waarom moet het in nederland of extreem warm of extreem koud (voor tijd van het jaar) zijn…
ik zit echt niet te wachten op hittegolven enz.Daimen had vorige week al last van warmte exceem
Maar jaaa we zien wel hoe het loopt.
kom maar op met die warme zomer, zit hier met een fleece plaidje op de bank heb het gewoon koud bbrrr…
Ik heb het nou ook niet echt warm, maar een hittegolf zie ik niet zitten, geef mij maar een koele herfst :oops: .
En dan de verjaardag van mijn zoontje dit weekend, nouja kunnen in elk geval buiten zitten. Ben ik even blij dat hij een zwembadje krijgt voor zijn verjaardag, kan ik er lekker bij blijven zitten (met mijn voeten in het water) tja er moet iemand toezicht houden he. :lol:
schijnt dat het zaterdag 28 graden wordt! dus… ik geniet nog maar van dit weer. Ben overigens blij dat het vandaag niet heet is… vaak is de langste dag beetje symbool van hoe de zomer eruit zou komen te zien. dat was 21 maart ook, erg regenachtig en koud, en zo was globaal gezien het hele voorjaar ook.
Temperatuur schiet volgende week omhoog
AMSTERDAM – Na een paar koude dagen met veel bewolking en hier en daar wat regen lijkt de zomer volgende week toch echt te beginnen.
© NU.nl/Els BaxHet KNMI voorspelt voor maandagochtend nog bewolking en in het zuidwesten lichte regen. In de middag zal de zon er echter op steeds meer plekken bij komen.
De dagen daarna wordt het alleen maar mooier. Moesten we het zaterdag aan de noordkust nog doen met maximaal 13 graden, loopt de temperatuur woensdag en donderdag op naar zo’n 22 graden.
Lange termijn
Vrijdag kan het maximaal 25 graden worden en zaterdag loopt het kwik op tot zo’n 28 graden. Er wordt geen neerslag verwacht.
Zelfs voor de lange termijn verwacht de meteorologische dienst goed weer. “Van zondag 27 juni tot en met 4 juli is er een grote kans op rustig weer met temperaturen ruim boven normaal en ongeveer 30 procent kans op buien�, aldus het KNMI op de website.
Structurele verandering
Ook Meteo Consult verwacht een ‘groots herstel’ met zomerse waarden vanaf donderdag. “En er zijn aanwijzingen dat op zeer lange termijn iets structureels zou kunnen gaan veranderen.�
Volgens de meteorologische dienst is het namelijk mogelijk dat er iets gaat veranderen in de stromingen boven Europa, waardoor we in Nederland langer van mooi weer zouden kunnen genieten.
Hittegolf eind juni
Een paar berekeningen waarover Meteo Consult op de site bericht, geven aan dat er een hittegolf aan komt in de laatste dagen van juni. Dat zou betekenen dat het vijf dagen aaneen warmer wordt dan 25 graden en drie dagen zelfs warmer dan 30 graden.
Toch acht de meteorologische dienst de kans dat het zo heet gaat worden klein. “Zeker aangezien er voor eind juni ook een flink aantal koelere berekeningen zijn.�
De laatste hittegolf in Nederland had plaats in juli 2006. Toen werd het zestien dagen achtereen 25 graden of meer.
Begin zomer
De zomer begint maandag om exact 13.28 uur. De dag waarop de zomer begint is de langste dag van het jaar en wordt bepaald aan de hand van de sterrenkundige kalender. De zon gaat vandaag op om 5.19 uur en zakt 16 uur en 45 minuten later, om 22.04 uur.
Dat er dit jaar een goede kans bestaat dat het warmer wordt dan in voorgaande jaren, is volgens het KNMI te wijten aan de opwarming van de aarde. Toch kunnen de deskundigen niet voorspellen of het daadwerkelijk warmer wordt, dat is afhankelijk van de wind.
Geweldig he die voorspellingen over de heetste zomer ooit! Zo hoorde ik vandaag hetvolgende, hihi let vooral op de naam van t bedrijf die de voorspeling heeft gedaan!!
Bron: Positive Weather Solutions :lol: :lol:
The long range weather is based on historic seasonal trend statistics, with input from more recent trend activity, plus a wide spectrum of other data variables which go into the formula to produce a forecast.
This year a two-week spell at the start of August is expected to be hotter than the UK’s highest ever temperature, the 38.5c (101.3f) recorded at Brogdale, near Faversham, Kent, on August 10, 2003.
Positive Weather Solutions said summer 2010 will break records as El Nino, which warms the Pacific Ocean, combines with the effects of the Atlantic jet stream weather pattern and the Azores high pressure region.
in NL
De zomer van 2010 zal mogelijk als de heetste aller tijden de geschiedenis ingaan. Dat beweert een Brits weerkundig bedrijfje.Positive Weather Solutions’ uit Wales telt slechts vijf werknemers, maar deed de jongste jaren wel betere voorspellingen dan Met Office, de Britse weerkundige dienst. Zo werd de ijskoude en sneeuwrijke winter door Met Office nog als “mild” aangekondigd, terwijl Positive Weather Solutions wél wist te melden dat Groot-Brittannië een extreem barre winter tegemoet zou gaan.Jonathan Powell van Positive Weather Solutions: “Een tropische zomer zat er al enkele jaren aan te komen, maar dit keer wordt het écht tijd om de barbecue boven te halen.”
Eerst maar eens zien dan geloven, dat het een hete zomer wordt hoor :lol: .
We hebben nog zo weinig mooie dagen gehad en het is al eind juni :? , hoop echt dat het nog lekker warm wordt en dat we het zwembad kunnen opzetten :lol: , als we op vakantie zijn heerlijk weer is en met Indy haar verjaardag hahaha…
De vooruitzichten van komende week zijn goed, hopelijk blijft het dan ook zo…
Het is vandaag pas de eerste dag van de zomer en prachtig toch? 8)
@Madre wrote:
Het is vandaag pas de eerste dag van de zomer en prachtig toch? 8)
tis hier anders berekoud.
Als het de hele zomer zo is… dan moet er thermo ondergoed mee naar de camping. Oké het is wel droog… maar krijg het de hele dag al niet warm :?
Hier is het sinds het middaguur heerlijk, zonnetje schijnt, helemaal goed :thumbup:
@mamaMarije wrote:
@Madre wrote:Hier was het vanmiddag 22 graden.Het is vandaag pas de eerste dag van de zomer en prachtig toch? 8)
tis hier anders berekoud.
Als het de hele zomer zo is… dan moet er thermo ondergoed mee naar de camping. Oké het is wel droog… maar krijg het de hele dag al niet warm :?
we zijn dit weekend weg geweest naar het hof van saksen en dan merk je wel dat het daar een stuk kouder was dan hier…
Hier in Drenthe was het vanaf een uur of drie ineens heerlijk weer. Lekker temperatuurtje en de zon … eindelijk die jas weer aan de kapstok.
Ik vond het wel lekker vandaag. Vanmorgen nog jassenweer en vanmiddag alweer lekker zonder jas.
@marijke79 wrote:
waarom moet het in nederland of extreem warm of extreem koud (voor tijd van het jaar) zijn…
ik zit echt niet te wachten op hittegolven enz.Daimen had vorige week al last van warmte exceem
In Nederland is het juist niet extreem koud of warm.
Volgens mij hebben we een best normaal jaar achter de rug en ik vind het juist wel lekker dat er verschil in seizoenen is.
jippie hier konden ze vanmiddag ook zonder jas naar school :dance:
Direct net even wat werk verzet in de tuin… ligt die er ook een beetje netjes bij in het weekend met de hopelijk buitenvisite van de verjaardag :thumbup:
De katten vonden dat overigens niks dat ik bezig ging, want zij lagen heerlijk beschut onder de bosjes en tja… daar kwam ik ook langs… het is dat ze niet kunnen zuchten, anders hadden ze het gedaan
@juulke wrote:
@marijke79 wrote:waarom moet het in nederland of extreem warm of extreem koud (voor tijd van het jaar) zijn…
Volgens mij hebben we een best normaal jaar achter de rug en ik vind het juist wel lekker dat er verschil in seizoenen is.
normaal??? ik vond die sneeuw en vrieskou helemaal niets haha Maar goed komt vooral omdat ik toen hoogzwanger was en niets kon…
Heerlijk weer vandaag!! :inlove:
@marijke79 wrote:
@juulke wrote:@marijke79 wrote:waarom moet het in nederland of extreem warm of extreem koud (voor tijd van het jaar) zijn…
normaal??? ik vond die sneeuw en vrieskou helemaal niets haha Maar goed komt vooral omdat ik toen hoogzwanger was en niets kon…
Begrijp precies wat je bedoelt.
Ene keer is het meteen IJS!koud! andere dag is het EXtreem warm!!
Zo een middenoplossing :lol: dus lekker is er amper! :wall: :wall:
(Als die er zijn, geniet ik absoluut!!)
zalig vandaag !!!
zo mag het nog ff (lees enkele maanden ) verder duren hoor !
ook nu nog… compleet windstil … prachtige zonsondergang…
:thumbup:
liefs
Gerda
zo is het wel lekker! overdag lekkere temperatuur en 's avonds lekker afgekoeld! het huis is ook nog lekker koel!