Help! mamas van kindjes die vrij vroeg op het potje gaan..

hoi!

Hij is thuis helemaal droog :dance: we zijn vandaag voor het eerst naar oma en opa gegaan met de auto op bezoek zonder pamper :dance: Hij is netjes steeds als hij zelf moest gaan op het potje gaan zitten.

Het enige nadeel is dat het met broek aan iets minder goed gaat. als hij in de blote kont loopt dan zijn er geen ongelukjes meer, maar met onderbroekje aan is het niet zo heel makkelijk. dan wil het nog wel eens fout gaan?

Hoeveel ondelukjes hadden jullie kids de eerste weken? Enhoe vaak gaan ze naar het wc bij jullie? Nicolai kan soms wel 3 uur niet gaan en dan op een uur 3 keer :lol:

Maar voorloopig vind ik dan mijn kleine druemes het nog goed doet!

wat we uitgespaard hebben deze week in pamper joh :shock: !!

O jee, ongelukjes zijn heel normaal, de ene keer hadden we geen ongelukjes, de andere dag 4. Wel belangrijk om toch een onderbroek/broek aan te houden, zoals je ziet merkt hij het eerder op als hij geen broek aanheeft, maar het moet ook kunnen met broek, vandaar dat ik al schreef dat je een broek moet aanlaten. Oke, het is even wat meer wassen, maar dat loont zich wel. Wij waren ook blij van de pampers af te zijn en wordt er nog steeds blij van als ik andere ouders hun kind zie verschonen. Volhouden, zo te lezen gaat het goed, dalijk is het zomer en met die dunne kleding zal het vast heel vlot gedaan zijn. :thumbup:

Ja we hebben ook besloten om vanaf vandaag aleen nog de onderbroek aan te houden. We hebben een week gekeken of hij doorzette met het potje plassen en dat doet hij ook, hij snapt nu helemaal waar het om gaat! Dus vandaag onderbroekjes aan en :pray: en vanaf het moment dat dat beter gaat, daar nog een kort broekje over etc …

ach dat wassen geef ik niets om. Het is de onzekerheid dehele tijd, ik ben online wat informatie aan het zoeken geweest over vroege zinnelijkhedi … had ik beter niet gedaan zeg :shock:

Wat een doche koud water krijg je dan over je … :hand:

Bedankt voor e steun allen! :hug: doet een mens goed!

Ja!! Vandaag heeft hij ook pipi gedaan in de creche!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Wat ben ik trots op mijn kleine man! geweldig!! :mrgreen: :inlove: :inlove: :inlove:

Bravo :clap: :clap: :clap: :thumbup:

ben je al enkele dagen aan het volgen hier Barbara… :oops:

wauw zeg !!! wat goed van je kleine Noor… :clap: :clap: :clap:

laat me maar niet beïnvloeden door teveel te googelen hoor. laat je vooral beïnvloeden door jezelf én je kleine grote jongen…

liefs

Gerda

Nu ook op de creche :clap: voor grote Noor, want klein is ie niet meer he :wink:

hey gerda! dankje!! Ik ga het proberen. Tja je zoekt toch manieren en hoop dat je niets fout doet he :s.

Idd eisbloem :wink: Het word echt een grote noor :shock:

Vanacht had onze kleine aap het niet prettig ommdat hij wakker werd van een natte pamper… we hebben hem om 04,00 uur een nieuwe aan gedaan, hij stond deze ochtend op om 8,30… pamper was nog droog :shock: :shock: :shock: !! meteen uit gedaan en ja hoor pipi op het potje!

daarna in bed gelecht voor een slaaptje ± 45 min… pamper droog!!!

gisteren ook al toen hij van de creche af kwam was zijn pamper droog :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

plassen gaat vrij goed op het potje, soms hebben we een ongelukje maar dat is over het algemeen als het geuert 1 keer per dag, sommige dagen ook niets …

Poepen is nog moeilijk voor hem. hij wil niet in de pamper poepen als het gebeurd is het paniek!! ook in de onerbroek, maar hij is niet snel genoeg op de pot waneer het komt. Soms wel, soms niet … :?

over 2 weekjes gaan we proberen om zonder pamper weg te gaan, stilletjes opbouwen :slight_smile:

Ik denk dat ik toch maar een potje ga kopen. Ik dacht dat het veel te vroeg zou zijn.

Juul geeft sinds 2 dagen aan als hij moet poepen… Ook als hij in bad zit voelt hij als hij moet plassen, hij wil dan namelijk uit bad…

Maar het lijkt mij makkelijker voor een kind om eerder zindelijk te worden met poepen en daarna met plassen. Maar als ik hier lees, is het net andersom.

Hey

Als je kind het aangeeft gewoon proberen.

hebben wij ook gedaan en ik schreef een paar dagen geleden , over 2 weekjes gaan we proberen om buiten huis geen pamper aan te doen …

nix 2 weken :lol: Nicolai wil geen pamper meer aan dus sins 2 dagen heeft hij binnen en buiten huis geen pamper meer aan, alles gaat goed! :dance:

dus ik kan met trots zeggen

Nicolai is ZINNELIJK!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Aham … sorry ben trotse mama! :lol:

Hey wat goed van kleine Noor.

Hier is Q ook al tijden bezig met het plassen op de wc en potje. Ik laat hem nog wel in zijn luier lopen wilde eigenlijk met het mooier weer hem in zijn blootje laten lopen, maar goed nu ook maar eens mee beginnen.

Wel moeilijker omdat hij natuurlijk ook bij zijn papa woont doordeweeks.

Maar hier geeft hij het dus ook al aan Q moet plassen mama of oh poepen dus snel op de pot of wc, en dan idd komt er wat.

Heerlijk toch dat vroege zindelijk zijn.

Wow super Jel!!! Wat goed van Q!!

Hier een update :smiley: nicolai is voledig zinnelijk in de vorm van hij heeft nooit meer een pamper aan als we weg gaan :slight_smile: houd zijn pipi tot 4/5 uur lang op.

doet mooi kaka op het potje

en als hij dutjes slaapt overdag heeft hij geen pamper meer aan, word wakker als hij moet plassen

:dance:

Snachts plast hij nog 1 keer in de pamper, maar is meestal bijna helemaal droog bij wakker worden :inlove:

Helemaal geweldig vind ik het!!!