Help mijn dochter krijgt 4 juffen!

Maar aks jou kind een rugzak heeft, is dat voor jou kind en niet voor de hele klas. Dus kindje a heeft rugzak, de begeleiding is dus voor kind a. Als kind b en c aan kunnen sluiten is dat soms fijn voor kind a. Zijn ze niet alleen, maar kind a moet er niet onder leiden.

Klopt helemaal Konijn, maar in dat geval mag het ook niet uitmaken welke juf er voor de klas staat. De zorg voor rugzakkinderen moet altijd gecontinueerd worden. Maar er kunnen in deze klas ook veel zorgkinderen zitten zonder rugzakjes. Of misschien is er in overleg met de ouders wel juist gekozen om de zorg binnen de groep in te zetten. Dan heb je wel mensen nodig die dit kunnen uitvoeren. Ik ken de school en de klas niet, maar ik neem wel aan dat de school dit met een bepaalde reden heeft gedaan. Het lijkt me zinvol om dat eerst eens te vragen.



Ik heb op dit moment 3 kinderen met een rugzakje in mijn klas. Twee kinderen worden buiten de klas extra begeleid. Maar voor een van de kinderen wordt het budget nu ingezet om de werksfeer in de hele groep te verbeteren. Dat is in heel goed overleg met ouders en ambulant begeleiding gedaan. Ouders kwamen met dit voorstel juist omdat het nu eens iets is dat voor alle kinderen inclusief hun kind iets oplevert en het een punt is waar dit kind veel last van heeft. Dat zou een reden kunnen zijn om voor een hand extra in de klas te kiezen.



Nogmaals, ik ken de school en de groep niet. Maar ik ga er dan toch vanuit dat scholen een weloverwogen beslissing hierin nemen. En ik vind dat je altijd recht hebt om na te vragen waarom deze beslissing is genomen. En juist als je een kind met een rugzakje hebt, mag en moet je er vanuit kunnen gaan dat de school dit budget blijft besteden aan waar het voor bedoeld is. Maar ik zou dat wel even navragen.

Ben het helemaal met je eens. Maar vaak gebeurd de begeleiding ook wel in overleg met ouders, bij ons teminste wel. ben zelf okm wel benieuwd na de keus van de school.

@mama van anne wrote:

De indeling is niet ideaal, maar een groot probleem lijkt het me niet.

(mijn persoonlijke mening)




Ik ben tav Lasse blij dat we met 1 juf te maken hebben (gehad) ik moet hier niet aan denken. En ook straks 2 1/2 jaar de zelfde voor groep 1 en 2. Het heeft voor lasse wel voor een hoop duidelijkheid en structuur gezorgd, iets wat hij heel erg nodig had. Ik had er niet aan moeten denken het met vier juffen op te moeten pakken.

Ik zal idd misschien wel een erg makkelijk kind hebben…sorry dan daarvoor…hier heb je in elk geval nooit 2 jaar eenzelfde juf…rugzakkinderen worden goed begeleid, dat weet ik omdat enkele ervan vriendjes zijn van Anne…natuurlijk weet ik niet hoe juist die kinderen zouden reageren op zoveel juffen, maar voor mijzelf (en Anne) zou het niks uitmaken.

Lasse zit ook op jenaplan en dan heb je combigroepen van 1/2 , 3/4 enzo vandaar ook langer tijd eenzelfde leerkracht.



Ik heb vroeger trouwens ook altijd op de kleuterschool dezelfde juf gehad. Zo in het begin voelt het wel fijn iig. Maar hier blijft het ook zo de rest van de school.

Mijn dochter heeft pdd-nos en heeft door omstandigheden in 2 jaar (groep 1/2) al 4 verschillende juffen gehad.

Ik verwachtte dat dit problemen op zou gaan leveren, maar het verliep allemaal prima.

Ze heeft nu weer gewoon 2 juffen.



Ik denk dat het erg belangrijk is dat de communicatie tussen de juffen goed verloopt. In het begin liep dat nog wel eens spaak bij ons. Maar de ouders konden dat heel goed aangeven bij de juffen…

Op den duur liep alles vlekkeloos.



Ik zou het een kans geven, gewoon aankijken en proberen om (zo mogelijk) opbouwende kritiek te geven als iets niet lekker loopt.