Nicolai gaf aan (door veel op het potje te zitten en pipi te roepen) om op het potje te willen. al sins hij 12 maand was, maar plassen deed hij maar af en toe. Maar omdat hij nu elke dag een paar keer roept mama pipi hebben we dan maar gezecht okay we gaan het proberen…
Nu zijn we er gisteren mee begonnen en elke keer als ik hem op het potje zette plaste hij er in!! en een flink pas ook nog!.
dus vandaag weer bij het opstaan op het potje gezet en ja hoor weer een plasje!!
Nu weet ik natuurlijk ook wel dat dit niet alles betekend. maar ik vind het al heel flink voor hem .
mijn vraag is, wat doe ik nu? hem elke 2/3 uur op het potje zetten? Hoe deden jullie het? Of heel dag in blote kont laten lopen (zover het kan thuis) en hem zelf laten beslissen om op het potje te gaan?
ik dacht hem eerst om de 2/3 uur op het potje te zetten en dan als ik zie dat de pamper droog blijft na een paar weken hem in blote kont laten lopen om aan te leren om zelf te gaan zitten op het potje?
en wat doe ik met de poep situatie?
HELP! … tips als iemand wat heeft!!
Dankje
ff een update. Hij loopt dis in blote kont rond op dit moment, en hij zij net mama pipi, dus ik kleine noor op het potje gezet en ja hoor! pipi op het potje :inlove:
dus ik denk wel dat hij een idee heeft hoe het moet :think:
geen ervaring, maare, knap hoor!!!
Niemand?
Vandaag heeft hij ook kaka gedaan op het potje :dance:. Gaat voorlopig de goede kant op
Als je tips wilt kun je misschien Niek! eens pb-en. Anouk is nu twee maar is ook al heel lang zindelijk (volgens mij vanaf dat ze net een jaar was).
Anne was ook erg vroeg zindelijk (1.5jaar), ze heeft wel voor haar 2e een terugslagje gehad, maar met 2 jaar en 3 maanden was ze dan toch dag en nacht zindelijk.
Wij zetten haar voor en na ieder slaapje op de pot en gebruikten overdag luierbroekjes als we weggingen. Thuis lieten we haar gewoon met kleren aan lopen (dan maar wat vaker wassen als het misgaat), want de kans is groot dat als je je kind weer iets aandoet nadat hij ‘zindelijk’ is zonder broek, weer in de broek gaat plassen als ze wel wat aanhebben. Dus wij hebben geen blote billen periode gehad. We vroegen wel wat vaken of ze moest plassen of poepen en er werd telkens groot feest gevierd als ze iets gedaan had, al was het een druppel. Ze mocht en mag bij ons gewoon de wc oplopen en zag ons dus ook poepen en plassen en wij kregen ook applaus, dus het werd heel normaal. Nu gaat ze bij papa niet meer mee, maar bij mij staat ze nog geregeld eens te kijken en te vragen hoe en wat. Billen vegen gaat inmiddelds ook vanzelf, maar ja ze is nu ook meer dan 2 jaar zindelijk.
Veel succes :thumbup:
Dankje mama van anne,
ik ga broekjes halen en het eens gaan uittesten. Want hij had wel een pamper aan en zijmama pipi en heedt toen geplast, dus ik denk dat ik het met gewoon onderbroekjes ga proberen!
dankje voor de tip! :-*
Geen dank O ja, stikkeren voor elk plasje of poepje (kaka) op het potje is natuurlijk ook reuze leuk en interessant.
En als je onderbroekjes hebt voor onderweg niet de gewone pampers nemen maar de luierbroekjes, dat werkt wel zo makkelijk met op en af trekken (behalve als hij kaka heeft gedaan :sick:
Veel succes
Ja, Anouk is inderdaad nu al ruim 10 maanden zindelijk. Ik pb je wel even
mama v anne ja dat ben ik ook mee begonnen, stikers, vind hij helemaal geweldig :d. Ik ga zo naar de winkel voor luierbroekjes!
