help: het leed dat maagzuur heet.

pfff ik heb last van maagzuur. en niet zo zuinig ook.

ondanks dat ik geen prik drink, koolsoorten en vette producten eet.

Nu ik de hele nacht geen oog dicht gedaan heb door die maagzuur, en al 3 keer daardoor overgegeven heb vandaag, is het denk ik tijd om iets ervoor te gaan halen.



Maar wat? wat mag tijdens je zwangerschap en helpt als een tierelier???

ik ben op. ik kan niet meer en dan moet ik nog 25 weken. dus hopelijk iets wat enorm goed helpt en dat probleem niet meer de kop op steekt…

Wat vervelend joh :frowning: .

Ik had altijd antagel. Dat nam ik standaard 3x per dag voor het onderhoud zeg maar. Voor de acute klachten had ik gaviscon bruistabletten. Deze zorgen direct voor een beschermlaagje in je slokdarm.

Beide mag je gewoon nemen tijdens je zwangerschap.



Sterkte ermee!

Rennies mag ook gewoon.

Je mag volgens mij alle middelen nemen die het maagzuur binden. Dus rennies, gaviscon, maalox, antagel.

Je mag geen medicijnen nemen die de aanmaak van maagzuur beïnvloeden. Bijv. ranitidine.



Sterkte meid het valt niet mee :hug:

Ik vind Gaviscon beter werken dan rennies. Maar van rennies mag je veel meer nemen (16 op een dag), en daar valt ook iets voor te zeggen. Is even uitproberen wat voor jou het fijnste werkt. Sterkte, want maagzuur is echt ranzig :?

gekozen voor een grote fles gaviscon, in de verwachting dat een drankje me beter bevalt dan pillen.

nu hopen dat het helpt zodat ik 1 oorzaak van het overgeven weg kan nemen…

bedankt voor jullie reacties! :-*

Rennies idd, maar bij mij was het enkel ter verzachting, maagzuur bleef helaas toch wel aanwezig :frowning: Echt goor ja…

Ik heb ook elke zwangerschap vreselijk last van maagzuur gehad. Bij de eerste heb ik een rennie/antagel dieet gehouden :wink: Werkte wel alleen heb ik dat zoveel gebruikt dat ik bij de 2e zwangerschap over mn nek ging bij de eerste rennie die ik nam.

Inmiddels had ik een kind met reflux dus de gyn gevraagd of ik niet gewoon ook losec kon gaan gebruiken. Toen werd gezegd dat het toch beter was van niet blablablabla, nog geen wetenschappelijk bewijs dat het niet schadelijk is etc etc etc. Wat ik mij na zwangerschap 2 wel afvroeg is waarom ik het tijdens de zwschap niet mocht, maar mijn 2 weken oude baby (tja bij de 2e gaat het wat sneller) het zonder probleem mocht gebruiken. De placenta houdt altijd nog wat tegen, maar goed…

Na 2e zwangerschap werd bij mij zelf ook reflux geconstateerd, voor mijn zwangerschappen nooit last van gehad dus vrees dat het daar van komt. Ben nu dus zelf ook chronisch aan de losec en toen ik bij zwschap nr 3 bij dezelfde gyn deze keer mijn lijstje medicijnen opnoemde, met de losec erbij was het opeens helemaal geen probleem dat ik het gebruikte. Nu dus heerlijk aan de losec en (nog) nergens last van. Ik geloof dat losecosan een iets mindere dosis omeprazol heeft als dat losec zelf heeft, misschien dat proberen, maar daar staat waarschijnlijk ook in dat er niet voldoende bewijs is of t schade aan de vrucht opleverd etc etc.



Dus als het op de rennies niet meer uit te houden is gewoon om losec oid vragen aan je ha, of vk. Ik neem er 1 per dag en nergens last van. Maar zolang je het op de rennies vol houdt, zullen ze waarschijnlijk niks doen :?

Oh, en even ter geruststelling: ik had ook al vroeg veel last van veel maagzuur, maar sinds een week of twee is het zó veel minder! Wellicht ligt de baby anders ofzo? Of de hormoonhuishouding is nu anders? Geen idee, maar het kan dus weer minder worden later in de zwangerschap. :slight_smile:

Ik heb er nu ook minder last van, maar wat heb ik er in deze zwangerschap ook last van gehad (ook overgeven), ik nam dan een eetlepel vla.

de gele vla heb ik net ook met 4 pakken tegelijk gekocht :oops: en warme melk las ik ook al ergens dus ook maar meteen 10 pakken melk gehaald.

Maar goed, weer elders lees ik dat vla en melk voor dat moment helpt, maar dat melkproducten weer zuur opwekken, dus ik weet het ook allemaal niet.



fijn om te lezen dat het in elk geval weer kan afnemen :mrgreen:



loesje: alles wat niet bewezen is of het schade kan geven, gebruik ik bij voorbaat al niet. Ukkepuk doet het nu zo goed, en ik vertrouw medicijnen niet o goed tijdens een zwangerschap dus vandaar…

Ja weet je je moet toch wat dus je probeert wat, je moet ook maarzien wat helpt voor jou, ik merk dat yoghurt hier het zuur opwekt, yoghurtdranken. Thee met melk neem ik savonds wel eens en dan gaat het ook wel :wink:

is ook dat je wat moet. en adt je alles probeert.

maar zie net het lijstje drank wat het kan opwekken: alcohol, koffie, thee, koolzuur, jús d’orange, water, melkproducten.



dus vraag me af wat je dan nog wel kan drinken wil je alles uitsluiten :smiley:



hier de eerste lichting gaviscon gehad. erg vies, maar voor nu voelt het in elk geval goed.

Ik hoor goede verhalen over gaviscon, heb het alleen zwlf niet gehaald.



Ik drink nu meer water, heb wel minder last, maar soms heb ik ook van brood zo,n blegh gevoel hoor haha en van nootjes, dus die eet ik dan mr niet :mrgreen:

ik at sowieso al nauwelijks :oops: :mrgreen:



hazelnoten blijken ook te helpen maar die had de super niet :mrgreen:

:naughty: pas je wel goed op jezelf en ukkepuk :wink:

ik doe mijn best :mrgreen:

Goed geantwoord :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Bij mij wordt het ook erger van cake (helaas :wink: )



Hopelijk gaat de gaviscon snel werken!

Ik heb het bij K. zo erg gehad dat ik in het ziekenhuis ben beland met complete uitdroging waardoor ik weeen kreeg.



In het ziekenhuis dus ook verder op de antagel, die ik al langer gebruikte en kilo’s rennie heb ik volgens mij opgegeten. Maar niks hielp. Heb in het ziekenhuis ook mega ruzie gehad en kreeg enkel nog gele vla te eten (wat ik er net zo hard weer uit mikte, want ik was misselijk van het maagzuur).



Uiteindelijk heb ik omeprazol gehad. Nog geen 24 uur later was ik weer thuis. Ik had nog wel iets last, maar kon weer normaal eten en met 1 rennie op de nacht kwam ik de zwangerschap zonder klachten tot 38 weken door.