebben hem wel de kans gegeven en getest
Helaas was dit gewoon zijn gedrag en daarom moest hij weg
Ik denk ook niet dat jij zou willen het risico te lopen dat jeje kind in de kattenpies neerlegt
Wat de andere kat betreft tuurlijk heb ik naar hem gezogd en ja ik mis hem heel erg, hij was tenslotte al 8 jaar bij
En hij voelde zich nog wel welkom hier hoor, altijd als wij thuis waren mocht hij naar binnen en dan kreeg hij alle liefde die we maar hadden
je hoeft niet voor mij te denken
Ik heb genoeg ervaringen met katten die plassen en nog wel ergere dingen doen, zoals de boel onder poepen en nee geen keutels maar diarree, helaas is dit iets dat niet over gaat want de kat in kwestie is ziek maar ook dat is voor mij geen reden om hem weg te doen. Ik heb voor de dieren gekozen en zal voor ze zorgen ook al moet ik iedere dag stront ruimen. Dan maar wat meer wassen…geen moeite mee! En ik ik kijk wel uit waar ik mijn kind neer leg.
Zoals ik al zei, ik wil je er niet mee aanvallen maar soms snap ik mensen niet. Ze nemen een dier in huis en als het niet gaat zoals ze verwachtte dan gaat het beestje naar een asiel…
ik denk dat het heel erg ligt aan wat er precies niet aan verwachtingen voldoet. onze kat gaat ook weg. helaas maar het is niet anders. we zijn van een huis naar flat verhuist en ik heb geen mogelijkheid om hem hier naar buiten te laten wanneer het meneer blieft. (en ja dat heb ik echt wel geprobeerd want zoals al werd gezegd, het is geen wegwerp product).
maar wanneer hij alles gaat slopen bij de deur om eruit te kunnen, blaast naar je als hij zich in een hoekje gedreven voelt… hele nachten miauwt. en nu dus ook overal in huis gaat plassen… dan houd het voor mij op. dit is voor hem niet leuk en voor ons helemala niet leuk. als mijn kat overal in huis zou plassen en poepen en je hebt echt alles gedaan… zou ik ook een ander huisje zoeken… ik ga echt het risico niet lopen dat ik iets mis en mn kind erin leg
ik denk dat het heel erg ligt aan wat er precies niet aan verwachtingen voldoet. onze kat gaat ook weg. helaas maar het is niet anders. we zijn van een huis naar flat verhuist en ik heb geen mogelijkheid om hem hier naar buiten te laten wanneer het meneer blieft. (en ja dat heb ik echt wel geprobeerd want zoals al werd gezegd, het is geen wegwerp product).
maar wanneer hij alles gaat slopen bij de deur om eruit te kunnen, blaast naar je als hij zich in een hoekje gedreven voelt… hele nachten miauwt. en nu dus ook overal in huis gaat plassen… dan houd het voor mij op. dit is voor hem niet leuk en voor ons helemala niet leuk. als mijn kat overal in huis zou plassen en poepen en je hebt echt alles gedaan… zou ik ook een ander huisje zoeken… ik ga echt het risico niet lopen dat ik iets mis en mn kind erin leg
Maar het is iets heel anders als een kat van een huis met tuin naar een flat gaat…als een kat gewend is om naar buiten te gaan dan is hem dat moeilijk af te leren en ja dan gaat hij zich vervelen en dan ga je problemen krijgen, dat is dus een hele andere reden!
Maar als een kat zomaar opeens gaat plassen dan zul je moeten zoeken naar de reden, een kat doet dit niet zonder reden. Geen een dier doet dit zonder reden. En dt mijn kat overal poept kan hij niets aan doen…dit brengt zijn ziekte met zich mee, hij laat het gewoon lopen. Het is een buiten kat dus hij is gelukkig niet veel binnen en daarnaast hebben we een bijkeuken waar de meeste katten verblijven. Als de kat in kwestie in de woonkamer is dan wordt het in de gaten gehouden.
Maar dan vind ik en ik zeg dus IK geen reden om hem weg te doen! Hij is ziek, heeft misschien niet lang meer en dan ga ik hem echt niet in een hokje stoppen.
En ja als je alles hebt geprobeerd en er zelf aan onderdoor gaat dan mag je kat van mij best weg doen…maar ik ben gewoon van mening dat vele mensen een dier aanschaffen omdat ze het leuk vinden want laten we eerlijk zijn de meeste dieren komen als kitten of pup in huis en als het beestje volwassen wordt en dingen gaat doen die wij als mensen niet leuk vinden dan moet het beestje weg.
Maar goed dit wordt erg off topic!
Ik hoop dat er een oplossing komt voor het plasgedrag en misschien is uitlogeren dan wel een optie! Mijn kat was er ook opeens vanaf…en ik denk dat de stressfactor 1 van mijn katten was, die ze helaas hebben doodgereden hier.
Ik zou überhaupt niet verhuizen naar een flat als ik een kat had die gewend is om maar buiten te gaan. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Ik wil daarmee niet oordelen over diegene die dat wel doet.
Ik zou überhaupt niet verhuizen naar een flat als ik een kat had die gewend is om maar buiten te gaan. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Ik wil daarmee niet oordelen over diegene die dat wel doet.
maar dat heeft misschien een financiele reden dat ik best kan begrijpen…
Blaasgruis kan de blaaswand irriteren, en zo blaasontsteking veroorzaken, maar dat had je al laten nakijken :thumbup: Blaasontsteking kan wel onzindelijkheid geven.
Hormooninjectie kan helpen. Hierdoor kunnen ze een knop omzetten in hun koppie, en hun gedrag veranderen. Werk bij 50% van de gevallen.
Verder helpt soms verandering van omgeving (bijvoorbeeld een maandje in een asiel). Is zielig, maar kan soms wel helpen. Uit logeren zoals iemand hier noemde kan idd ook helpen :thumbup:
Heel drastisch is je beestjes opsluiten in een kleine ruimte (klein kamertje of toilet bijvoorbeeld) met een kattenbak. Hierdoor dwing je ze op de bak te gaan, want ze zullen zo’n kleine ruimte niet bevuilen. Wanneer ze dat weer doen, zie je soms dat ze het ritme weer te pakken hebben.
Het is en blijft een rotprobleem hoor, wat helaas veel voorkomt.
En toch even over Kattenplaza…Er zijn idd mensen daar die heel veel kennis hebben, maar ook heel veel mensen die denken dat ze veel kennis hebben.
Altijd heel erg oppassen met dit soort sites hoor.
Wij krijgen hier heel vaak (steeds meer) mensen die van alles van internet halen, en die mensen op dit soort sites meer geloven dan de dierenarts.
Wij hebben daar al heel veel nare dingen door meegemaakt. Mensen die niet naar de DA luisterden, het zelf beter dachten te weten, omdat Marietje op het forum al jarenlang fokt, en het DUS veel beter weet. :wall: :wall: :wall: :wall: Zo triest, want de dieren zijn uiteindelijk altijd de dupe…
Ik zeg niet dat mensen het allemaal fout hebben daar,er zitten zeker heel serieuze mensen met heel veel kennis waar iedereen iets aan heeft, maar er komt op Kattenplaza(en dat soort sites)ook zoveel ongelofelijke onzin voorbij, dat ik dat toch even wil zeggen. Wees voorzichtig daarmee.
in mijn geval had ik geen keus. kon ook op straat staan. had de kat vast leuk gevonden maar ik, mijn man en kind wat minder he?
Blaasgruis op zich is meestal geen oorzaak van in huis plassen hoor, dus dat hoef je in principe niet te laten nakijken. (al kan het nooit kwaad natuurlijk)
Blaasgruis kan de blaaswand irriteren, en zo blaasontsteking veroorzaken, maar dat had je al laten nakijken :thumbup: Blaasontsteking kan wel onzindelijkheid geven.
Hormooninjectie kan helpen. Hierdoor kunnen ze een knop omzetten in hun koppie, en hun gedrag veranderen. Werk bij 50% van de gevallen.
Verder helpt soms verandering van omgeving (bijvoorbeeld een maandje in een asiel). Is zielig, maar kan soms wel helpen. Uit logeren zoals iemand hier noemde kan idd ook helpen :thumbup:
Heel drastisch is je beestjes opsluiten in een kleine ruimte (klein kamertje of toilet bijvoorbeeld) met een kattenbak. Hierdoor dwing je ze op de bak te gaan, want ze zullen zo’n kleine ruimte niet bevuilen. Wanneer ze dat weer doen, zie je soms dat ze het ritme weer te pakken hebben.
