Dat alles fout gaat, je niet wil, maar toch een paar keer je stem verheft tegen je kinderen, dat je 2 seconden denkt… waarom ben ik in hemelsnaam aan kinderen begonnen… om meteen erna te denken… zo moet je niet denken, het is maar een moment… :oops:
Dat je kinderen 30 dingen tegelijk willen doen en om het hardst door elkaar schreeuwen, niets opruimen zodat jij na het spel achter hun vodden aan loopt te mopperen omdat je her en der wel het gevaar van kleine dingetjes ziet voor je dreumes van 16 maanden… en daar heb je vanmorgen al sierschelpen, 2 legohoofdjes, 2 stukjes plastic en een verdroogde broodkorst uit de mond zitten peuteren…
Je loopt ook te dagen van de koppijn en vraagt je ernstig af waarom school in hemelsnaam een dag vrij heeft gegeven…
Het plan was de kerstboom opzetten en dat willen de kinderen ook graag, maar jij kan de zin ervoor zo echt niet vinden. Je draait je om en dan liggen je kinderen te dweilen op de bank (ander woord heb ik er niet voor)
Ze weten van gekkigheid niet wat te doen en dus maken ze jou vandaag maar gewoon gek.
Hebben jullie ook wel eens van die dagen…
heerlijk niet, zo mooi het moederschap :shifty: :liar: :oops:
Ik heb vandaag dus zo´n dag en heb even behoefte aan mensen die het herkennen… voel me namelijk een flutmoeder vandaag. Kan ze voor geen meter aan, dat gebeurt me niet vaak, maar als het gebeurt voel ik me echt compleet uit het lood geslagen.
Dus tips zijn welkom vandaag :shifty:
Heb zo´n koppijn dat ik zelf gewoon even niet op ideeen kan komen om dit te doorbreken…
Ze zijn wel vaker wat drakerig, maar meestal kan ik dat wel aan.
Vandaag gewoon niet. Heb al lopen janken zelfs, gewoon pure onmacht… nou dat gebeurt me echt niet normaal gesproken.
Voel me niet fit, dus dat helpt dan ook niet mee natuurlijk.
En groep 1 tm 4 heeft vandaag dus vrij… heb ze dus… gezellig… allemaal thuis… :?
Van die dagen heb ik nou nooooooooooiiiiiiiiiiitttttttttttt :liar: :liar:
Sterkte; zet ze maar een keer extra voor de tv vandaag :silenced:
Hier ook herkenning. Soms kan je ze wel achter het behang plakken! En als je dan ook nog eens zelf niet fit bent, dan lijkt het wel of die kids daar nog eens extra op reageren. En niet op een opbouwende postieve manier :evil:
Wat voor mij wel helpt is naar buiten gaan. Ik knap daar zelf ook wel van op en de kids kunnen misschien hun energie kwijt. Even samen blaadjes vegen in de tuin. Dan kan je jongste gewoon slapen als dat moet.
Het is hier in het midden van het land best zonnig, dus misschien is het wat voor je.
Verder een dikke :hug: En troost je, ook aan deze dag komt een einde en je bent al over de helft
Heel erg herkenbaar hoor. Die 2 van mij zijn ondertussen al wel 7 en 12 jaar. Maar daar moet ik ook nog vaak achterna lopen.
Heel veel herkenning, behalve dan dat ik er geen 4 heb maar maar 2 waarvan 1 thuis.
En dat de school geen vrije dag gaf, maar ze sinds gisteren koorts heeft maar wel strondelijk veel aandacht eist.
En behalve de koppijn er hier ook andere pijnen bij komen kijken door het BUTweer.
dus ja ik herken het, en heb met je te doen omdat jij het dus 4 keer zo erg moet hebben.
Succes vandaag :hug:
(nog) niet herkenbaar, maar ik zou zeggen, jassen aan, laarzen aan en naar buiten met die draken!
Stampen in de plassen, om vervolgens in een gezellig huis met kerstboom aan de warme choco tot rust komen en dan filmpje aan.
