Ik kreeg een stokbroodje met fileeee ik had hele zwangerschap naar uit gekeken… En weet je wat?
Hij smaakte voor geen meter :wall: was zo zonde
Na de bavalling had ik maar één verzoek. Carpaccio met een glas proseco. En in in het ziekenhuis na een helse bevalling nam mijn moeder het voor mij mee en plopte de kurk van de fles. Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk moment. Ik kijk er nu alweer naar uit, naar dat moment. Moet dus wel nog even wachten want hier ook 100 % alcohol vrij.
Alleen ik wil borstvoeding geven, dus ook na de bevalling kan ik nog niet aan de wijn…
oeww rode wijn (en dan ben ik weer zo’n tut die het mixt met 7-up maar oww wat is het heerlijk :inlove: :oops: ) alleen hier 100% alcohol vrij was vorige week zelfs lichtelijk geïriteerd aan m’n vriend dat hij wel aan het drinken was… (oké bier… blegh…) maar toch… grr en ik drink nooit… waarom moet ik het inhemelsnaam nu dan wel :evil:
Tiramisu? Mag dat niet? :oops:
Heb ik vorige week nog gehad :shock: Maar het was volgens mij niet met ongekookte/ongebakken alcohol erin :lol:
Zin in… álles wat ik niet of met mate heb gehad, de laatste anderhalf jaar.
Voordat ik zwanger werd, ben ik 23 kilo afgevallen en dat ging toppie. Maar nu ik zwanger ben kan ik niet meer lijnen natuurlijk en ergens is er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt; “Nou, dan kun je ook wel weer…” :silenced:
Ik probeer me een beetje in te houden en ben gisteren ook héél dapper langs een grote emmer met negerzoen/schuimachtige dingen met koek gelopen :naughty: :mrgreen:
Ben nog steeds lid van de WeightWatchers; ben bang dat als ik het abo afzeg (online), dat van uitstel afstel komt straks Eet nu alleen dagelijks meer punten dan toen ik nog lijnde, maar probeer het dus wel bij te houden om zo niet te vervallen in oud gedrag.
Wentelteefjes!!! :drool: :drool: :drool: :drool:
Maar dat mag gelukkig wel! :inlove:
En ik heb enorm veel zin in rauwmelkse kazen, rosé, bier, filet americain en biefstuk…
zucht :roll:
Ik lust momenteel echt alles waar veel suiker in zit. Buble gum is favoriet.
En een vieux-cola of een rum-cola.
Of een blikje red bull… :drool: lijkt mij allemaal zoooooo lekker.
Maar ik beheers me… geen alcohol dus (maar wel buble gum) en zeker geen red bull (misschien neem ik vlak voor de bevalling een blikje, dan komt de baby vanzelf naar buiten gehuppeld )
Dus hou ik het nu maar vooral of veel zoet fruit zoals aardbeien, frambozen, meloen ed…
De kilo´s vliegen er momenteel aan.
Ik heb het vooral op een terrasje met mooi weer… dan denk ik hmm… ik zou wel roseetje lusten. Uiteraard drink ik dat niet :naughty:
Verder loop ik kwijlend langs de filet americain in de supermarkt, maar voor de rest valt het wel mee… Het is voor het goede doel he
@Happy mommy wrote:
Ik lust momenteel echt alles waar veel suiker in zit. Buble gum is favoriet.
En een vieux-cola of een rum-cola.
Of een blikje red bull… :drool: lijkt mij allemaal zoooooo lekker.
Maar ik beheers me… geen alcohol dus (maar wel buble gum) en zeker geen red bull (misschien neem ik vlak voor de bevalling een blikje, dan komt de baby vanzelf naar buiten gehuppeld )
Dus hou ik het nu maar vooral of veel zoet fruit zoals aardbeien, frambozen, meloen ed…
De kilo´s vliegen er momenteel aan.
Redbull kan toch geen kwaad? Zolang je er geen wodka in doet :think:
1 glaasje met oud en nieuw of een verjaardag kan toch geen kwaad? Ze zeggenb trouwens elke avond een donker biertje drinken is heel goed. (ok,elke avond lijkt me veel :lol: ) maar dacht echt dat 1 glaasje,of een half echt geen kwaad kon.
@Huggie wrote:
Of een bord vol carpaccio…
Jaaaa! Ik heb hub al instructies gegeven dat ik absoluut een bord Carpaccio op mijn kraambed wil hebben. Hij moest er wel om lachen. Maar ik denk wel dat 'ie het gaat regelen.
Huggie zei:
Redbull kan toch geen kwaad? Zolang je er geen wodka in doet
Voor zover ik weet zit er in één blikje red bull net zoveel cafeïne als in 20 kopjes koffie. Daarnaast zit er een opwekkende stof in die je lichaam zelf ook aanmaakt...alleen het drie of viervoudige van wat je lichaam voor zichzelf aanmaakt. Dat kan nooit gezond zijn voor de baby lijkt mij.
Naatje zei:
Jaaaa! Ik heb hub al instructies gegeven dat ik absoluut een bord Carpaccio op mijn kraambed wil hebben. Hij moest er wel om lachen. Maar ik denk wel dat 'ie het gaat regelen.
Dat mag.... bofkont :D .
Mijn rum-colaatje moet nog eventjes wachten na de bevalling ivm de borstvoeding... :cry:
Tweet zie:
Wentelteefjes!!!
Maar dat mag gelukkig wel!
Euhhhh...ik wil de pret niet bederven maar bij ons gaat er kaneel op de wentelteefjes. Dat mag volgens mij toch niet? :think:
@Happy mommy wrote:
Huggie zei:
Redbull kan toch geen kwaad? Zolang je er geen wodka in doet
Voor zover ik weet zit er in één blikje red bull net zoveel cafeïne als in 20 kopjes koffie. Daarnaast zit er een opwekkende stof in die je lichaam zelf ook aanmaakt...alleen het drie of viervoudige van wat je lichaam voor zichzelf aanmaakt. Dat kan nooit gezond zijn voor de baby lijkt mij.
Een blikje redbull staat voor 2-4 kopjes koffie, dat weet ik wel.
Kan nergens vinden dat het niet mag of schadelijk is en zeker in de huidige tijden met de 24/7 industrie en de daarbij behorende energy drankjes denk ik dat je er anders echt wel wat over kan vinden, of dat de vk het zegt bij de intake, want dat deed ze wel over vlees, kazen en alcohol bij mij...
Oké… als dat waar is dan heb ik het verkeerd gehoord en gelezen.
Ik ga toch even voor de zekerheid rondpluizen op het internet.
Mocht het wel mogen, dan ga ik nu nog even naar de benzinepomp om er ééntje te halen… :thumbup: :dance:
Haha nou heb ik ook trekkkkk!!!
@Happy mommy wrote:
Oké… als dat waar is dan heb ik het verkeerd gehoord en gelezen.
Ik ga toch even voor de zekerheid rondpluizen op het internet.
Mocht het wel mogen, dan ga ik nu nog even naar de benzinepomp om er ééntje te halen… :thumbup: :dance:
actueel (overzichtslijst)
Hoe gevaarlijk is Red Bull?
Het Voedingscentrum Nederland ziet geen reden om het drinken van Red Bull af te raden. De hoeveelheid cafeïne in een blikje van het energiedrankje is niet schadelijk voor de gezondheid. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne lager is dan in Nederland.
Energiedrankjes bevatten stoffen die zorgen dat er energie in het lichaam vrijkomt. De verbindingen die dit voornamelijk doen zijn cafeïne en taurine .
Eén blikje Red Bull van een kwart liter mag maximaal 88 mg cafeïne bevatten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland (125 ml) en ongeveer twee keer zoveel als in 200 ml cola.
Wat te veel cafeïne is, verschilt sterk per persoon want niet iedereen is even gevoelig voor de werking. Gemiddeld drinkt de Nederlandse man dagelijks bijna zeven kopjes koffie en vrouwen vijf koppen per dag. Daarnaast drinken veel mensen ook nog thee en cola. De meesten hebben daarvan geen last. Voor mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, geldt het advies om maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer 5 kopjes koffie of 3 kopjes koffie en 4 kopjes thee per dag. Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt een maximum advies van 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee.Taurine is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en - in hogere doseringen - bij de regeling van de hartslagfrequentie. Het komt in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van 500 ml van een energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon.
Het Europese wetenschappelijk comité voor voedselveiligheid heeft geen gegevens kunnen vinden die de veiligheid van energiedrankjes met taurine in twijfel trekt, maar concludeert ook dat er niet veel informatie over beschikbaar is.
Het is dus de hoeveel cafeine waar je rekening mee moet houden, drink je bijvoorbeeld ook graag koffie, zal je daar wat minder van moeten drinken als je trek hebt in een redbull…
Na een korte speurtocht op het internet denk ik dat ik toch maar even wacht…
Niet omdat het afgeraden wordt, maar meer omdat er toch wordt benadrukt dat er weinig onderzoek is geweest naar de schadelijke invloed van taurine.
De 2 kopjes koffie klopt. Geen idee waar ik mijn 20 kopjes vandaan had (het scheel een 0-lletje, maar das toch veel :? :oops: )
Ik ga nog even verder met tandhakken
Nou dat denk je waarschijnlijk door het snelle effect van redbull, ik merk om mij heen ook dat men vaak actiever wordt van redbull dan van koffie.
Ja, tis moeilijk hè, ik denk dat ik het binnenkort gewoon even aan de verloskundige vraag en als zij er geen probleem in ziet, dan rij ik direct naar de supermarkt…Ik hoef er 8 oktober pas te zijn :think: Misschien bel ik voor die tijd wel effe, hahaha!!!
@Happy mommy wrote:
Tweet zie:
Wentelteefjes!!!
Maar dat mag gelukkig wel!
Euhhhh...ik wil de pret niet bederven maar bij ons gaat er kaneel op de wentelteefjes. Dat mag volgens mij toch niet? :think:
dan zou appeltaart toch ook niet mogen :think: volgens mij mag het wel alleen niet heel veel en niet dagelijks toch??
Volgens mijn vk onzin, ze zei dat het pas schadelijk zou kunnen zijn als je meer dan een potje kaneel per dag weg werkt, maar zelfs dat is niet eens bewezen…