Ik vind het niet extreem hier. Eindelijk eens een normale winter gehad met sneeuw, een normale lente zonder gelijk 30 graden en nu dan een zomer. Gewoon vier seizoenen.
Een vriend van me woont in Canada en daar vind ik het dan weer extreem koud … daar werkt een gasketel niet eens zoals wij die hebben … die bevriezen, dus alles op olie. Daar liggen altijd meters sneeuw buiten in de winter en zijn er dagen bij waarbij je je huis niet uit kan. En dat vinden ze daar niet eens extreem. En hier ligt de economie gelijk plat als het een paar weken sneeuwt. En daar is het in de zomer weer bloedheet.
En een vriendin woont in Dubai … daar is het nu al boven de 40 graden en loopt het op tot 50 graden. Dat vind ik dan ook weer iets te gortig.
Maar goed, nu is het het heerlijk weer. De kids waren al om half acht buiten aan het spelen.
oooh… ik heb het zoooo lekker fris in huis! hub gaat om half zes weg en heeft beneden achter alles heerlijk open gezet! :dance: k zit nu gewoon met lange mouw aan… :lol:
Ik moest vanmorgen voor schooltijd al weer twee jochies droge kleren aan doen, omdat ze al heerlijk een half uurtje met de waterbaan buiten hadden gespeeld :mrgreen:
De jongste is zo weer aan een paar droge kleren toe … het eerste setje is net weer droog in de zon.
heeerlijk zoals het nu is… mag het wel blijven!
Veel warmer hoeft van mij niet… maar in de ochtend al zonder jas naar school kunnen fietsen :dance: en gewoon in en uit kunnen lopen zonder ‘moet er deze keer wel of niet een jas/vestje aan?’.
Vind het jaar zoals het nu verloopt eigenlijk ook vrij normaal. Idd eindelijk weer eens een normale goeie winter met sneeuw en ijs, een lente die opbouwde met afentoe zo’n heerlijke zomer voorbode waarbij het al echt warm was om de volgende dag regen te hebben… en dan nu… echt zomer!!!
@marloes vip wrote:
Nou die winters mogen ze van mij naar Alaska sturen, al die stomme sneeuw, kou en ijs. Gek werd ik van de eczeem.(mag wel aandelen nemen in de vaseline, hydrocortison en andere cortisonenzooi) De natte seizoenen zijn niet fijn voor mijn longen (elk najaar of antibiotica of prednisolon nodig voor mijn longen), mijn astma speelt dan op en met dit weer speelt mijn hooikoorts op (fijn ana de neusspray, oogdruppels en tabletten). De huisarts zei al dat ik de jackpot heb qua aandoeningen. Ik weet wel waarom mijn eigen risico al op is. :?
Maar goed ondanks de kwalen geniet ik meer van een mooie warme dag zoals gisteren en vandaag, een beetje bewolkt, en lekker buiten eten en de kinderen die heerlijk buiten kunnen spelen en de was aan de droogmolen.
Hé … we kunnen de jackpot delen. Ik nies me een ongeluk, mijn ogen zijn rood doorlopen en mijn neus is dik en rood (ze zullen wel denken dat ik lekker aan de sherry zit …haha) en zit weer aan de dubbele dosis astma medicijnen. Deze winter drie keer zware bronchitis gehad en drie keer prednisolon, twee keer ab en nog iets wat bacterieen remt en inderdaad ook tubes vaseline en een tube hormoonzalf er doorheen gejaagd. Gisteravond zo stom geweest om zonder handschoenen in de tuin te werken en ja hoor … weer mijn hele handen onder het eczeem. Dikke kappote vingers en ik word gek van de jeuk. Mijn eigen risico is ook altijd al op voor de lente begint.
Maar goed … de zon schijnt wel lekker en iedrereen is vrolijk en dat helpt altijd nog het beste.
Hier wordt het overigens in het noord-oosten wel bewolkt en broeierig. Het zal me niks verbazen als we straks nog regen en/of onweer krijgen. De tuin kan het wel gebruiken, pfff … het is gortdroog hier. Echt stuifzand.
Ik hoop geen regen, want ik ga vanaaf voetbal kijken… :thumbup:
hier is het lekker,
ik ben helemaal aan het genieten van het mooie en bewolkte weer…
heeeeerlijk !! en hoewel ik onweer helemaal niets vind , vind ik de onweersbuien overdag met 30 graden geweldig , de geur van de eerste regendruppels die de grond raken , een mooie donkere lucht afstekend aan een strak blauwe hemel …
kom maar even met een afkoelend buitje , niet voor mij hoor … maar voor de plantjes en de waterrekening :shifty:
Vrijdag wordt het gewoon 32 graden :shock: :shock: denk dat ik maar een groot zwembad bij haal , ga ik met Ivan de hele dag in zwembad liggen. Ben benieuwd hoe het mannetje het gaat doen .Volgens mij was het vorig jaar niet zo warm geweest.
wij krijgen morgen ook een familiezwembad… denk dat ik wel weet waar ik van de week zit :mrgreen:
32! jeumig :shock: Shi*… Ik moet in een mascottepak op vrijdagochtend… WARM!!! :thumbdown: Gelukkig laatste keer voor de zomervakantie
Zaterdag gaan wij op vakantie, moeten we de tent opzetten, haha.
Direct maar een duik in het zwembad daarna :lol: .
Heerlijk weer is het hoor, maar dan moet je ook alleen maar zitten en niks doen vind ik haha. Vanochtend snel door het huis geweest en vanmiddag helemaal niks hoor, veel te warm voor.
Gelukkig staat hier het grote zwembad op dus we gaan er vanmiddag lekker in met onze luchtbedjes…
Hier alleen klein badje, die nu niet op kan ivm mieren! (balkon), kan er zelf niet in…
En 1 ventilator. 3x raden waar die staat… ja… bij Riley op zijn kamer om ht dragelijk te maken! (voor hem!!)
puf … puf …
Ik ben nog nooit zo actief geweest 's morgens. Voor 10 uur het hele huis schoon en boodschappen gedaan :mrgreen:
Gordijnen en ramen en deuren zitten nu weer dicht. In de hoop dat het binnen enigzins koel blijft. Het is nu 22,5 graad binnen, dus nog best te doen.
jakkes het is hier gewoon 26, 5 graad binnen… Wij zitten ook rustig op de bank met de ventilator aan…
Niet te harden hier hoor!
Het is hier 35 graden in de tuin. Ik zit er zwaar over te twijfelen nu een groot zwembad te gaan kopen…
ik twijfelde ook madre… tot dat ik mijn kids zoveel plezier zag beleven gister bij vrienden van ons in een zwembad… heb er gelijk 1 besteld. . die komt morgen… :thumbup:
Heb bij de Action vorige week een zwembad van 2,5 bij 2,5 gekocht!!!
Gister al de hele dag in gezeten… strax maar weer, denk ik!!!
:dance:
:shock: :shock: :shock: dacht kijk ook even hoe warm het binnen is :shock: :shock: :shock:
27 graden :shock: :shock: :shock:
Pfffffffffffffffffffffff krijg het er nu nog warmer door nu ik dat weet :wall: :wall: :wall:
Voor de kinderen zo sneu, daar is het helemaal niet te harden boven. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Daar hadden we gisteren al 27 graden staan op de babyfoon, laat staan vanacht :thumbdown: :thumbdown: Misschien met z`n allen beneden slapen en de terrasdeuren open :mrgreen:
26,5 hier in huis, buiten geen idee!
Heb toch het badje op gezet, mieren waren weg… helemaal na het water…