Zelf ook op de bank en de boel de boel laten
En vind je btw géén slechte moeder!!! :hug:
:hug: Misschien er gewoon aan toe geven en op de bank samen met de kids een film kijken? Of zelfs wel twee. Gewoon even niets. Nou ja, chocolade eten mag best ( ivm met de serotine waar je gelukkig van schijnt te worden :mrgreen: )
Het is best heftig zo’n sinterklaasfeest. Even een dagje niets is dan best prettig. Kerst is nog lang niet. De kerstboom kan dan woensdagmiddag als je allemaal uitgerust bent. :hug:
( zo’n dag heb ik ook al gehad, Maar dan maandag. En ik baal ervan dat ik niet gewoon een film heb gepakt en ook ben gaan zitten. Want alles wat ik wilde doen is ook niet gebeurt en het was nog een grotere puinhoop dat het voor die tijd was. )
ik loop hier ook tegenaan, had me zo verheugd om deze middag lekker dingen aan te pakken om er vervolgens achter te komen op het schoolplein dat ze vanmiddag vrij hebben :wall: :lol: maargoed, plan misluk en zie ze nu maar bezig te houden. Zo lekker naar buiten, als het droog is en de kleine wakker is, waarschijnlijk doorbreken we dan de sleur wel ffies
succes!
Nou… heb dus een potje lopen janken en ben heel kinderachtig mee gaan zitten zeuren… zo van… mama wil kofffiiiieeeee en dat maken jullie niet, ik wil slapen in mijn bed, maar dat kaannnn niet, mag ik nu pannenkoeken, waarom bakken jullie ze dan niettttt… boehoeeeee
Toen een paar keer gezegd op vragen als … mag ik een stuk van mijn chocoladereep… jahoor… maar waar is het dan… geen idee, en mama heeft ook geen zin om te zoeken of op te staan, je zoekt het maar even uit, ik ben er niet…
Na 20 minuten zaten ze allemaal enigzins beduusd op de bank, mama je doet niet leuk… nee jullie ook niet, streep eronder en opnieuw beginnen dan maar…
Ja dat wilden ze wel (mijn toetsenbord is van slag, ik heb geen vraagteken meer en kan de overige tekens ook niet vinden, zitten allemaal onder ander knoppen, denk dat Suus heeft zitten hannessen)
Toen de kleintjes naar bed, toch de kerstspullen van zolder gehaald, ze hebben geholpen de boom in elkaar te zetten en toen ik aan de lichtjes begon, zijn Niek en Peet samen een spelletje gaan doen.
Ik kreeg een knuffel en was lief volgens hen… dus pfoeeee… :shifty:
herkenbaar… :hug: ik heb een beginnende peuterpuber en pfoei wat is dat af en toe heftig.
vorige week heb ik tegen hem geschreeuwd in de auto, nadat hij het hele winkelcentrum bij elkaar had gegild, ik zat in de auto en er gebeurde zoveel in het verkeer, en hij zat te gillen op de achterbank…
ik verloor toen echt mn geduld even :oops:
ik heb nog nooit tegen hem geschreeuwd en ik hoop het ook echt niet meer te doen, voelde me zo slecht.
hij keek alleen maar zo :eh: en viel toen in slaap.
Heel herkenbaar.
Vooral het mopperen dat je dan de hele tijd doet :?
En ze vinden dan niks leuk, zelfs een film kijken niet.
Op zulke momenten bedenk ik dan iets (een spel) dat we eigenlijk nooit of bijna nooit doen (parcourtje in huis over en onder de tafel door, of een hut maken op een gekke plek, of grote vellen papier op de deur of de grond waaro ze mogen verven). Al is het voor een kwartier, maar dan speel ik mee en geef ze volop aandacht. Meestal gaan ze hier zo op in, dat ze daarna leuk verder spelen. Ze hebben dan gewoon even een richtlijn nodig ofzo.
Sterkte ermee vandaag
zijn er ook dagen dat het wel anders kan dan :think: :mrgreen:
nee ok soms zijn ze hier ook weleens lief en zeuren ze niet maar met deze drukke dagen pffffffff
Luna is pas jarig geweest dus drukte gehad van kinderfeestje (23 november) toen gewone verjaardag (27 november) toen sint zwemmen (30 november) toen sint vieren (4 december) sint op school (5 december)
kinderen zijn helemaal op nu en ja moeten wij ontgelden baal nu dan ook dat ik een slijmbeursontsteking in m’n heup heb anders had ik vandaag weer heerlijk gevlucht voor 8 dagen naar limburg :oops: (was wel werken dan maar even geen gezeur van kinderen om me heen die eigenlijk gewoon te moe zijn door alle drukte)
en dan krijgen we nog de kerst… jippie… :mrgreen: (gelukkig vieren we de kerst weer wel in limburg dus hoef zelf niet te koken :thumbup:)
:hug:
Ik zeg alleen…
PFFFFF ben gelukkig niet de enige :lol:
Pffffff…Anne was vanmorgen 5 minuten wakker en ze stond al op de gang…zegt dat genoeg???
