Help mama wordt gek.

Hier ook een tijdje last gehad… Zag toevallig een keer de baby-fluisteraar met dit probleem… daar legde ze het kindje rustig uit dat er een schone luier om moest, mama netjes de billetjes moest schoonmaken en rompertje eerst weer dicht moest doen voor ze ging staan… klinkt eigenlijk heel dom hoor :oops: , als je jezelf zo hoort praten tegen je meisje… maar het helpt wel!!! rustig uitleggen wat je gaat doen dus… het proberen waard toch???

@leeuwtje74 wrote:

Hier ook een tijdje last gehad… Zag toevallig een keer de baby-fluisteraar met dit probleem… daar legde ze het kindje rustig uit dat er een schone luier om moest, mama netjes de billetjes moest schoonmaken en rompertje eerst weer dicht moest doen voor ze ging staan… klinkt eigenlijk heel dom hoor :oops: , als je jezelf zo hoort praten tegen je meisje… maar het helpt wel!!! rustig uitleggen wat je gaat doen dus… het proberen waard toch???


Dat doe ik altijd al :shifty: werkt niet :lol:

Wat bij Laura soms wel helpt, is om te zeggen wat we daarna gaan doen, dus “eerst moet ik even je luier verschonen, en dan pas kunnen we weer gaan spelen” (hm, klinkt bijna als chantage als ik het zo opschrijf :wink: )



Dan weet ze dus ook dat het maar eventjes is, en dat we daarna weer wat anders gaan doen. Volgens mij denkt ze namelijk soms ook dat ze naar bed moet (want voor het slapen moet er altijd een schone luier om), maar dat geldt natuurlijk lang niet altijd.



En ook tijdens het verschonen vertel ik altijd wat ik aan het doen ben, stap voor stap.

Maar Laura is bijna 2,5 jaar, ik weet niet of uitleggen ook helpt bij de echte kleintjes (al kan het nooit kwaad natuurlijk).

@Biebels wrote:

Nou, hier hetzelfde probleem, altijd al een probleem geweest. Staand verschonen doe ik nu ook bij plasluiers, omdat ze sinds een maandje of wat goed kan staan. Maar poepluiers… Ze houdt haar benen stijf bij elkaar, ik kom er écht niet tussen. Is er nog iemand die zich geroepen voelt mee te doen aan ‘Het beste idee van Nederland’? Dan mag diegene VERWARMDE billendoekjes maken, misschien lost dat al wat op. Zodra ze het doekje voelt, roept ze ‘neeeee’.

Boos worden werkt hier juist averrechts hoor, daar wordt ze alleen maar bozer en dwarser van. :think:


Er bestaat al een doos waar je de billendoekjes in kan verwarmen :shifty:





Mijn moppie deed het heel erg…

Nu nog zelden…

Ik heb een windgong ding van tiny love bij de commode hangen en een leuke vogeltjes ding van de weeldwinkel met belletjes en een tuimelaar naast het aankleedkussen en als ze daar allemaal geen zin in heeft help iets wat géén speelgoed is altijd…dus een tubetje iets een potje sodo creme een tandenborstel een hoesje van de thermometer :lol: alles wat voor handen ligt…

Soms doet ze nog even bokken als ik haar neer leg maar meestal met óf een boze nee of zingen en keten is ze wel afgeleid…

Hier is het dus wel over gegaan want vanaf dag 1 was het hier al bléren op de commode :roll:

@Biebels wrote:

Nou, hier hetzelfde probleem, altijd al een probleem geweest. Staand verschonen doe ik nu ook bij plasluiers, omdat ze sinds een maandje of wat goed kan staan. Maar poepluiers… Ze houdt haar benen stijf bij elkaar, ik kom er écht niet tussen. Is er nog iemand die zich geroepen voelt mee te doen aan ‘Het beste idee van Nederland’? Dan mag diegene VERWARMDE billendoekjes maken, misschien lost dat al wat op. Zodra ze het doekje voelt, roept ze ‘neeeee’.

Boos worden werkt hier juist averrechts hoor, daar wordt ze alleen maar bozer en dwarser van. :think:




Wij hebben de doekjes beneden op de verwarming liggen, soms liggen ze met de opening naar beneden (wel dicht uiteraard) en dan zijn de doekjes warm als we ze daarna gebruiken. Wij hebben trouwens een verwarmingsombouw waardoor de warmte ook de vensterbank verwarmt…

En anders heel even de benodigde doekjes in de magnetron (nog nooit uitgeprobeerd hoor!) :mrgreen:

Hier precies hetzelfde, een boos, schreeuwend, draaiend, gillend meisje.



Ook ik heb een met heel veel pit, wat ik ook doe staand, liggend, speeltjes, zonder speeltjes het help allemaal niet.



Soms verschoon je haar en is er niets aan de hand maar vaak is het een draakje. Houtgreep is hier vaak het enige wat helpt, enne uitleggen wat ik doe helpt niet ook al geprobeerd :roll:



Hopen dat het ooit overgaat…