Het is en blijft een rotprobleem hoor, wat helaas veel voorkomt.
Sterkte :thumbup:
Een hormooninjectie zou ik ook proberen. Onze kat plaste dan wel niet, maar kotste
telkens de boel onder. Zonder medische reden. Na een hormooninjectie was het weg :thumbup:
Ws was de onderliggende oorzaak stress, maar dat weten we niet zeker.
Mijn kat deed dat ook ineens. Hij oogde niet ziek, totaal niet zelfs. Echter had hij verschrikkelijk veel blaasgruis. Zo erg dat hij zelfs over moest op c/d voer. Daarna niet meer gebeurd. Mijn andere kat deed het een paar maanden daarna ook ineens. Die oogde ook niet ziek, maar gelijk naar de dierenarts meegenomen en die had een flinke blaasontsteking. Toen die over was nooit meer gedaan.
Verder is het al gezegd maar misschien ander kattengrind proberen?
Dan heb je mazze; dat jij precies weet waar hij plast
De kat van ons plaste overal dus, op het aanrecht, over de broodrooster, het koffiezet appparaat, op de trak, op de bank, op de kleden van de honden, tegen de gordijnen aan
Hij had dus niet een aantal vaste plaatsen
Dat jij het volhoud prima, maar wij hebben er voor gekozen om ons kindje een pis en stank vrije omgeving aan de bieden
De kat was er namelijk zelfs toe in staat om evt in de kinderwagen te gaan plassen als de kleine er in zou liggen daar hij ook over de honden heen heeft geplast
Mijn kat deed dat ook ineens. Hij oogde niet ziek, totaal niet zelfs. Echter had hij verschrikkelijk veel blaasgruis. Zo erg dat hij zelfs over moest op c/d voer. Daarna niet meer gebeurd.
?
Dat is best bijzonder.
Bijna altijd zie je bij gruis ook andere dingen, zoals vaker gaan zitten op de bak, bloed bij urine, meer en langer persen…Echt alleen maar in huis plassen door gruis en verder niks komt bijna nooit voor. Meestal zit er toch een geirriteerde blaaswand bij, waardoor ze onzindelijk worden.
Interessant om te lezen dat het dus wel voor kan komen. :thumbup: Die hou ik in mijn achterhoofd.
Wij hadden ook zo’n kat die overal in huis plaste, zelfs op het aanrecht
Toen ik net zwanger was hebben wij hem naar het asiel gebracht omdat wij geen trek hadden dat hij in de kinderwagen of box zou plassen als de kleine geboren zou zijn
Wij hebben ook een heleboel dingen geprobeerd, maar helemaal niks hielp helaas
Wij hadden toen nog een kat en die begon ook met overal te plassen
Wij gooiden hem toen uiteindelijk elke nacht naar buiten en als wij weg gingen ook
Als wij hem eens de voordeel van twijfel gaven en binnen lieten konden we de volgende dag direct weer aan het schoonmaken
Helaas is deze kat sinds 26 Januari niet meer thuis gekomen
en heb je de kat ook op blaasontsteking laten testen?
Ik vind dat veel mensen soms snel hun dieren maar aan het asiel geven als hun iets niet bevalt. Sorry ik wil je hier niet mee aanvallen maar als er kinderen in huis komen dan moeten de beesten opeens schuiven…
Erg jammer dat jullie kat niet meer terug is gekomen, wel gezocht naar hem/haar?
Maar ja misschien voelde de kat zich niet meer zo thuis omdat jullie hem steeds naar buiten gooide?
Wij hebben van alles geprobeerd en hem idd laten testen op meerdere dingen
Dit was niet een probleem wat er maar even is geweest, maar een probleem waar we bijna 2 jaar mee bezig zijn geweest
Dus ja wij hebben hem wel de kans gegeven en getest
Helaas was dit gewoon zijn gedrag en daarom moest hij weg
Ik denk ook niet dat jij zou willen het risico te lopen dat jeje kind in de kattenpies neerlegt
Wat de andere kat betreft tuurlijk heb ik naar hem gezogd en ja ik mis hem heel erg, hij was tenslotte al 8 jaar bij
En hij voelde zich nog wel welkom hier hoor, altijd als wij thuis waren mocht hij naar binnen en dan kreeg hij alle liefde die we maar hadden
je hoeft niet voor mij te denken
Ik heb genoeg ervaringen met katten die plassen en nog wel ergere dingen doen, zoals de boel onder poepen en nee geen keutels maar diarree, helaas is dit iets dat niet over gaat want de kat in kwestie is ziek maar ook dat is voor mij geen reden om hem weg te doen. Ik heb voor de dieren gekozen en zal voor ze zorgen ook al moet ik iedere dag stront ruimen. Dan maar wat meer wassen…geen moeite mee! En ik ik kijk wel uit waar ik mijn kind neer leg.
Zoals ik al zei, ik wil je er niet mee aanvallen maar soms snap ik mensen niet. Ze nemen een dier in huis en als het niet gaat zoals ze verwachtte dan gaat het beestje naar een asiel…
Helemaal mee eens sterretje… :thumbup:
Ik schrik ervan hoe makkelijk een huisdier naar t asiel word gebracht zodra er een baby bijkomt…
Hanneke, eens hoor… :-* Alleen weet ik op kattenplaza wel wie ik serieus kan nemen en wie niet… vandaar mijn eerste reactie, kijk op kattenplaza… er staan op zich goede tips die zouden kunnen helpen…
Hier pieste mijn poes ook overal… tegen de ramen… aanrecht… tapijt, bank… muren… allessss… Ik heb er al met al dik 2 jaar mee gezeten…
Gelukkig heb ik mijn beessie niet weggedaan… want nu doet ze t dus niet meer… :inlove:
Huisdier naar asiel brengen om deze redenen, daar heb ik ook moeite mee.
Maaarrrr…ik heb ook moeite met mensen die hun kat maar overal in huis laten plassen, en zeggen dat ZIJ het niet erg vinden.
Kijk, dat kan wel, maar voor het dier zit er vaak een oorzaak achter. JIJ kunt het wel niet erg vinden, maar het diertje doet dit niet omdat ie zich zo happy voelt he. Dat wordt helaas wel eens vergeten.
Als baasje ben je ook verantwoordelijk voor het welzijn van het dier.
Oh ik vond t vreselijk hoor… echt vreselijk… ik was alleen he, geen cent te makken en dan pist ‘zo’n beest’ alles onder… niet leuk… heb wat dierenartsen afgelopen… vanalles geprobeerd… Ik geloofde dus echt dat ze dit niet wilde doen… ik wist dat t een gedragsprobleem was en dus met de juiste middelen voorbij zou gaan…
Oh ik vond t vreselijk hoor… echt vreselijk… ik was alleen he, geen cent te makken en dan pist ‘zo’n beest’ alles onder… niet leuk… heb wat dierenartsen afgelopen… vanalles geprobeerd… Ik geloofde dus echt dat ze dit niet wilde doen… ik wist dat t een gedragsprobleem was en dus met de juiste middelen voorbij zou gaan…
Klopt, en dat bedoel ik ook. Jij deed er iets mee. Je zocht naar oorzaken en oplossingen :thumbup:
Er zijn echter ook mensen die het opgeven, zeggen dat ze alles gedaan hebben. Of de oorzaak wel weten, maar daar dus niks aan willen (of KUNNEN) doen. En dan zeggen:nou ja, het is mijn beessie, dus ik blijf ervoor zorgen. Terwijl het voor het dier helemaal niet fijn is.
Ik vind dat veel eigenaren gewoon te lang doorgaan. Onzindelijkheid is echt lijden voor een diertje.(zeker voor een kat) En wanneer de oorzaak dan niet weggenomen kan worden, is het denk ik meer egoistisch om het dier in leven te houden, dan om het te laten inslapen.
Natuurlijk is dat voor een buitenstaander makkelijk praten hoor, wanneer het je eigen dier is, dan is dat vele malen moeilijker. Dat begrijp ik natuurlijk ook wel.
Maar verantwoordelijk zijn voor je dier betekent ook op tijd ingrijpen. En niet: het maar laten gebeuren.