Help mijn dochter krijgt 4 juffen!

Heb even jullie advies nodig, vandaag kreeg mijn dochter een brief mee dat zij vanaf maandag 4 juffen heeft (ze zit in een combi groep 1/2).

En van die 4 juffen kent ze er maar 1. 2 juffen die ze voorheen had stoppen ermee.

Ik vind dit helemaal geen fijne situatie, 4 verschillende leerkrachten vind ik persoonlijk te veel. En ook nog allemaal nieuwe gezichten, ik vind dit allemaal zo onrustig voor haar.

Heeft iemand ervaring met zo veel verschillende leerkrachten? Graag ervaringsverhalen!

Zit echt te twijfelen om naar een andere school te gaan kijken.

Een leerkracht leert zo toch nooit “zijn” kinderen kennen.



Groetjes Ilse

wat is de reden van de wisseling? begrijp hetniet helemaal. Als blijkt dat er intern een probleem is wat opgelost moet worden, moet er soms geschoven worden met mensen. Het is helaas in het onderwijs ook zo.



Maar vier mensen voor de klas in een week vind ik extreem… dat kan absoluut niet.

1 juf van haar wordt de assistent van de nieuwe directrice, en nu heeft ze dus les van die juf en van de oude directrice.

Beide geven vanaf maandag geen les meer, en daarvoor komen er 3 nieuwe. (parttimers)

Vind het ook zo onvoorstelbaar dat dit per brief gaat, zit met zoveel vragen/onduidelijkheden. Hadden ze dit niet met een bijeenkomst kunnen doen? Maandag is er pas weer een directrice aanwezig. :roll:

haha… ws bewust gedaan… om te voorkomen dat morgen iedereen bij de directie op de stoep staat.



Vind sowieso dat er in noodsituaties daargelaten doro ziekte en inval wat snel geregeld moed worden, het niet kunnen dat er drie juffen voor een klas staan. Twee is echt max. Mijn mening. Ik zou er als moeder neit blij van worden, maar ook als juf niet… :oops:



(sta zelf voor de groep, werk als invalleerkracht enb en soms wel eens nummer vijf in de week vanwege ziekte )



Ik zou zeker contact opnemen met de directie… ZIjn er meer ouders? Anders eens samen praten en met elkaar naar de directie gaan.

Ja zijn er meer ontevreden, morgen maar eens polshoogte nemen bij de rest. Ben behoorlijk ongerust over dit allemaal. Maar switchen van school doe ik ook niet zomaar aangezien hier haar vriendinnentjes op zitten.

Hopelijk komt er een passende oplossing, want hier zie ik geen voordelen in.

Hier op school de laatste tijd ook wat wisselingen e.d. gehad… Ze heeft 3 vaste juffen en een stagair… Mijn ervaring is dat het eigenlijk wel meevalt… 1 juf is er alle 5 de dagen, de rest wisselt… F.eline heeft er geen problemen mee, vind het juist leuk!

Anne heeft nu 1 vaste juf, 1 juf die 1 dag in de 2 weken komt ipv de vaste juf, 1 halfjaar stagaire en wisselende stagaires in de klas. Vorig jaar had ze 2 juffen en stagair. Ik zou in jou situatie graag willen weten hoe de verdeling is. Krijgt ze elke dag bijna een andere juf, of staan ze bubbel voor de klas? Als mijn kind 4 dagen van de week een andere juf ozu krijgen zou ik er ook niet blij mee zijn. Zou ze bv 3 dagen 2 juffen krijgen en 2 dagen 2 andere juffen zou ik het niet erg vinden.



Sterkte

Vandaag de indeling gehad;



Maandag juf A + Juf B

Dinsdag Juf A + Juf B

Woensdag Juf C

Donderdag Juf D +stage

Vrijdag Juf D + stage



Heb vandaag al koffie gedronken met een paar moeders volgens mij zijn er nog veel meer mensen niet blij.

Weet iemand wat nu de opties zijn?

(we gaan liever niet naar een andere school, dat is helemaal een inpact voor de kids.)

@Ilse2 wrote:

Vandaag de indeling gehad;



Maandag juf A + Juf B

Dinsdag Juf A + Juf B

Woensdag Juf C

Donderdag Juf D +stage

Vrijdag Juf D + stage



Heb vandaag al koffie gedronken met een paar moeders volgens mij zijn er nog veel meer mensen niet blij.

Weet iemand wat nu de opties zijn?

(we gaan liever niet naar een andere school, dat is helemaal een inpact voor de kids.)




Ik zou vragen waarom de school hiervoor gekozen heeft. Ik vind juf A, B en D geen probleem. Juf A en B staan samen voor de groep, dus alleen maar fijn, dat er extra handen in de groep zijn. Ook juf D met stagiaire lijkt me niet zorgelijk. Ook hierbij zijn extra handen in de groep prettig. Ik zie wel een probleem met juf C. Dat zou wat mij betreft juf A, B of D moeten zijn.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is…

Maar klinkt raar,

de kinderen wennen er snel aan hoor.



