Fiep, dat antwoord had ik kunnen geven. Vraag me oprecht af hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen dat hun huis altijd netjes is.
@Gab wrote:
beetje…
doe wel elke dag de wc en badkamer die kleine plasstraaltjes raken net de hoekjes die ik niet zo fijn vindt, elke dag even stofzuigeren, ivm de koekkruimels…
om de dag een keer dweilen…
bedden goed 2x per week, lang leven de droger…
ben ong elke dag 2 uurtjes bezig met het robotschoonmaken…
vriendlief wast gelukkig af :mrgreen:
Doe je twee keer per week alle bedden?? Dat is veel zeg. Hier was het altijd een keer per week maar het is ook wel eens dat het twee weken er op ligt.
Ik vind het zo jammer dat die nesteldrang elke keer gelijk met het vruchtwater is verdwenen want o wat was het netjes. Foto’s gingen uit de lijstjes om het glas aan beide kanten te reinigen, meterkast ging elke week leeg en werd uitgesopt, tot de kieren met een oude tandenborstel aan toe… Zouden ze geen capsules met nesteldrang kunnen maken? Ik ben voor!!!
Om even een beeld van nu te schetsen: boven ligt strijkgoed te wachten (wasmand, machine en droger zijn leeg), badkamer mag ook wel wat netter, de trap plakt, beneden is half gedweild toen kwam mijn sm de oudste twee thuis brengen, nu ligt overal duplo, de afwas van vandaag staat opgestapeld, en op de eettafel ligt een legpuzzel van 1000 stukjes half in elkaar want daar had ik ineens zin in. Oudste twee spelen boven en Stijn heeft net als gisteren een geweldige legospoorweg gemaakt. :mrgreen: En dan heb ik nog niet eens de vlekken op de ramen genoemd omdat mijn kitten denkt dat hij beestjes die buiten op het glas zitten van binnenuit kan vangen.
Heb me ook maar aangemeld op flylady.com!! Ooit wel halfslachtig meegelezen maar meer niet en hoop dat ik nu toch wat beter gemotiveerd blijf om het huis op orde te krijgen en houden.
Voor de geïnteresseerden die van de chaos af willen en dat samen willen doen heb ik een topic aangemaakt in het contactdeel:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/posting.php?mode=editpost&p=4056562
haha ja was geloof ik iets te enthousiast met linken :mrgreen: Bewijst wel dat ik dringend behoefte heb aan ode in de chaos!