helmpje op de fiets (in kinderzitje)

@fiep klophout wrote:

@Elise wrote:




(& ter vergelijking met de buggy, daarmee ga je meestal niet zo hard als op de fiets en zit je kindje minder hoog :wink: ).




in de auto daarentegen ga je meestal nog veel harder, daar zou een helm bij een botsing vast ook letsel kunnen verminderen :angel:



en welkom terug!




Daarom zit er ook een dak op de meeste auto’s 8) :mrgreen:



OT:

Thanx, wat een regenachtige zomer wel niet kan doen he :wink:

& Jee: zusje ook alweer op weg naar een half jr :o

Nog even en ze kan ook al mee het theater in 8) (met of zonder helm :wink: :slight_smile: ).

Wij hebben wel een fietshelm voor haar gekocht. Jammer wel dat opa geen zin heeft om deze op te doen als hij met haar gaat fietsen. :?



Mijn reden is dat een val op het hoofd levensbedreigend kan zijn. OP blote voeten lopen en dan een snee oplopen oid daar zal je niet zo snel aan dood gaan. Een helm kan het verschil zijn tussen leven of dood.

Fietsen of skeeleren gaan dan met dezelfde snelheid dus daar zie ik geen verschil tussen.



We hebben de kleinste maat van Halfords, die is verstelbaar. Daardoor is het nu wel een flinke bult maar dat is dan maar zo.



(En nu zelf nog een fietszitje :oops: :oops: :oops: ze is alleen nog maar met opa weggeweest :shifty: )

ff gegoogled, dit gevonden:



Ik hoor een paar redenen dat ik denk :eh:

Ik heb stage gelopen op de SEH en je wilt niet weten wat voor hoofdletsel ik daar voor bij hem zien komen bij kinderen.

Letsel dat wellicht voorkomen had kunnen worden, maar waar mee kinderen en hun ouders nu wel de rest van hun leven met de gevolgen moet leven.



Dat je nooit valt met de fiets wil niet zeggen dat een ander jou nooit over het hoofd zal zien op de fiets.

Of je kind nu opzij of achterover valt hoofdletsel kan in beide gevallen net zo erg zijn.



@Marlous: als opa weigerd een helm op te doen bij haar tijdens het fietsen, maar jij wilt dat wel graag, dan zou ik zeggen of een helm op of ze gaat niet mee op de fiets.

nou dames, helmpje is aangeschaft en het eerste ritje met helm is een feit. Ze vond het allemaal prima en ik voel me er goed bij!

:thumbup: