Help, Anna slaapt met 10 maanden nog niet door!

Hoe gaat het slapen overdag? Slaapt ze dan, zonder moeite, in haar bedje?

Sorry als je dit al hebt verteld, dan heb ik er overheen gelezen.

Hoe gaat het nu inmiddels?

Al goeie tips en adviezen ontdekt… wie weet met iets van resultaat?

Ik heb ergens gelezen dat Anna inmiddels doorslaapt. Ik ben benieuwd hoe dat zo gekomen is. Veerle wordt sinds kort ook nog maar één keer wakker en met moederdag heeft ze zelfs doorgeslapen :inlove: .

Hallo,

Ik wilde jullie laten weten dat mijn zoon van ruim 8 maanden voor het eerst 2 nachten 6 uurtjes aanelkaar heeft geslapen.

Het naar bed gaan gaat prima, dan gaat hij lekker slapen, maar daarna kan hij elk uur of na 2 uur wakker worden. Soms lost hij het zelf op, soms moet hij even zijn speentje, dat valt allemaal wel mee. Rond 23.00uur begint hij oorverdovend te krijsen, dan helpt een klein flesje, gaat hij weer slapen. Voordat het 6.00uur is ben ik er al een paar keer uit bed geweest om zijn speen te geven of om te rollen (is hij op zijn buik gedraaid). Dat gaat zo iedere nacht, heel vermoeiend.

Slaap kan je niet dwingen, maar ik heb vsm kindival tabletjes gekocht.

Hij krijgt 2 tabletjes per dag en na een dag 6 uur lang geslapen zonder wakker te worden, heerlijk! De tweede nacht net zo, om 23.30 ging de sirene af, even een klein flesje, nochmaals een keer troosten en om 6.30uur hoorde ik hem brabbelen. Ik hoop dat er nog meer van deze nachten volgen en als ik snachts in de weer ben met mijn kleine ventje dan denk ik altijd maar zo, het kan altijd nog slechter dan dit. :wink:

Hoi Charlotte,

Wat fijn om te horen dat het een paar nachtjes goed is gegaan. Geeft ons weer wat hoop! Want Finn is over twee weken zes maanden en kent ook geen lange slaap, krijgt dan ook nog zes (!) flessen op een dag.

Ik heb al eens eerder gelezen over die tabletjes van VSM. Mag ik je vragen waarom je die gebruikt. Is jullie zoontje ook erg druk overdag en geeft hem dit rust? Finn is namelijk wel een kleine druktemaker :mrgreen: , dus misschien is dit ook wat voor hem.

Bedankt!

Groetjes Hilda

Klinkt wel interessant die kindival tabletjes moet ik eerlijk zeggen :think: Hier ook een soort van kleine aktieve bom in plaats van een zoete sabbelende baby :mrgreen: Dus die rust zou ie echt wel kunnen gebruiken.

Maar aan de andere kant…hij is nou eenmaal zoals ie is en om nu al daarin te willen prieken met rustgevende tabletjes… :think:

Hoe ben je op het idee gekomen om die kindival te gaan gebruiken?

Hoi Hilda,

Marco is overdag een hele vredige jongen, lachen, aandacht vindt hij heerlijk, gelukkig kan zijn zus van 2 jaar hem ook speelgoed aanbieden. Ik heb vsm gekocht omdat ik zo ontzettend graag wat langer wilde slapen. Hij heeft de eerste 3 maanden het hele huis bij elkaar gekrijsd van de darmkrampjes, ook hier heeft vsm wat geholpen, wel met overdosis… Met 6 maandjes met fruit en groente begonnen, ging geweldig goed, hij eet behoorlijk wat op een dag. Het is een heel gezellig kereltje, overdag nog twee slaapjes, gaat ook wel goed, s’middags is het soms maar een uurtje, terwijl zijn zus twee tot drie uurtjes ligt te slapen :smiley: De nachten zijn zo gebroken, dat ik vsm toch maar eens wilde proberen, twee tabletjes, de helft van wat mag, daar zal hij niets van krijgen. En nu, misschien met toeval, maar toch 6 uur lang geslapen en ik dus ook en daar was ik na 8 maanden zo aan toe :zzz:

Als hij krijst is het echt oorverdovend, een wonder dat zijn zus er niet van wakker wordt als ik hem een poos laat tetteren, wat niet helpt trouwens.

Wat leuk, het lijkt hetzelfde als hier bij ons :smiley: . Finn is druk in bewegingen maar verder heel vrolijk. Neemt wel alles in zich op, al van kleins af aan. En Jula kan ook heerlijk met hem spelen, hebben zo’n plezier samen.

Met Finn hadden we een heftige start met heel veel huilen, krampjes, spugen, ziekenhuis, uiteindelijk heeft de Cranio Sacraal therapeut (soort osteopaat) veel goed gedaan (kom daar nog, binnenkort zevende en hopelijk laatste behandeling).

Gelukkig slaapt Jula overdag ook nog wel 2 tot 3 uur, dus ik probeer ze altijd tegelijk op bed te leggen, kan ik ook slapen ;).

Maar had net even gezocht via google op die tabeltjes en baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk. Zes uur achter elkaar slapen zou erg welkom zijn!

Groetjes Hilda