Heeeeel groot speelkleed

Kan iemand mij vertellen waar je heel grote speelkleden kunt kopen? Dan denk ik aan een kleed van minstens 3 meter lang. En dan wil ik er ook een platic laagje onder, zodat hij ook op het gras gebruikt kan worden. Tot nu toe zie ik alleen kleden tot 2 meter lang.

(Het mag ook een leverancier zijn die het kleed voor je op maat maakt.)

Toen het normale boxkleed niet meer groot genoeg was, zijn wij overgestapt op foammatten. Lekker zacht voor als ze vallen.

En je kunt ze zo groot maken als je zelf wil natuurlijk, wij hebben nu 30 foammatten, en ze liggen er nog steeds.

Kunt ze ook makkelijk buiten neer leggen. En op gras kun je natuurlijk gewoon een groot laken leggen.

Goh, wat een fantastische tip! Die kun je dus zo groot maken als je zelf wilt… En inderdaad lekker zacht, wij hebben graniet op de vloer! Ik ben echt superblij met deze tip!

Bij de hema hebben ze in voorjaar/zomer altijd zo’n vakantiekleed, volgens mij is dat groter dan 2 meter. Leuke printjes en onderkant een plastic laagje. Zullen binnenkort wel weer in de collectie komen!

Ik heb een heel groot kleed gehad bij de eerste, maar de ervaring leert dat als ze niet meer op een boxkleed blijven liggen, een kleed eigenlijk helemaal geen zin meer heeft. Ze gaan er toch wel af (rollend of kruipend) en al snel lag hij gewoon op de grasmat. Dat ging prima.



En zelf zit ik ook altijd gewoon op het gras.



Ik had 's morgens nog wel eens een groot stuk landbouwplastic op het gras als het nog wat nat was van de dauw (uiteraard bleef ik er altijd bij).



Als je dan toch wat groots wil, dan zou ik gewoon twee oude dekens op een stuk landbouwplastic leggen en klaar ben je.

Ff fototje gezocht.



Wel al wat ouder, inmiddels heb ik geen opstaande randen meer omdat ze die elke x eraf sloopte.

Maar vind het fijn, zo kan ik het speelgoed netjes een plekje geven. En zo heeft ze toch een eigen plekje om lekker te spelen. i.p.v al het speelgoed in kisten etc, dat vind ik persoonlijk niets.



En natuurlijk makkelijk te reinigen, gewoon doekje erover en klaar :thumbup:



Foammatten komen van Intertoys, 10 per 10 euro. Die van de bart smit zijn iets dunner en goedkoper. Maar vind deze veel vrolijker, en ze kunnen echt puzzelen als ze wat ouder zijn :inlove:

Wat een leuke foto’s! Vooral die waar het hondje door dat gat heen kijkt :inlove: hihi!!

Ooooooh, wat leuk!!! Ideaal zeg, ook met die randen! Die wil ik ook! En dat hondje inderdaad, hahaha.



Bedankt voor alle reacties.

Dan doe ik van die foamtegels in huis en gewoon een groot picknickkleed buiten. Gewoon op het gras is niet zo lekker, want de hond laat daar nog wel eens een plasje vallen. :frowning:



Gaan er geen hondenharen aan die foamtegels plannen? Want da’s lastig te vewijderen, lijkt mij…

Haha ja geinig is die foto he, hij keek altijd door die gaatjes heen :lol: :lol:



Nee hoor, en je kunt er gewoon makkelijk overheen stofzuigen ik stofzuig het elke dag gewoon mee.



En de honden mogen er zoieso niet opkomen, als je dat vanaf het begin gewoon blijft volhouden doen ze het uiteindelijk niet meer.



Heeel soms gaan ze er nog wel eens stiekem opliggen. En als ik dan aan kom lopen sprinten ze er meteen af :mrgreen: :mrgreen:

Ik zie alleen deze via Intertoys:

http://www.intertoys.nl/speelgoed/puzzelmat-cijfers-566479.html?

Dat zijn ze niet he? Veel te klein.

Ziet iemand die van Romata op de site staan van Intertoys?

Kijk eens bij Geboortekleed. :thumbup:

Daar maken ze alles op maat.

Echt zo mooi! :wink:

Ik zie ze ook niet te staan op internet Marjan.



Maar ik weet wel dat ze altijd in de winkel liggen. Ik was er laatst nog en wilde ik er een set bijkopen om uit te breiden maar toch niet gedaan.

Oke, dan toch maar even naar de winkel. Dank je wel!

Hier eerst ook foammatten, maar wij vonden het geen succes…ze zijn enorm statisch en trekken kattenharen en vuil aan…en ze sloopte ze gelijk (tanden erin, cijfers eruit en tanden daar in, enz.). Sindsdien een tweepersoon dekbed. :thumbup: Maar daar zit natuurlijk geen plastic laagje onder. (Mocht ik dat ooit willen, dan leg ik er wel een plastic zeil onder.)



@romata: Dat hondenkoppie door dat gat. :mrgreen: :inlove:

Je hebt ze ook groter bij kampeerwinkels. Dan zijn ze wel 1 bij 1 ongeveer. Maar dan wel gewoon groen :wink: .

@Maxim wrote:

Kijk eens bij Geboortekleed. :thumbup:

Daar maken ze alles op maat.

Echt zo mooi! :wink:




Maar ook mooi aan de prijs :oops:



Het ziet er supermooi uit dat moet ik toegeven… maar voor een speelkleed… maar als ik persé groot en plastic wil… stuk tafelzeil, 2 persoonsdekbed en een lap stof (dan wel dekbedhoes). Rits rats naaimachine en klaaaarrrr

In de zomervakantie zocht ik hetzelfde voor als we kampeerden. Ik kon een echt groot kleed nergens vinden. Uiteindelijk heb ik 2 grote spreien van Ikea (nog geen tientje per stuk) gekocht en aan elkaar genaaid. Nu heeft hij een enorm speelkleed van 4 bij 4 ofzo. Kan in de wasmachine, maar zit geen plastic laagje onder ofzo.

Wij hebben bij de ikea een dekmatrasje gekocht, blijft een stuk beter liggen als een deken oid en is ook wat dikker. Die kun je in elke bedmaat kopen, wij zelf hebben er 1 van 1.60 x 2.00 omdat die binnen precies op het speelgedeelte past, maar ik geloof dat ze tot 2.00 x 2.00 gaan. En als je groter wilt kun je er natuurlijk nog 1 aannaaien. Ideaal, we waren 35 euro kwijt en zijn er super blij mee. Hij is te wassen in de wasmachine (alleen voor de grote maten moet je wel een grotere wasmachine hebben, wij hadden eerst 80x200 die paste wel in een kleine machine) of nu doen we hem in bad.

bij kidzimpuls



Moet je maar eens online kijken.

Misschien is dat wat?



En anders inderdaad zelf maken.



Die foammatten lijken me ook best fijn, alleen zou ik pijn aan mijn ogen krijgen als ik er naar kijk :shock:

Wat leuk dat jullie zo meedenken!



Ik ben net bij Intertoys geweest en ze waren op :frowning:

En die man wist nog niet of hij ze weer ging bestellen, hij keek dinsdag wel even. Pffff! :evil: