help: het leed dat maagzuur heet.

En werkt die gaviscon??



Ik heb echt sinds vannacht enorme maagzuur, zit zowat in mijn keel te branden, als dit morgen niet over is (vanille vla lijkt niet eens meer te helpen) moet ik ook mr wat gn halen want dit is echt niks :snooty:

Ik. IND het een vies stinkend goedje maar helpt als een tierelier! Gewoon halen dus eant het werkt enorm snel na een slok.

Er bestaan ook tabletten van Gaviscon. Minder vies. :slight_smile:

maar die hielpen hier ook minder goed :wink:

@Heleentje wrote:

Bij mij wordt het ook erger van cake (helaas :wink: )



Hopelijk gaat de gaviscon snel werken!




had ik ook van cake! en alle smaakjesthee…gewone thee met wat suiker ging meestal wel goed. En vooral water drinken…tja…je moet toch iets drinken :roll:



Ik heb het wel met rennies gered, maar kan me voorstellen dat gaviscon beter werkt.

ondanks de gaviscon, heb ik nog altijd veel last van maagzuur.

maakt vrij weinig uit wat ik eet of drink, en met regelmaat moet ik overgeven puur door het maagzuur.



wat kunnen jullie “veilig” eten zonder last van maagzuur te krijgen?

ben beetje zoekende naar wat nu de producten zijn om zo min mogelijk last te hebben.

Geen cake, koek, chocola, weinig vlees (gister sate op…dom :doh: ), bijna alles met verzadigd vet, drop, rode kool/bietjes, tomaten(soep), vruchtensappen, koolzuurdrank



Wel: van die kellogs cornflakes (smacks ofzo) met een sloot melk, ijs, appel, druiven, aardbeien, winegums, groene groente,banaan, kruidenthee.



Overdag kan ik het meeste wel eten , 's avonds niet.

Als ik ga slapen doe ik dat met het hoofdeind hoger. Meestal begin ik in een hoek van 45 graden of meer, en zak ik gedurende de nacht naar steeds horizontaler liggen.

Ik heb nu antagel, vorige zwangerschap gaviscon. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor het slapen.

Ja ik heb ook antagel. dat spul vind ik beter dan die andere merken. Misschien een tip?

En een extra kussen om te slapen?



Verder gaven ze me in het ziekenhuis advies om warme melk te drinken savonds of wat vanillevla te eten.

Oh hier ook lekker last van maagzuur! :smiley:



Het valt me nog mee… maar ik verwacht wel dat als ik er nu al zo’n last van heb, dat het erger zal worden naarmate de beeb groeit. :smiley:



Ik heb nu af en toe een Rennie en heb Gaviscon liggen, maar nog niet gebruikt.

Het ergste is dus dat ook niks me echt smaakt… enige wat ik dus weg krijg wat betreft drinken is sinaasappelsap… :frowning:

Laat het daar nu erger van worden. :frowning:



Ik moet er echt op letten dat ik voldoende drink, want zit nu eigenlijk onder wat ik zou moeten drinken.

herkenbaar broekkie. ik drink ook eigenlijk te weinig. dronk voorheen liters spa rood, maar daar krijg ik het ook enorm van momenteel.

hot chocolat is dan nog iets wat ik erg lekker vind (die van nescafe) en wat goed te doen is verder ben ik nu maar ranja aan het proberen want thee is een echte trigger helaas en water ben ik even beu.



rachael: warme melk/vanille vla werkt hier dus niet. melk helpt eventjes, voor het moment zeg maar, maar daarna lijkt het wel heviger terug te komen helaas. Heb mijn hoofdsteun al omhoog gezet.



marietje: Geen cake, koek, chocola, weinig vlees (gister sate op…dom Dom! ), bijna alles met verzadigd vet, drop, rode kool/bietjes, tomaten(soep), vruchtensappen, koolzuurdrank: dit eet ik dus ook allemaal al niet meer. Vlees nog wel, maar echt heel weinig. geef mij maar gewoon een stukje vis.



Wel: van die kellogs cornflakes (smacks ofzo) met een sloot melk, ijs, appel, druiven, aardbeien, winegums, groene groente,banaan, kruidenthee. Oke, dit ga ik eens proberen. banaan is hier ook een trigger helaas, net zoals alle soorten thee, maar je overige suggesties sla ik op :slight_smile:

Druiven zijn bij mij trouwens ook een trigger. :wink:



Grappig dat het ook echt per persoon verschilt. :smiley:

Ik weet niet of het toegestaan is om topics te uppen maar wilhelmina pepermunt helpt bij mij absoluut.

Geen andere pepermunt maar alleen dr wilhelmina variant.

Hier ook veel last van maagzuur, voor de zwangerschap ook al ivm mijn maagband. Was even minder en dan kon ik het af met een rennie voor het slapen gaan, maar nu heb ik Omeprazol voor de maagzuur, mag tijdens de zwangerschap, via de ha heb ik dit. Ik noem het superrennies, werkt namelijk een dag of 4 gemiddeld. Volgens beschrijving 1 per dag, maar dat vind ik onzin, en zo werkt het perfect. Zodra ik het op voel komen, neem ik zo’n pil (capsule) en dan na een uurtje of 2 werkt het weer. Ik ben er heel blij mee!!!

Wat ik nog niet gelezen heb als tip is een goede houding! Vaak zit je krom/hang je op de bank daardoor drukt je je maag in waardoor je sneller last krijgt van maagzuur. Dus probeer goed op je houding te letten :smiley: