Hebben jullie ook van die dagen...

Ohhh zo herkenbaar! Wist vandaag echt niet meer wat ik aanmoest met mini. En hoe jong hij nog is, hij was vandaag echt het bloed onder mijn nagels vandaan aan het halen. Zo ook met dit verhaal, mr komt even langs en druk zo alles weg :?

Maar gelukkig sliep hij vanmiddag 4 uur, dus laten we het maar ophouden dat alle kids er moe zijn.

Mijn broers kids hadden vandaag ook hun dag niet, grappig hoeveel kinderen dan uit hun doen kunnen zijn

herkenning zat zo te zien :wink: ook hier hoor.

het enige wat echt helpt bij mij om eruit te breken is om juist wel wat te gaan doen. naar de bieb, tuincentrum, in de zomer naar het park of speeltuin. even bellen met oma, proberen af te spreken met iemand voor een kopje thee. even iets anders, om elkaar niet verder gek te maken. iets om het te doorbreken.

als dat echt niet gaat…tv of computer aan, veel boekjes voorlezen en aftellen op de klok :angel:

Oh Cell, ik snap je zó goed…! Ik heb me er ook al zo vaak rot om gevoeld. Dat ik weer de sjacherijnige mama ben die loopt te tieren dat ze niks opruimen, dat ik die dag nog geen tijd voor mezelf heb gehad, dat ze op moeten houden met kiften… :evil: Kan er dan ook goed een potje om gaan janken.

Heb niet zoveel tips. Hooguit: eis niet teveel van jezelf en van de kinderen. Ga iets doen wat zo min mogelijk ruzie uitlokt en zit je tijd uit…

Maar je zit inmiddels op de bank hoop ik voor je. Je hebt het weer overleefd. Wat je al zei: morgen nieuwe kansen. :thumbup:

Allereerst kan ik dit nu wel zeggen nu t spul op bed ligt en jij de middag een goede wending hebt kunnen geven: wat heb ik ontzettend hard moeten lachen om je post :lol: :lol: :lol: veel herkenning ook!

Maar ik denk ook dat het vandaag voor veel kinderen geen goedgemutste-ik-ga-luisteren dag was…Was vanmiddag overblijfmoeder bij 10 kleuters, man man wat een storm in zo’n klein clubje. Ik kreeg ze bijna niet rustig en moest dus mijn jufferigheid gebruiken en ze op hun stoeltje met hun armen over elkaar toespreken. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt met dit groepje. Zelfs met mijn eigen kids kon ik geen land bezeilen in de klas :? :?

Verder kon mijn jongste vandaag alleen maar jammeren en dingen doen die niet zo handig zijn (op het aanrecht klimmen enzo) hij wilde bijna niets eten en slapen ging meneer ook niet :? Ik was blij dat de oudste direct uit school door moest naar zwemles en moeder van vriendje hen bracht…kon ik vast de lampjes in de kerstboom doen. Die bracht hier dus ook uitkomst :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:

Oh klinkt als een heerlijk dagje… :silenced: maar de dag is voorbij! Geen after Sinterklaasgedrein meer (euhm vast een illusie maar ach).

Mss een doosje met lootjes maken voor zulke dagen? De kerstvakantie komt eraan…en snel ook. :shifty: Neus in je schaarse vrije uurtjes naar wat leuke dingen die je binnen kunt doen, schrijf ze op lootjes en wanneer ze weer zo’n heerlijk dagje hebben mogen ze 1 lootje trekken. Hoef je op het moment supreme niet diep na te denken. Hier zet ik bv bepaald speelgoed bewust weg om het op zulke dagen boven water te toveren. En nee dat red niet de hele dag maar toch een paar uurtjes in de middag.

Mss kun je zelfs hier een topic aanmaken voor Kerstvakantie save the day ideetjes?

Indoor picknicken bv.

Tafeltent maken.

Koekjes bakken.

Pannenkoeken maken en versieren.

Een film kijken met popcorn en de hele mikmak met de gordijnen dicht.

Nu ja ik ben niet zo crea mbt dingen doen omdat ik nog niet veel van zulke dagen heb gehad klopt maar gelijk af. :-*

Rhiannon… geweldig idee!

Lootjes voor de kerstvakantie :dance:

Nou moet ik zeggen dat manlief de week tussen kerst en oud en nieuw vrij heeft en ik dan ook nog een dag naar mijn dinnetje in apeldoorn ga om haar te helpen haar bank vakkundig te mollen (don’t ask, long story) en dan mag ons Ruud fijn aan de bak als papa :angel: :lol:

Maar vind het wel een super idee… al hangt een boel ook vaak af van de rotzooi die ze maken.

Ik kan me niet zetten tot kindervermaak als ik struikel over de zooi die ze achterlaten.

Dan is mijn huis gewoon te klein en raak ik gefrustreerd.

En nu met de sint hebben ze natuurlijk veel gekregen, ieder 5 cadeautjes waarvan 3 a 4 om echt te spelen. Dus ALLES gaat tegelijk om, open en gespeeld.

Dat is normaal niet.

Hopelijk hebben we het voor kerst dan ook allemaal weer een tikkie op rit :thumbup:

Is het een ideetje om op het lootje (allemaal) te schrijven; eerst wordt er opgeruim met de kookwekker op 5 minuutjes. Pas na die 5 minuten opruimen mag begonnen worden aan het spelen. Idem evt voor na het spelen?

Maareuh klinkt leuk bank mollen gni gni ik dacht dat jij meer van het opknappen bent? :angel: Al met al een lekker vooruitzicht hoor een dagje zonder de kids terwijl zij lekker mogen genieten van een papadagje. :inlove:

Ik heb nog een giga grote buffetkast staan die opgeknapt mag worden. Manlief verklaart me voor gek dat ik hem ook in een verfje wil zetten voor ik hem op marktplaats zet maar ja hij moet voor een deel geplamuurd worden en hij wil het verven aan de volgende eigenaren overlaten zodat zij de kleur kunnen uitkiezen. :shifty:

Oh ik ga die kast zo missen maar ja een vierdeurs buffet/servieskast past echt niet meer in de nieuwe keuken. :frowning:

Ik kom je even een knuffel geven. :hug: :hug:

Ik ken het zelf niet, maar vraag het me over een paar jaar nog maar eens. :lol:

Maar de kids op mijn werk waren gisteren ook geen lieverdjes. Echt zo’n dag-na-een-druk-sinterklaasweekend.

gewoon een knuffel

en zooooooooooooooooo veel herkenning

maar ik had maandag middag het geluk te mogen werken op de vrije middag van de kids.

maar ja daar had ik 20 kids ipv 3 :wink:

en die waren zo hyper, dat maak ik niet vaak mee. pffffff.

Vandaag gaan ze fijn weer naar school… wel had ik me verslapen, dus in sneltreinvaart het spul in de kleren…

Straks ga ik even met Suus shoppen… we moeten nog kerstmeuk bij hebben en ik ben er wel even aan toe zeg maar.

Rhi… ik zou de kast zeker zelf al verven… liefst met een matte verf, mooi dekkend wit of lichtgrijs en dan de randjes licht doorschuren. Als je het netjes doet, kan je er zo 400 euro voor vragen en ik denk dat je dat er nu echt niet voor zal krijgen…

Hier loont het in elk geval altijd wel de moeite… mijn kast die ik zelf heb geverfd, heb ik wel eens op marktplaats gezet om te kijken en daar kreeg ik uiteindelijk een bod van 425 euro op… terwijl hij dus van de vuilstort en ikea komt… samengesteld.

Daar woog 30 euro aan verf wel tegenop. :thumbup:

Hadden niet alle mama’S zo’n dag? standaard op 6 dec :roll:

heel herkenbaar hoor. Vaak na een uitbarsting probeer ik er dan toch iets van te maken; gezellig met zn allen op de bank, een heleboel lekkers erbij en een filmpje aan. Voor mij een haakwerkje erbij en iedereen happy. Behalve mn man die thuiskomst in een enorme pestzooi waar ik nog moet verzinnen wat we gaan eten zonder al te veel moeite te doen :wink:

@knollie1 wrote:

gewoon een knuffel

en zooooooooooooooooo veel herkenning

maar ik had maandag middag het geluk te mogen werken op de vrije middag van de kids.

maar ja daar had ik 20 kids ipv 3 :wink:

en die waren zo hyper, dat maak ik niet vaak mee. pffffff.

Oh ja haha ik mocht ook het geluk hebben om op de studiemiddag van 5 dec te mogen werken.

Paar broekplassertjes, kinderen die om de 10 minuten vroeg: komt mijn mama al? Het is straks pakjesavond.

Of gewoon maar bleven rennen en hyperen. :inlove:

Wij zeiden als leidsters al: nog even dan is dit achter de rug :lol:

Ja hoor, regelmatig zelfs! :roll: En toch… hoe er ik ze soms kan vervloeken… ik kan geen dag zonder mijn banjers! :inlove:

Maar vaak komt dan een dag (zoals vandaag) waarbij we heerlijk hebben zitten knutselen, warme chocomelk drinken en tekenfilmpjes kijken. :smiley:

Heerlijk toch!

Wat denk je zelf als antwoord op je vraag? Ik denk dat elke moeder wel herkenning zal vinden in wat jij vandaag voelt.

Ik heb geen tips, maar wel een paar armen om je een knuffel te geven :hug: ! Morgen gaat het vast weer beter, hou jezelf dat voor!

Oh nou en of dat herkenbaar is. Ben er weleens tussen gaan zitten en heb hun een kwartier nagepapegaaid. Was oudste zo beledigd dat hij naar boven bonkte en niet meer gezien. :oops:

Hier helpt meestal tegen verveling wel dat ik zeg: of je gaat nu wat doen of ik verzin wat voor je. Bij mooi weer verzin ik dan de schuur opruimen en bij slecht weer de zolder of hun kamer. :angel: Vinden ze niet eens leuk, flauw he.

Maar ik heb dus weleens van die dagen dat ik manlief vraag of de morning after pil nog zou helpen. :oops: :angel: