Ik geloof idd niet zo in groeibepalingen (hoe zeg je dat).
Stein zou een 5á6 ponder worden.
Maar toen hij eruit kwam bleek hij mooi 3970gram en 53 cm te zijn :roll: Op zich niet overdreven groot maar wel voor een 5á6 ponder :mrgreen:
Geen ervaring met groei echo’s maar wel ervaring met grote en zware baby’s en de bevalling van grote, zware baby’s
Lotte was 4000 gram en Nikki 4600 gram. Beiden waren behoorlijk lang.
Misschien komt het doordat ik bij beiden een badbevalling heb gehad, maar vond beide bevallingen prima gaan. Ik heb niet het idee dat ik een moeilijkere of pijnlijkere bevalling heb gehad doordat zij allebei groot waren. Misschien komt dat juist wel door de badbevalling, want daardoor wordt de pijn dragelijker en gaat het oprekken vaak ook geleidelijker.
Heb je verhaal nog gelezen bij de sept. mama’s.
Meid gelukkig dat je het dus nog hebt laten nameten :thumbup:
Is wel heel slecht van zo’n echoscopiste in het ziekenhuis zeg
Ben benieuwd hoe groot je beeb straks echt is :inlove:
Ik vind die echo’s ook zo onbetrouwbaar… Met de hand meten trouwens ook. De ene vk zegt zus, de ander zo…
Oudste zou krap 5 pond zijn (vertelden ze me een paar dagen voor de bevalling, leuk…) en was 7 pond.
Tweede zou dik 8 pond zijn en was 9,5 pond.
Derde zou volgens de een 8 pond zijn, volgens de ander ook 9,5 en was 9,5 (he, goed geraden!:-))
Bij de vierde hebben we het er maar niet meer over gehad (vk en ik), want ik wist toch al wel, dat het minimaal een 9 of 10 ponder zou worden. Ik had geen zin in gegis met echo’s of handen.
Ze was bijna 11 pond (bevalling was trouwens een eitje)
ons zoontje was 9 pond en een dag van te voren schatte de vk hem op een kleine 8 pond… Niet via een echo…
Een groot kind hoeft niet te betekenen dat de bevalling moeizamer verloopt…
Ik ben bevallen binnen 5 1/2 uur en gewoon thuis zonder toeters en bellen…
Een groot kind heeft als voordeel dat hij meegeeft omdat er wat gewicht mee naar buiten moet… Een kleiner kind kan dus langer blijven steken omdat er geen groot gewicht mee kan helpen…
grts patricia
Bij mij hebben ze vanaf de 20 weken echo (bij de gyn in het ziekenhuis) gezegd dat het een flinke baby zou worden, maar hoe flink of iets dergelijke is nooit gezegd.
De mevrouw van de pretecho met 28 weken zei ook dat het een flinkerd was.
Uiteindelijk is mijn zoontje met 38.4 weken geboren en woog hij 3.8 kilo, dus als ik de 40 weken had volgemaakt, was hij over de 4 kilo geweest. Idd wel flink.
Bij mij klopte het dus wel, maar ze hebben bij mij nooit gewichten gezegd.