HELP!!!!!! Computer/WORD experts!!!!!!

HELP!!!

Gisteren een document getypt…tijdens het opslaan deed hij al lastig…

Dus…voor de zekerheid de hele handel onder een andere naam nogmaals opgeslagen…

Niets aan het handje tot zover…DOC staat er gewoon en was gewoon te openen…

Vanavond…ik wil het document gaan mailen…voeg hem toe aan de mail, open voor de zekerheid hem nog even vanuit de mail (alvorens te verzenden) en zie een foutje staan…

Pas dit aan…sluit het WORD-document aan (jaja, ik weet dat de fout dan alleen in de bijlage van de mail aangepast wordt en niet het werkelijke opgeslagen bestand)…

Maar goed…WORD geeft na het sluiten een melding dat er iets niet goed gegaan is.

Ik met m’n stomme kop de bijgevoegde bijlage uit de mail ff verwijderen,want wilde eerst kijken wat er aan het bestand mis is alvorens ik hem verstuur…

Wat denk je…het hele bestand PLEITE!

Als ik WORD open en onder “bestand” kijk,dan staat hij daar wel nog vermeld als een van de laatst gemaakte documenten,maar het kreng is ONVINDBAAR! Ook niet als “fout” bestand…

Zoekfunctie op mn mappen losgelaten,maar vind niets…

Krijg de volgende melding als ik probeer het document vanuit “bestand” te openen…

(zie bijlage)…

Netjes gedaan wat de melding van me vraagt,maar er gebeurt niets…

WIE O WIE wordt mijn held???

Ik kan het niet overtypen…althans…niet zoals hij was…

Ik was er net zo blij mee…

HELP!!!

Die je dan ziet staan bij ‘bestand’ is het laatst geopende bestand wat je waarschijnlijk als bijlage had en weggegooid hebt.

Je hebt ergens het bestand opgeslagen op jouw pc?

Het originele zeg maar. Die zou er nog wel moeten staan, in de map waar je het opgeslagen hebt zeg maar :wink:

Anders in de prullenbak kijken offie daar inzit misschien :think:

Even Verkenner openen en daar via zoekfunctie je bestand zoeken. Waarschijnlijk staat hij gewoon ergens anders.

Toevoeging…ik weet dat als ik opsla, dat na de naam .doc moet staan,anders is het geen word-document…

Als ik dat verkeerd gedaan zou hebben,dan verschijnt het bestand wel in mn map,maar niet leesbaar…en dat is nu niet het geval…hij is gewoon helemaal weg ineens!

Van het een op andere moment…

Zit ie niet in je prullenmand??

@Nicje wrote:

Die je dan ziet staan bij ‘bestand’ is het laatst geopende bestand wat je waarschijnlijk als bijlage had en weggegooid hebt.

Je hebt ergens het bestand opgeslagen op jouw pc?

Het originele zeg maar. Die zou er nog wel moeten staan…

Anders in de prullenbak kijken offie daar inzit

Nee, ik heb in m’n e-mail (outlook) (toegevoegde bijlage) de bijlage weggedaan. NIET vanuit m’n mappen dus.

Een verwijderde bijlage vanuit je mail komt niet in je prullenbak.

Dus in dit geval staat het volledig los van wat ik allemaal in die mail gedaan heb.

Het probleem zit hem in WORD.

En ja…document was 100% zeker opgeslagen…

Gisteren getypt…eergisteren zelfs al eigenlijk. Gisteren nog bekeken.

10 minuten geleden ook nog zien staat in m’n documentsmappen…ben daarna een mailtje gaan typen.

Mailtje getypt
bijlage toegevoegd---besloten de bijlage toch nog ff te openen
kleine typfout aangepast
document weer gesloten (krijg dan vanzelf de optie "wijzigingen opslaan"........en toen was hij weg!

NIET als bijlage van m'n mail trouwens..als ik slim was geweest had ik die snel opnieuw opgeslagen of verstuurd,maar toen wist ik het nog niet dus.

Omdat het mis leek te gaan ben ik nog stommer geweest...ik verwijderd de bijlage vanuit mn mailtje.......en dus alles pleite!
Uiteraard onder bewerken "ongedaan maken" gedaan,maar mocht niet meer baten....

@Mutti wrote:

Even Verkenner openen en daar via zoekfunctie je bestand zoeken. Waarschijnlijk staat hij gewoon ergens anders.

Zoals ik al geschreven had…dat had ik al gedaan…

Zal hem nog eens laten lopen onder uitgebreid zoeken…misschien herkent hij woorden uit de tekst…al vrees ik het ergste…

Uhmmm sja… klinkt zeer mysterieus.

Misschien met de Zoekfunctie zoeken naar *.doc dan komen alle doc’s naar boven, misschien dat 'ie een andere naam gepakt heeft ofzo… je hebt zoeken ook staan op “zoeken in: lokale vaste schijven” hè… vast wel… maar zomaar meedenken…

@mandy_d. wrote:

@Mutti wrote:

Zoals ik al geschreven had…dat had ik al gedaan…

Zal hem nog eens laten lopen onder uitgebreid zoeken…misschien herkent hij woorden uit de tekst…al vrees ik het ergste…

Nee…zoekopdracht (met zoeken naar woord in tekst) levert niets op…

SHIPS…

Ik zou bijna denken dat na opnieuw opstarten het bestand er weer moet staan, dat het foutje in Word dan hersteld is… :think:

Maar dan wordt wel de map met tijdelijke bestanden leeggemaakt.

Misschien vooraf daar nog even kijken?

Klein lichtpuntje misschien,maar ben er nog niet…

heb de map weer geopend. Zie daar 5 verborgen documenten staan,die niet weergegeven worden.

Onder map-opties aangevinkt dat ik ook de verborgen bestanden wil zien. Daar staat hij dus tussen.

Maar…kies openen met…word e.d. en hij wil hem overzetten,dan vraagt hij om een programma wat wij nooit geinstalleerd hebben…althans…een functie die we vanuit de cd rom niet erop gezet hebben kennelijk. Hij vraagt om de CD-rom…ALS ik de CD rom er in doe en die functie installeer…omt het dan goed?

Zucht…

@Marcella1975 wrote:

Uhmmm sja… klinkt zeer mysterieus.

Misschien met de Zoekfunctie zoeken naar *.doc dan komen alle doc’s naar boven, misschien dat 'ie een andere naam gepakt heeft ofzo… je hebt zoeken ook staan op “zoeken in: lokale vaste schijven” hè… vast wel… maar zomaar meedenken…

Dat zou een idee zijn…maar heb hem inmiddels gevonden. Gewoon in de map waar hij opgeslagen stond,maar dan als verborgen/onleesbaar bestand…echt irritant!

Misschien weet iemand of er ergens in de syteemmappen kopieen opgeslagen worden? In TEMP mappen bijvoorbeeld??? De zoekfunctie is uitgevoerd op de gehele comp!

Mandy, zit-ie ook niet in Outlook onder verwijderde items, of deleted items? Heb je den Engelse of Nederlandse versie?

@111 wrote:

Mandy, zit-ie ook niet in Outlook onder verwijderde items, of deleted items? Heb je den Engelse of Nederlandse versie?

Nope…ik heb namelijk niet de mail verwijderd,maar alleen de bijlage weggehaald…de mail zelf stond nog open.

Het eerste wat ik kon bedenken was “ongedaan maken verwijderen bijlage” of zoiets…maar dat werkt niet…hij verwijderd alleen getypte tekst,maar haalt de bijlage niet terug…

Erg he…volgens mij heb ik de NL versie…

Als het goed is staat er in dezelfde map een bestandje met dezelfde naam, maar dan met een andere extensie. (.tmp bijv)

Probeer die eens te openen in Word.

We denken nog verder met je mee…

Waarschijnlijk is het bestand beschadigd.

Is het een priveberichtje? Anders zou je het naar mij mogen mailen, laat ik Marco er op los, wie weet :think:

@Nicje wrote:

Als het goed is staat er in dezelfde map een bestandje met dezelfde naam, maar dan met een andere extensie. (.tmp bijv)

Probeer die eens te openen in Word.

We denken nog verder met je mee…

Waarschijnlijk is het bestand beschadigd.

Is het een priveberichtje? Anders zou je het naar mij mogen mailen, laat ik Marco er op los, wie weet :think:

Ik heb het verborgen bestand wel al gevonden. Dat had ik al gemeld,maar het is geen tmp. Helaas…anders had ik zelf de oplossing…

Ik ben redelijk handig met comps,maar dit soort dingen heb je toch een stevige ICT-er voor nodig…hahaha.

Ik heb waarschijlijk een foutmelding genegeerd bij de laatste wijziging…dat al het vast zijn…

Nee, het is niet echt super-prive…althans, de tekst wel,maar bestemd voor een openbare site…

Ik zou het best willen proberen te mailen…als dat al lukt met verborgen bestanden. ( het bestand staat half-transparant zichtbaar in de map, hij staat gemarkeert als verborgen).

ps…dames, ook al had ik al jullie oplossingen zelf ook al bedacht…toch super voor het meedenken!!!

Graag gedaan, Marco heeft Bert Vischer opstaan.

Ik word doodmoe van die man, zenuwachtig en nog meer dingen…

Dus ben blij dat ik wat anders te doen heb :mrgreen:

Je hebt een pb met mijn mail, mocht je het willen proberen :wink:

@Nicje wrote:

Graag gedaan, Marco heeft Bert Vischer opstaan.

Ik word doodmoe van die man, zenuwachtig en nog meer dingen…

Dus ben blij dat ik wat anders te doen heb :mrgreen:

Je hebt een pb met mijn mail, mocht je het willen proberen :wink:

hahahaha…ik heb ook Bert opstaan…ben te lui om de afstandbediening te zoeken…(ben non-stop met dat stomme document bezig).

Ik kan die man niet aanhoren!!!

Hoop dat ik nog ff online ben,maar verwacht zo wel m’n kleinste…dan ben ik weg…zit in een sprong geloof ik…

Thanks@!!! je hebt mail van me!

Ik kan m openen, maar hij geeft een melding:

Bestandsconversie Japans… :think:

En daarna blokjes, stipjes en andere gekke tekentjes (mijn laptop kan duidelijk niks met Japanse teksten en tekens :mrgreen: )

Ik zie ook 2 keer jouw achternaam staan :eh: