Help mama wordt gek.

Moreno is een zeer vurig ventje als ie boos is.



Op dit moment is dat ongeveer een x of 10 per dag, altijd als we de pamper moeten verschonen.

Hij wil dan staan zitten opzijn buik liggen alles behalve op zijn rug liggen. Het is gillen slaan met de armpjes en schoppen met de beentjes.

Ik wordt er helemaal gek van. Het duurt een minuut of 15 eer ik hem helemaal weer op orde heb.

Wie o wie heeft tips.

Dingen als zingen afleiden met een speeltje flesje noem maar op helpen niet. Ik wordt er echt gestoord van vooral om dat ie op dit moment zijn billen zo stuk heeft door tandjes en dan ook nog eens van die lekkere poepluiers.



x

probleem hier ook gehad, soms lukte het met afleiden en heel gek doen, buike blazen, pyama broek op mijn hoofd of zelfs de luier ja zo gek kun je doen om wat te willen :mrgreen: .

maar vaak deden we het met zn 2en maar je bent niet altijd met zn 2en.

verder geen tips.

:hug:

Ik heb helaas ook geen tips… weet alleen dat het weer voorbij gaat :wink: .

Negeren hielp hier trouwens nog een beetje, gewoon net doen of je gek bent en (proberen) door te gaan met waar je mee bezig bent.



Sterkte :wink:

Heleen

Denk dat we maar eens bij elkaar moeten komen en onze kids ff erop moeten wijzen dat ze het zichzelf niet moeilijker moeten maken dan dat het is :lol: .



Yeline heeft een vreselijke hekel aan verschonen ze gilt de hele boel bij elkaar als ik ff pech heb en moet poepluiers houdt ze haar benen gewoon stijf dat je met geen mogelijkheid de luier af krijgt en de boel kan schoonmaken.



Ik ga altijd gewoon door met waar ik mee bezig ben zover het dan lukt :?

je weet wij hebben het ook. Op den duur wordt ik wel eens heeeeeel erg boos, en dan zeg ik ook niet meer lief dat ie op moet houden en dat het klaar is… dan wil hij nog wel eens 3 tellen blijven liggen. Verder is het strijd, drama en ellende… :frowning:

En staand verschonen? Het is even een handigheidje maar hier werkte het als een tierelier :slight_smile:

helaas hebben wij ook geen tips, maar wel het zelfde drama elke keer… :evil:



ochja ooit gaat het over, denk ik dan maar :lol:

Durven jullie dan niet boos zijn ofzo,… ik hoor altijd over afleiden e.d maar dat werkt niet à ltijd hoor, kinderen horen ook gewoon te luisteren!

Broes heeft altijd goed geluisterd maar Senne is helemaal anders, ik word boos wanneer hij niet stil ligt (verschonen moet nu éénmaal gebeuren) en wanneer enkel boos worden niet lukt ja, dan neem ik hem stevig vast en duw hem netjes op zijn rug, zodat hij even stil hoort te liggen zoals het moet! :hand:

zo doe ik het ook bietje :shifty:



alleen zou ik wel een zetpil geven tegende billenpijn…misschien dat daar de oorzaak van al het verzet zit…want oooooh wat kan dat pijn doen

:cry:

Ik durf zeker wel boos te worden hoor :smiley: En dat weet Neno ook alleen heeft hij de Italiaanse passie geerfd en ikke heb die dus niet dus het gaat dan hard tegen hard.( wordt nog wat als ie gaat puberen)

Ik hou hem idd in de houtgreep en probeer hem dan te verschonen. Kom alleen een hand te kort.



Staand verschonen doe ik ook alleen laat meneer zich heel graag met zijn vieze kont weer door de benen zakken zodat ie op zijn knietjes zit.



Ik heb ook het idee dat het verschonen door de billenpijn komt daar door maak ik zijn kontje nu ook alleen nog maar meer met een washandje met lauw water schoon.

Maar ja op dit moment is het dus niet anders en moet mama maar ff doorzetten

als ie het echt bont maakt leg ik hem op een handdoek op de grond, mijn linker been over zijn borstkast, mijn rechtbeen over zijn enkels,…en dan kan ik rustig met 2 handen verschonen :angel: :shifty:

Hier ook dat probleem gehad.



De eerste paar weken werd ik echt boos, maar dat veroorzaakte alleen maar een huilend meisje wat helemaal niet meer wilde stilliggen.



Nu, als ik haar wil verschonen, zeg ik Lana we gaan een schone luier omdoen. Zij schudt nee en loopt weg, en ik er achter aan :mrgreen: We maken er tegenwoordig gewoon een spelletje van. Dus eerst even rennen in de huiskamer en als ik haar te pakken heb, vliegen we naar beneden :mrgreen: en leg ik haar neer op de commode. Dan staat ze gelijk weer op, geef ik haar de kieteldood en als dat voorbij is, dan draait ze zich om, trek aan haar mobielester en gaat dan liggen luisteren naar de muziek :inlove:



En als ze dat ook niet wil, dan in de houtgreep. Leuk of niet, ze moet gewoon een schone luier om.

Guusje die houtgreep daar heb ik wat aan :mrgreen:



Gisteravond was het dus zo erg dat hij onder de :sick: zat. heb hub toen maar opdracht gegeven om het badje klaar te zetten. en heb hem zo regelrecht het badje in gedaan.



Men er zit zoveel italiaanspit in mijn mannetje heeft ie echt van papa’s kant geerfd :mrgreen: Ben benieuwd of ie dat later ook met de bella’s heeft haha.



x

hier izt er geen italiaans bloed in, maar wel een hoop eigenwijs bloed. :mrgreen: ík wordt ook boos, maar daar trekt meneer zich met verschonen niets van aan, liggen is voor baby’s vind ie denk ik. Last van zijn billen heeft ie niet dus dat is het ook niet.

hier soms ook een enórme draaikonterij op het aankleedkussen. Boos worden, afleiden, houdgreep… soms helpt het allemaal niets als meneertje het niet in het hoofd heeft :oops: … gelukkig gaat het vaker goed dan zo onrustig… idd om gék van te worden… :hug:



Het stomme is dat vreemde ogen (oma, tante) wel dwingen… daar doet hij het dus niet bij (en mijn neefje doet het niet bij mij, maar wel bij zijn mama :roll: )



het gaat vast eens over :pray: !

@marijke79 wrote:

hier izt er geen italiaans bloed in, maar wel een hoop eigenwijs bloed. :mrgreen: ík wordt ook boos, maar daar trekt meneer zich met verschonen niets van aan, liggen is voor baby’s vind ie denk ik. Last van zijn billen heeft ie niet dus dat is het ook niet.




Van wie zou hij dat nu hebben dat eigenwijze?



:mrgreen:

x

Nou, hier hetzelfde probleem, altijd al een probleem geweest. Staand verschonen doe ik nu ook bij plasluiers, omdat ze sinds een maandje of wat goed kan staan. Maar poepluiers… Ze houdt haar benen stijf bij elkaar, ik kom er écht niet tussen. Is er nog iemand die zich geroepen voelt mee te doen aan ‘Het beste idee van Nederland’? Dan mag diegene VERWARMDE billendoekjes maken, misschien lost dat al wat op. Zodra ze het doekje voelt, roept ze ‘neeeee’.

Boos worden werkt hier juist averrechts hoor, daar wordt ze alleen maar bozer en dwarser van. :think:

Mijn schoonzus had dit ook altijd met haar kindje, ik heb dus Jim meteen vanaf het moment dat hij wilde gaan draaien steeds consequent op zijn rug gelegd en gezegd dat hij moet blijven liggen tot het klaar is, en dat heeft tot nu toe effect gehad! Ook hij heeft heus wel eens van die dagen hoor, maar gelukkig niet zo erg! Misschien idd dan maar staand verschonen :think:

@Guusje wrote:

als ie het echt bont maakt leg ik hem op een handdoek op de grond, mijn linker been over zijn borstkast, mijn rechtbeen over zijn enkels,…en dan kan ik rustig met 2 handen verschonen :angel: :shifty:


HAHAHA, zie je al zitten, laat iemand anders daar eens een foto van nemen! :lol: :mrgreen:

Hier sinds kort ook zo’n draaikont. We hebben hier een aantal speelgoedjes op de commode liggen, maar soms helpen die ook niet. Soms helpt mn man, ondanks dat ze daar nog veel bozer van wordt.

Staan zonder hulp kan ze nog niet, dus dat is voorlopig nog even geen optie hier. Ik wissel wel vaak de speelgoedjes op de commode af, soms wordt ze ook rustig van haar slaapknuffie.