Vaak hebben ze al op de deur staan welke juf er vandaag is,

en de dag daarvoor geven ze dat ook aan…



Zelfs bij mijn zoontje op speciaal onderwijs is het ook zo.

soms 5 verschillende leerkrachten.

ik vind dit niet normaal



hier op school krijgen de kinderen niet meer dan 2 verschillende juffen (of meesters)

mijn zoon zit nu in groep 3 en heeft tot nu toe altijd een vaste kracht gehad. dus de hele week dezelfde juf. :thumbup:

en mn dochter gaat vanaf 7 december naar school en zij heeft ook een juf die gewoon de hele week voor de klas staat

Ik begrijp dat je het vervelend vindt.

Ik vraag me af of juf b niet een onderwijsassistente is. Dat lijkt mij alleen maar prettig, dan is er een paar extra handen in de klas. Hetzelfde geldt voor de stagiaire. Dan zijn het dus 3 juffen in totaal, nog veel moet ik zeggen, maar wel behapbaar.

Weet je, zie vaak genoeg klassen die verschillende invaljuffen hebben, omdat een leerkracht is uitgevallen. In dit geval zit er wel vastigheid en stabiliteit in de oplossing die ze jullie bieden.

Ik zou zeggen, probeer het uit en kijk hoe je kind erop reageert/



Groetjes Suzanne



P.s. in de kinderopvang is het overigens veel gebrukelijker dat ze zoveel gezichten zien in een week tijd en daar gaat het over het algemeen ook goed.

ik werk in de kinderopvang

en bij ons is het streven zoveel mogelijk vaste leidsters op de groep, zodat de kinderen duidelijkheid hebben.



ook op de bso ( waar ik werk) staan de maandag, dinsdag en donderdag 2 vaste leidsters op de groep, dat zijn mijn collega en ik. op wo en vrij is er geen bso

Ja zoveel mogelijk vaste leidsters, maar dat zegt niet maar 2 leidsters per week. Bij het kinderdagverblijf waar ik werkte was het bij de peutergroepen gebruikelijk om 3 a 4 vaste leidsters te hebben die in een schema van 2 samenwerkten. Bij mijn zoontje zijn het er zelfs nog meer ( ook ruimere openingstijden, dus dat moet ook wel)



In deze situatie komen er ook vaste juffen op vaste dagen, alleen veel juffen.

Misschien kom het omdat ik zelf in het onderwijs werkt momenteel en veel klassen zie met veel verschillende gezichten perweek, maar ik vind deze oplossing op korte termijn niet zo slecht.



Liefs Suzanne

De indeling is niet ideaal, maar een groot probleem lijkt het me niet.

(mijn persoonlijke mening)

@mama van anne wrote:

De indeling is niet ideaal, maar een groot probleem lijkt het me niet.

(mijn persoonlijke mening)




totdat er kinderen met speciale zorg in de klas zitten. Ik weet uit ervaring, zit in het onderwijs dat deze situatie, verre van ideaal is. Max twee wisselingen per keer, dus juf a en b geen probleem als z samen in de klas zijn. of draait juf a s morgens en juf b smiddags?

en dan juf d en stagiaire.



Hier in de omgeving een max twee leerkrachten beleid. En zo is he thier ook een beleid voor de leerkrachten, of hele baan of half. Je kan hier geen vier dagen werken of 1 dag.



Ik hoop dat je er samen met de school uitkomt.

Bedankt voor de antwoorden, ben benieuwd hoe het gaat lopen. De juffen van vandaag vond ze in ieder geval aardig.

Mijn dochter heeft een “rugzakje” ze loopt behoorlijk voor en mocht eigenlijk een klas overslaan, maar wij hebben er (na lang piekeren) voor gekozen om haar in haar eigen klas te houden.

We zijn nu alleen bang dat haar “extra-uitdaging-tijd” er bij in schiet met zoveel juffen.

Konijn jij werkt in het onderwijs? Heb jij hier ervaring mee?

Gelukkig vond ze de juffen aardig.



Op je schema zie ik dat ze 4 dagen 2 juffen in de klas heeft. Dan zou die extra begeleiding tijd er wel in moeten zitten.

Ik begrijp dat deze situatie niet is wat je wilt, helemaal niet als je in hetbegin van het schooljaar een keuze hebt moeten maken uit twee opties (klas overslaan of niet) en de keuze omdat het niet te doen niet gebaseerd was op een klas met 4 juffen.



SUcces verder



Groetjes Suzanne

@Ilse2 wrote:



Konijn jij werkt in het onderwijs? Heb jij hier ervaring mee?




ervaring met rugzakje?? of bedoel je wat anders?? heb wel ervaringen met rugzakjes, veel begeleid… had je vragen?

Heb je al gevraagd waarom de school voor deze oplossing heeft gekozen? Het zou ook juist kunnen zijn dat de school hiervoor heeft gekozen omdat er op deze manier juist ruimte ontstaat voor extra begeleiding van rugzakjes ed. Je hebt behalve op woensdag nu steeds een hand extra in de klas.