helmpje op de fiets (in kinderzitje)

Sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een mamafiets en kan ik eindelijk met mijn deugniet op de fiets. Mijn vader begin vervolgens over of ik ook een helmpje heb voor haar. Ik zie eigenlijk al vrij snel, nee, maar dat zie ik ook bijna nooit. Maar goed, hij heeft eigenlijk wel een punt. Stel ik val. Ik kan me dan nog wel verweren, maar zij zit helemaal vast in een stoeltje en knalt dan waarschijnlijk recht met het koppie op de grond.



Dus nu ben ik benieuwd, wie er allemaal een helmpje opdoen bij de kleine als hij/zij voor of achterop de fiets zit.

nop nooit gedaan, nooit over nagedacht ook eigenlijk…



toen ie zelf ging fietsen wel helm op gehad, maar ook die gaat nu ie goed fietst niet meer standaard op, eigenlijk alleen als we een lang stuk incl bos en zo gaan fietsen.

Ja ik wil heel graag een fietshelm voor onze zoon idd met het oog op vallen en dan met zijn koppie op de grond terecht komen of stoeprand brrr moet er niet aan denken :?

Maar helaas heeft onze zoon nogal een een klein koppie en kan ik geen goed passende fiets helm vinden.

altijd een helm voor haar! ook als ze klein was, je vindt die wel hoor :), want hij binnenkort ook :wink:

Hier ook altijd een helm op gehad.

Gewoon een goede van de fietswinkel. Zij kunnen hem ook goed voor je aanmeten.

Jinthe heeft een helm op op de fiets (achterop, voorop heeft ze nooit gezeten). Ik wil het niet op m’n geweten hebben dat als ik een keer zou vallen zij (blijvend) letsel op zou lopen. Helmpje is in mijn ogen dan een kleine moeite om dat risico kleiner te maken.



@dragon: Ben je al eens langs een fietszaak geweest? Jinthe heeft geen klein hoofd, maar draagt het helmpje dat ze nu heeft al zo lang, dat jouw zoon die nu meer dan een jaar later toch ook wel zou moeten passen, denk ik…?

Ben ik dan zo ontaard, dat ik daar nooit bij stil heb gestaan?

Hier dus geen helm…

Drie kids geen helm. Gewoon niet vallen :mrgreen: Denk dat het wel meevalt hoor, als je valt. Je houdt zelf het stuur ook vast, dus als je al valt lig je ook niet zomaar languit. En dan nog…het stuur is eerder bij de grond dat het koppie van je kind toch? Ik maak me er eigenlijk geen zorgen over…

@Sweet-Love wrote:

Ben ik dan zo ontaard, dat ik daar nooit bij stil heb gestaan?

Hier dus geen helm…




Dan ben ik ook vast een ontaarde moeder :shifty:



De oudste heeft er wel als hij fietst eentje op. Maar op het voorzitje :eh: nee nooit aan gedacht om dat te doen

hier ook geen helmpjes op de fiets… en heel ontaard ook niet op de fiets los fietsend naast mij.



Toevallig afgelopen week een moeder bij school zien vallen met haar kind achterop en die hadden allebei een geschaafde arm en verder niks. Ja mama een knie die bont en blauw was omdat de fiets er boven op lag.



Bij een ‘gewone’ simpele valpartij vangt mama met haar lijf de fiets op en bij een heftige aanrijding waar dat niet genoeg is… ben ik bang dat een helmpje ook weinig meer doet :shifty: .

Ik vind het een goed punt :thumbup: Vooral als het buiten glad is oid. Dan heb je meer kans om uit te glijden.



Ik zie ze hier in het dorp trouwens niet.

als het glad is ga ik lopen :slight_smile:

Dat zie ik hier in de buurt namelijk heel veel… het fietsen is leuk zolang het weer het toelaat zeg maar.



Wil idd echt niet omvallen met gladheid met kids op de fiets.



Zodra het glad is (of afgelopen week met ontzettend veel regen) dan zie je veel meer mensen lopen.

Ik ga ook lopen als het glad is. :slight_smile:



Maar ik weet uit ‘ervaring’ dat een helm echt veel kan schelen (mijn vader heeft vroeger veel gefietst - wielrennen - en is zowel met als zonder helm een aantal keer flink gevallen en dat maakt dus echt wel verschil).

Ik loop als het glad is…



Maar voorbeeld die ik las met wielrennen, dan ga je toch harder…

Dus sowieso pijnlijker.



Wel als Riley gaat fietsen zelf krijgt hij een helm voor langere afstanden zoals fiep zegt bos enz.

Ivan heeft altijd een helm op gehad en nu krijgt Lynn het ook voor de veiligheid

Hier alleen helmpjes gehad toen ze net zelf fietsten. En dan moet je gaan kiezen tussen bevroren oren onder een helpm of een lekker wrme muts…dus al vlot belandde de helm weer in de schuur eigelijk.

Ik vind het wel een lastige, wij fietsen veel en het zou dus wel veiliger zijn, maar soms vraag ik me ook wel af of we niet een beetje doorslaan met zn allen in alles willen beveiligen…je kanu eenmaal niet alles voorkomen, lopebd naar de supermarkt kan je kind ook aangereden worden, moet ie dan ook maar een helmpje op…?

Hier nooit helmpjes gehad. Vind het onnodig. :slight_smile:

Ik draag zelf ook geen helm…



Als het glad is ga ik niet op de fiets.

Dan mag ik hier heel veel gaan lopen :mrgreen: als het hier regent zijn de klinkers in ons dorp ook glad. Het is niet dat je constant uitglijd, maar je moet wel goed oppassen.



Als er echt sneeuw ofzo ligt dan loop ik ook altijd, dan pak ik de fiets niet eens. De fiets kan dan net zo goed nog uitglijden.

Als het glad is ga ik ook lopen, of met de fietskar. Als ik dan val doe ik alleen mezelf zeer en zitten de kids veilig in de kar :wink:

Op de fiets nooit gehad… vind het idee niet verkeerd… veiliger ja…

Nu ze zelf fietst komt er wel een helmpje ja…