:dance:
Niek thanks :-*
Deze ochtend uit bed gekomen op potje gezet maar geen plasje. hij zij nee. Dus dan maar gewoon onderbroekje aan (geen pamper) na 2 uur ging hij zelf op het potje zitten voor een plasje! :dance:
@Formally known as Vuegje wrote:
Deze ochtend uit bed gekomen op potje gezet maar geen plasje. hij zij nee. Dus dan maar gewoon onderbroekje aan (geen pamper) na 2 uur ging hij zelf op het potje zitten voor een plasje! :dance:
Knap hoor, ga zo door :thumbup: ( o ja, niet terug een luier aandoen als hij een terugslag heeft (overdag als je niet weg hoeft), hij weet duidelijk wat de bedoeling is, dus volhouden )
We zijn vandaag naar de winkel gegaan. We waren 1 uur. weg en hij had geen pamper aan want mijnheer wou GEEN papmer aan. Ik denk dat ik hem nog nooit zo boos heb zien worden als toen ik heb een pamper aan wou doen :shock:
dus dan maar geen pamper en het is goed gegaan :dance: Droog terug thuis gekomen :inlove:
Toen gingen we naar de creche. Weer wou mijheer geen pamper aan. maar toen hij boos werd plaste hij in zijn broek.
Op het potje gezet, de rest van het plasje eruit en zuivere broek aan. de fiets op en vooruit maar naar de creche. en hij kwam weer droog aan.
Dus op de creche een heleboel onderbbroeken meegegeven en gezecht geen pamper aan aleen voor te slapen.
Ik ben benieuwd
Jeetje lijkt hier wel een beetje mijn dagboek te worden
Mama van anne dankje voor je steun! doet echt goed. Veel mensen rond mij (geen fam + vrienden) vinden het aleemaal veel te vroeg en ik krijg allemaal negatief comentaar over mij heen (dat ik mijn kind teveel push). dus het is fijn om even wat positiviteit over je heen te krijgen ! :-*
Ook ik heb met die negatieve reacties om moeten gaan, dat is idd niet leuk. Als je kind het aangeeft is het eenmaal zo, ik ga me ook niet bemoeien met een ouder die een kind van 4 heeft dat nog niet naar de basisschool kan omdat het niet zindelijk is. Ieder zn meug, iedere ouder gaat er anders mee om en het is niet fijn om altijd maar kritiek te krijgen.
Ik vind het heel knap van je zoontje (en van jullie) en laat hem lekker zn gangetje gaan, zo te lezen gaat t m goed af! :thumbup:
Laat ik nou net in het blaadje van mijn kinderdagverblijf hebben gelezen dat in de vijftiger jaren van de vorige eeuw heel wat meer kinderen rond de 18 maanden zindelijk waren of ermee begonnen dan nu. En dat je dus veel eerder kan beginnen. Lissa gaat ook vaak met me mee naar de wc, dus die interesse is er al. Een potje wil ik binnenkort gaan halen, kijken hoe ze daarop reageert. Van mij hoeft ze nog niet, maar als ze het zelf wil, dan prima toch.
Wanneer ga je eigenlijk over naar een wc-verkleiner?
@Carenza wrote:
Laat ik nou net in het blaadje van mijn kinderdagverblijf hebben gelezen dat in de vijftiger jaren van de vorige eeuw heel wat meer kinderen rond de 18 maanden zindelijk waren of ermee begonnen dan nu. En dat je dus veel eerder kan beginnen. Lissa gaat ook vaak met me mee naar de wc, dus die interesse is er al. Een potje wil ik binnenkort gaan halen, kijken hoe ze daarop reageert. Van mij hoeft ze nog niet, maar als ze het zelf wil, dan prima toch.
Wanneer ga je eigenlijk over naar een wc-verkleiner?
Anne wilde heel snel op de wc, vooral beneden. Een verkleiner is hier maar kort gebruikt om 2 redenen, ze plaste er altijd onderdoor en ze vond het zelf niet fijn. Op de wc kon ze zelf klimmen door vast te houden aan de wasbak (beneden), met de verkleiner erop ging dat niet ivm de opstaande rand van voor. Dus al snel pakte ze zich aan de zijkant van de wcbril vast en konden de potjes en verkleiners de deur uit.
(wij zette Anne op het potje vanaf ze kon zitten, ze zat dan gewoon met of zonder kleren aan al spelend op het potje, zeg maar in plaats van een bumboo of hoe heet dat ding. Af en toe als er iets in het potje zat dan kreeg ze groot applaus. Ze zat er echt geen hele dagen op hoor. Maar ik had zoveel verhalen gehoord over angst voor het potje dat ik het wilde introduceren als iets normaals, dus ze was er al heel jong gewoon mee.)
Goed hoor bar !!
Anne hier doet het ook graag op het potje, omdat ze damian naar de wc ziet gaan en op de pot wil zij er ook op!
Vaak loop ze zelf naar het potje en dan wil ze haar broek uit en doet ze een plasje of een poepie :mrgreen:
hier staat het potje ook al uit met een jaar
Gisteren op de creche ging het dus van geen kanten, maar ja, dan is hij ook zo druk bezig dus hebben ze hem een pamper aan gedaan…
Vanemorgen plsate hij ineens in zijn broet tijdens het eten… keek hij mij zo aan en zij hij
ooh ow pipi! :lol:
We gaan eens kijken wat het vandaag word :lol:
Idd en als het dan eens niet goed gaat zoals vandaag, ja dan durf je helemaal neits te zeggen ant dan krijg je meteen van, zie je wel het is te vroeg … bla blah
Ach barb :hug: gewoon negeren die zeurders: het ene kind is te snel, het andere te langzaam… Wanneer laten mensen kinderen nou maar eens hun eigen tempo bepalen? :hug:
Hoewel ik wel een beetje jaloers ben hoor :oops: bij Jasper is elker luierwisseling zo’n drama (uiteraard alleen thuis op het kdv is ie een engeltje :roll: ) dat ik wel wou dat hij op het potje zou willen. Alleen kijkt hij erna en trekt dan zo’t gezicht van: ik daarop, dat dacht je toch zelf niet
hihi :lol: Dus nog even geduld met luiers verschonen… Er komt ongetwijfeld een moment dat ie zelf op’t potje wil…
Oh en mijn schoonzus was met ruim 1 jaar al zindelijk: moest wel. Lang verhaal maar het komt erop neer dat ze zo’n luieruitslag :? had dat de ha zei dat het einige wat ze konden doen was proberen haar zindelijk te maken… Het heeft uiteraard wel een paar maanden langer geduurd dan bij haar broers, maar ook haar is het gelukt.
hey eisbloem Dankje :hug:
hier zijn we natuurlijk blij dat hij het zelf aangeeft en er ‘blijkt’ klaar voor te zijn. Maar ook een beetje bang dat het een fase is.
Hire is het nu ook DRAMA als hij wel een pamper aan moet, aleen voor te gaan slapen dan is het goed :lol: eigewijze kleine noor :lol:
Het is fijn te lezen dat er meer zijn die vroeger zijn en dat het ook goed gaat :).
Vandaag heeft hij een pamper aan gehad bij de KVD maar thuis heeft hij helemaal geen pamper meer aan. Vandaag 2 ongelukjes, die van vanmorgen en ineens moest hij poepen en hij zij het te laat. Now die poep vond hij maar nix en hij was heel happy dat ik hem tijdens het hele gedoe op het potje zetten. :lol:
Kleinen Noor’s geleerde les van vandaag… Poep in broek is helemaal NIET fijn :lol:
En, hoe gaat het nu?
Terugslagjes zijn normaal hoor, maar wel volhouden :thumbup: Ik hoop dat het allemaal goed gaat en hoor het graag.