Help.. grote/zware baby!?!

dat is wel even schrikken meid.

ik kreeg bij de eerst met 41 weken een echo bij de gyn en die kwam uit op een dikke 11 (!) pond. ik dacht dat ik erin zou blijven daar. de volgende dag is hij gehaald met de keizersnede en het was idd geen kleintje maar verder dan 9,5 pond kwam hij niet hoor…dus ik geloof die apperatuur ook niet klakkeloos hoor…

Hebben ze je wel geprikt op suiker?

Hoop voor je dat die ‘‘kleine’’ niet te hard blijft groeien…misschien een dikke vette spurt gehad?

Bij mijn zoon waren er nog geen 20 weken echo’s…hij kwam 2 dagen te vroeg en woog 8 pond,flink voor een eerste beebje…was 52 cm…paste zijn 1e pakje niet :mrgreen: leek net een rollade :mrgreen:

Maar de bevalling zelf was thuis en met een knippie was hij er.

Mijn 2e was trouwnes 6 dagen te vroeg en 3720 gram…dus netjes…

Succes!

bij thomas had ik zo’m giga buik, dat de vk mij al snel echo’s heeft laten maken, volgens de echo’s zou thomas gewoon een normaal gewicht hebben, toch bleek hij 4365 gram te wegen…

en iris kreeg ik standaard een echo, omdat thomas zo groot was, zij bleek ook een gewoon gewicht te hebben, zij woog 4000 gram met de geboorte

lucas was daarin tegen een klein fijn babytje die woog 3456 gram

Ik schrok ook hoor, maar 9 pond valt nog prima in de marges. Hier was het wel een groot kind uiteindelijk, ik liep ook al snel 6 weken voor in groei en met 35 weken viel alles dus al buiten de margens van 40 weken, maar een kind kan gewoon groot zijn. Ik heb wel een suikertest gehad, maar dat was allemaal in orde. Maar suikerbabies gaan vaak wel over de 10 pond heen uiteindelijk.

Hoe groot ben je zelf en/of je man? Als jullie zelf niet al te klein zijn is het ook logisch dat het een groter kindje wordt.

Niet te druk maken hoor. Het zijn maar gemiddelden die de gyn hanteert en er zijn babies die met maat 44 beginnen en babies die met 62 beginnen en dat zijn allemaal normale babies.

En ik had ook een giga buik, maar had behalve een groot kind ook veel vruchtwater en een hele grote placenta.

Jeetje Marda, ik kan me voorstellen dat je daarvan bent geschrokken.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap meegedaan aan een onderzoek van Generation R en kreeg daar een hoop echo’s bij. Ze schatte ons kindje op minimaal 7 pond. Toen ze werd geboren woog ze 2360 gram en was 42 cm. Gelukkig helemaal gezond.

Nu krijg ik extra groeiecho’s met 27 en 34 weken, maar er werd nu al wel gezegd dat het een klein kindje zou zijn en bij de 20 weken echo was het ook onder het gemiddelde, maar iig niet TE klein.

Zoals Juulke al schreef, die van mij had dus maat 44 en ik had ook echt een mega grote buik!!!

bij ons werd gezecht dat nicolai een ± 5 kilo zou worden… uiteindelijk is hij geboren met 3,250 gr :wink: Maar hij was met ingetrokken benen 53 cm :wink: en met 37,5 weken gekomen …

dus ze hebben het niet altijd goed :wink:

Tja…

Ik KAN gewoonweg die metingen niet meer echt serieus nemen…

Bij Aniek werd ik ingeleid met 39 weken omdat ik pre enclampsie had.

De donderdag voor ze geboren werd (39+2) werd de kleine nog uitgebreid bekeken via echo en alles werd gemeten.

Ze zijn ruim 30 minuten aan het meten geweest en we werden voorbereid op een ondermaats kindje. Aniek zou een groeiachterstand hebben, een veel te klein hoofdje en hooguit 2300 gram zijn.

Ze werd de dag erna geboren… 49 cm, 3520 gram zwaar en met een enorm hoofd :shifty: Nu nog heeft ze een vrij bolle toet, veel t-shirtjes gaan met moeite over d’r hoofd.

Toen Peter, ik had zwangerschapdiabetes. Peter deed het echter goed, hij groeide toch redelijk stabiel en niet mega mega hard.

Vanaf 34 weken kreeg ik wekelijks een echo en oh oh hij zou wel zo groot worden, we moesten rekenen op een 10 ponder. Als hij met 40 weken niet zelf kwam zouden ze hem halen.

Met 39 weken en 3 dagen kwam hij spontaan, hij was er in 3 minuten persen en na 3,5 uur weeen te hebben gehad en was er in een floep en scheet uit. 57 cm lang en 4460 gram. Hij was dus idd tegen de 9 pond, maar door zijn lengte van 57 cm was hij het ielste babytje wat ik ooit zag :shifty:

Met mies ging het al net zo weird. Met 30 weken liep hij 3 weken voor, met 34 weken hebben ze me zelfs naar de gyn gestuurd omdat hij zo groot zou zijn. Die was heel nuchter en zei… ja idd wel groot, maar we gaan hem toch niet NU al halen en 10 ponders kunnen ook prima gezond ter wereld komen, zeker omdat het je 3e is.

Met 39 weken waren we helemaal flabbergasted… ineens liep hij niet meer voor, maar juist achter, zijn hoofdje was ineens te klein voor de zwangerschapduur en zijn buikje was ook niet heel groot. Beentjes dan weer wel oke.

Uiteindelijk is hij spontaan gekomen met 41+3 en warempel… een prachtig lang smal jochie van weeer 57 cm en 4200 gram rond.

Lichter als zijn broertje dus, maar wel net zo lang en een prachtig kogelrond koppie, niet te groot, niet te klein.

De VK heeft me naderhand eerlijk gezegd dat die metingen echt niet altijd accuraat zijn en dat een kind soms ook gewoon in groeispurtjes en stilstandsperiodes groeit. Dus ik maak me tegenwoordig geen paniek meer hoor… :shifty: :-*

Marda, kan me voorstellen dat je wel geschrokken bent en je nu eerst het wil laten bezinken.

En ook helemaal niet verkeerd om nog een echo te laten maken en kijken wat daar uit komt. :hug: :-* :-*

Ben heel benieuwd wat de gyn zal gaan zeggen.

En ja bij ons was het dus echt via de groeiecho en niet via de verloskundige.

Nogal lang verhaal maar alles is goed gekomen, voor wie geinteresseerd is, kan kijken bij de septembermama’s blz 6.

Tegen mij werd altijd gezegd dat we een klein tot gemiddeld kindje zouden krijgen. Maar voor de uitgerekende datum ben ik bevallen en was Mats bijna 8 pond en 54 cm. Ze zitten er nog wel eens naast dus.

Mats heeft een week of 4 maatje 56 aan gehad. Daarna al maatje 62.

@Marda wrote:

Daar ben ik weer!! Gelukkig met goed nieuws!!!

Sorry het is nogal een verhaal geworden, maar de details zijn best bijzonder, dus ik wilde ze niet weg laten…

De echoscopiste was super aardig!

Even vooraf: Ze werkt normaal in het diagnostisch centrum (voor metingen van medisiche gevallen) en is lerares op het HBO fontys hogeschool voor echoscopie, dus echt iemand die er verstand van heeft en waar ik wel vertrouwen in heb!!

Ik had haar vooraf bewust niet vertelt wat ze gisteren hadden gemeten alleen dat het een extreme uitkomst was, en dat ik me zorgen maakte…

Ze ging dus meten en kwam vrij snel op een hoofdomtrek en buikomtrek van 33-34 weken uit. :smiley: Het hoofdje en buikje zouden volgens haar volledig in normale verhouding zijn!! :dance: Ze vroeg me hoe lang ik zwanger was en toen ik zei 34 weken en 1 dag reageerde ze meteen vrolijk van: Nou, das dus volkomen normaal!!

Toen vroeg ze waarom ik me zo’n zorgen had gemaakt en toen zei ik dus dat het buikje gister op 40 weken geschat is, en heb de echofoto’s en het berekeningentabelletje van gister laten zien. Ze riep meteen WAT???!! En was echt helemaal verbaasd!! Ze was vooral verbaasd over het buikje en zei meteen, die verhouding kan nooooit!! Ze heeft de echo foto’s nagekeken en zag al meteen dat de meting niet netjes was uitgevoerd, alles vervormd was en helemaal niet eens KÓN kloppen! Ze vond het gek dat de echoscopiste geen alarmbellen waren gaan rinkelen en verzekerde mij wel 3x dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Ook zei ze rechtuit dat ze vond dat de echoscopiste in het ziekenhuis een enorme blunder had gemaakt! (wilde zelfs weten wie het was geweest enz) :eh: .

Ik heb haar ook nog even de echofoto’s en berekeningstabel van de groeiecho van 30 weken laten zien en OOK DIE(!) waren helemaal niet gemaakt zoals het hoorde! Conclusie… toen was ons beebje echt al niet te groot, dus al dat gedoe met die suikers is waarschijnlijk ook op gebakken lucht gebaseerd op geweest :shock: Ze vond het echt raar… was erg verbaasd!! Ze vond het vreemd dat ik dit zo had meegekregen. Ze vroeg of dat ik haar nog wil laten weten wat de gyn hier morgen over te zeggen heeft!

Voor de zekerheid omdat ik zelf maar bleef vragen hoe het kon, heeft ze nog een keer gekeken en toen ineens zag ik mijn meisje ineens onverwacht in 4d voorbij komen… :o Nou, dan gaan we het nog even leuk maken, zei ze… :inlove:

Eigenlijk had ik haar gezichtje nog niet willen zien, maar ik was ineens heel emotioneel, van opluchting, maar ook van het mooie meisje in mijn buik, dat dus echt sprekend op mijn mannetje lijkt :inlove: Vervolgens kreeg ik nog een cdtje mee met de 4d echofoto’s en een klein filmpje van 10 seconde waarin je de oogjes open en dicht zag gaan…

Wat erg lief was: Toen ik met haar af wilde rekenen, (ik had 70 Euro gepint, want had geen idee wat het zou gaan kosten :oops: ) wilde ze er niet eens iets voor hebben!! Ja… een geboortekaartje… zei ze, :shock: Nou die gaat ze krijgen!!

Ik ben dus zooo opgelucht!! Maar ook boos omdat ze zo gefaald hebben in het ziekenhuis, niet alleen nu maar dus ook 4 weken geleden en dus waarschijnlijk ook met dat suiker gedoe!! De gyn valt hierin niets te verwijten want zij heeft alles gebaseerd op de echo’s. Maar over de echoscopiste is het laatste worod nog neit gezegd!! Dat is toch belachelijk!! :snooty:

Verder interesseert het met niet, en ben ik alleen maar enorm blij en opgelucht!! Ik heb me wel een paar weken voor niks zorgen gemaakt maar ok, nu is de lucht dus geklaard!!

Helaas mag ik hier geen reclame maken voor het echobureau maar anders had ik dat gedaan hoor :wink:

Ik ben zooo blij dat ik gegaan ben, nu hoef ik me tenminste geen zorgen meer te maken!! Ben de echoscopiste dan ook enorm dankbaar!

Oja ons meisje weegt nu zo’n 2200 gram, dat is heel wat anders dan ruim 6 pond!!

Ik zal zo nog even de 3d echo showen :inlove:

Doe het even zo…is makkelijker voor iedereen die meeleest/leeft.

Wat zal dat een opluchting zijn!

Natuurlijk is het nog even afwachten, omdat je het pas 100% zeker weet als je kindje eenmaal geboren is, maar dit geeft in ieder geval goede hoop, toch?

:thumbup:

En nu toch maar wat van maatje 50 inkopen :wink:

Nou dat klinkt toch al heel anders dan de eerste echo zeg!!

Ik heb bij de 2e veel groeiecho’s gehad. Beeb liep vanaf het begin al voor. (oudste was 4850 gram)

Ik heb uiteindelijk de dag voor de bevalling een echo gehad waaruit een gewicht van 4700 gram kwam. 1 dag later is hij geboren met een gewicht van 4310 gram. Scheelt nogal (in mijn voordeel gelukkig)

De gyns zijn erg snel met meten, soms was ik met 5 minuten weer buiten. Ik had dan ook het idee dat het even vlug en snel moest en een kilo meer of minder maakte dan ook niet uit!!

Naja gelukkig lijkt het erop dat het bij jou een prachtig gemiddelde baby gaat worden (wat gewicht betreft dan he?? )

Succes nog met de laatste weekjes!!

Bij mij zeiden ze met Levi ook dat hij 3 weken voor liep e.d. en dus een grote baby zou zijn.

Nou het viel allemaal wel mee hoor, was gewoon 8 pond ipv de 9 pond die ze voorspelden.

Succes nog met de laadste loodjes :wink:

Bedankt! Blijkt wel dat deze echo’s wel vaker niet kloppen!

Ik ga uit van een 8 ponder bij 40 weken, we zullen zien, zal het na de geboorte nog wel even laten weten!

Ook ik heb geen hoge pet op van echo’s.

Nina werd geschat op 8.5 pond. Uiteindelijk bleek ze 5050 gr te wegen, vrij zwaar dus. Was dan ook een zware bevalling. Ze hebben haar gehaald met de vacuumpomp, met als resultaat een kind op de kinderafdeling en zelf helemaal in de kreukel, door bekkenklachten.

Achteraf gaf de gyn toe, dat een er bij een echo een bepaalde marche is en dat die marche groter word als je kind ook groter is. Zelf denk ik dat ze verkeerd gemeten hebben. Nina heeft een grote hoofdomtrek, en dat is iets wat ze wel kunnen meten.

De vk gaf ook aan dat de schattingen met de hand vaak nog nauwkeuriger zijn dan met een echo. Was daar erg verbaast over. Je zou toch zeggen met een echo kun je ‘erin’ kijken.

Maar gelukkig lijkt het bij jouw mee te vallen. Ben erg benieuwd. Zou leuk zijn als je het nog even laat weten.

Trouwens, erg netjes van de echo mevrouw, zeg :thumbup:

Toen ik 1 week overtijd was, werd mij gezegd dat mijn kleintje niet meer zoveel groeide. Ze wilden haar dus nog niet gaan halen. Achteraf hoorde ik van de gyn dat de verloskundige niet eerder wil inleiden dan 42 weken, als alles nog goed gaat met de kleine. Dit omdat zij dan geld mislopen :shock:

Uiteindelijk was mijn meisje ruim 9 pond en lag ook nog eens als een sterrenkijker!

Toen ik 1 week overtijd was, werd mij gezegd dat mijn kleintje niet meer zoveel groeide. Ze wilden haar dus nog niet gaan halen. Achteraf hoorde ik van de gyn dat de verloskundige niet eerder wil inleiden dan 42 weken, als alles nog goed gaat met de kleine. Dit omdat zij dan geld mislopen :shock:

Uiteindelijk was mijn meisje ruim 9 pond en lag ook nog eens als een sterrenkijker!