Bah, wilde er een leuke gezellige dag van maken, maar het is een en al niet luisteren en mokken hierzo…dus ja, ik herken het en ik heb van die leuke kabouters in mn hoofd die aan het kijken zijn of ze nog diamanten kunnen vinden of zo…ooo die hamers zijn vervelend :evil:
Nu doet ze best wel weer haar best, maar mn dag is verpest…bah…heb net met mn kiezen op elkaar een spel gedaan dat ze van de sint gekregen heeft zucht
@Cell wrote:
Ja dat wilden ze wel (mijn toetsenbord is van slag, ik heb geen vraagteken meer en kan de overige tekens ook niet vinden, zitten allemaal onder ander knoppen, denk dat Suus heeft zitten hannessen)
Bij mij werkt control-shift in zo’n geval wel goed
En voor de rest: ik vind je stoer. Je doet het toch maar weer ‘even’ of niet dan! Nog even doorbijten en dan is het avond… Misschien dan lekker uitgebreid douchen om de dag van je af te laten glijden? :hug:
En hier trouwens ook herkenning hoor, absoluut :shifty:
Hoe heerlijk herkenbaar, ik was ze gistermiddag poepiezat, Roos was vrij 's middags en Jasmijn en Roos zaten elkaar constant in de haren…
Ik lag gisteravond rond half 9 op bed :mrgreen:
Ohw godzijdank, iedereen heeft dus van zulke dagen :roll:
Gisteren had B bedacht dat ik ab-so-luut niet uit zijn zicht mocht en zette het op een krijsen als ik dat wel deed. Gevolg; Ik probeer Cathelijne in bed te leggen onder begeleiding van een keihard huilconcert wat zelfstandig de trap op begint te rennen terwijl ik bovenaan de trap doodsangsten uitsta. Joepie.
En natuurlijk wil hij…wat drinken, een soepstengel, muziek luisteren, tv kijken, boekje lezen, knutselen, kleuren en stickers plakken terwijl ik zit te kolven/Cathelijne aan het voeden ben.
Zennnnnnn
Het enige wat ik me dan bedenk is: loslaten is regie houden, loslaten is regie houden, loslaten…pfff
nog een half uurtje… nog een half uurtje, nog een half uurtje :shifty:
Het ging goed, we waren met de kerstbomen bezig, ik de grote, de oudsten de kinderboom… maar ja… toen kwam mies uit bed en wilde ook hij uiteraard meehelpen.
En dat hangt dan 7 ballen aan 1 takje en dat kan onze kleine controlnerd genaamd Peet niet hebben, dus het was elke 3 seconden… NEEEHhh Mies!
Neeeh Mies! Ook hadden ze ruzie om de veren. De veren waren vorig jaar niet zo mooi uit onze grote boom gekomen en mochten nu dus in hun boom… Niek wilde ze ver uit laten steken, drukte Peet ze er steeds weer in… en dat ging zo ver dat ze na 10 minuten heen en weer getrek en geduw aan veren, met de armen over elkaar boos naar elkaar waren aan het staren…
En toen begon Niek van frustratie te gillen… en nam Peet een aanloop van 2 meter om zijn zus es even flink een optater te verkopen…
En toen gilde ze nog harder, was mama ijzig stil en sleepte mama binnen 30 seconden heel boos en zonder wat te zeggen een gillende peter (sorry sorry sorry sorry, ik doe het niet meer) naar zijn kamer alwaar hij mocht blijven tot papa thuis was en toen kwam hij beneden en zei sorry… ik zei alleen maar… je zegt sorry tegen de verkeerde, je weet wel tegen wie je dat moet zeggen… toen kreeg Niek netjes een sorry van hem…
We hebben gegeten, papa is met ze gaan wandelen, even een kwartiertje de kou in op stepjes en driewielers en ze zijn zowaar nu goed gemutst…
nog een half uurtje, nog een halfuurtje… dan gaan ze naar bed en krijg ik rust…
streep door deze dag goed, morgen nieuwe kansen :shifty: :mrgreen: :silenced:
oooh wat herkenbaar!!! Gistermiddag was de oudste vrij. Ze hebben alleen maar ruzie gemaakt. Nou zijn we sinds 18.15 thuis (bso) en is het ook alleen maar ruzie maken, niet eten enz.
Tijd voor zennnn voor de kids!!