hebben jullie een uitvaartverzekering?

ik zit bij dela en betaal per kwartaal incl plus verzekering voor mezelf en marit 16 euro

wij zitten bij dela volgens mij is het maar enkele tientjes per kwartaal :think:

@maartje wrote:

@Marlous wrote:


Over 50 jaar hebben we misschien al een paar keer inflatie gehad, een paar keer een verdubbeling van kosten etc. Wat is 6700 euro dan?



Het is tegen die tijd dus al veel meer dan 6700 euro.

En de gemiddelde levensverwachting in Nederland is 75 Ã 80,
dus de meeste mensen halen dat wel
(of komen dicht in de buurt)
en een (steeds groeiend) aantal mensen wordt nog ouder.

En natuurlijk is de hele verzekeringsbusiness winstgevend,
anders zou deze niet bestaan :wink:
Dus de verzekeringsbedrijven houden van alle premies die ze krijgen
uiteindelijk over, ook na uitkering aan verzekerden.
Dat geld hou ik dan liever zelf :mrgreen:

Maar zoals gezegd, het is een keuze
en ieder zijn ding :)


Natuurlijk ieder zijn ding, maar in dit geval vind ik het gewoon niet zo'n slimme zet van je.

Natuurlijk verdienen zij ook aan ons. Maar een tientje per maand om verzekerd te zijn dat alles financieel geregeld is als ik overlijd vind ik nu niet iets om moeilijk over te doen.

Ook ik heb van dichtbij meegemaakt dat er niets geregeld was en dat mensen geen steen konden kopen of een fatsoenelijke begravenis te regelen. DAT is echt erger dan stil te staan bij of die verzekeringsmaatschappijen wel of niet verdienen aan je tientje per maand...

Hier ook Dela.

Al van kinds af aan ben ik daar bij verzekerd. Premie wordt berekend op de leeftijd dat je instapt.

Heb er ook een (klein) pluskapitaal bij voor de eventuele extra’s.



Ik vind het prima dat het een naturaverzekering is, en er is dan alsnog keuze genoeg, je hebt dan niet persé een ‘goedkope’ uitvaart.

hoi,



ik ben er al van jongs af aan verzekerd en toen ik de deur uitging moest ik het zelf gaan betalen, mijn man is er later aanvullend bijgekomen, en die kleine daarna weer daar heb ik het hoogste pakket van genomen zeg maar.



ik vindt een uitvaaert verzekering moet je op zijn minst toch wel hebben

ik kom uit een gezin waar niemand voor zulke zaken verzekerd is. Mijn ouders hebben alletwee wel een sok ergens liggen waar genoeg geld in zit om ons niet met schuldne achter te laten.



ikzelf heb me een paar maanden geleden maar wel verzekerd (tot grote verbazing van mijn ouders en zussen (’ dat betalen wij heus wel als jij komt te overlijden’ )), maar ik vind dat ik, aangezien ik geen partner heb en ook (nog) geen enorme bedragen of bezittingen achterlaat als ik nu overlijd, toch iets geregeld moet hebben. dus ik heb voor mij en mijn kleine man nu een verzekering.

Wij zijn ook verzekerd ( ik sta nog bij mijn ouders op :oops: ) en hubbie heeft zijn eigen. We gaan dit wel laten omzetten.

Bij ons is het ook bijna fout gegaan , gelukkig was ik verzekerd bij mijn ouders anders konden we alles zelf betalen van de crematie van Daan :: Omdat Daan :: bij de moeder hoort kon het niet via de verzekering van hubbie.

Wij zijn 2 jaar geleden van de dela overgegaan naar klaverblad… Ik heb in een bejaardenhuis gewerkt en heb slechte ervaringen met dela…



Wij krijgen nu gewoon geld en mogen dan zelf alles bepalen…



We betalen 23 euro per maand en dat 30 jaar lang en zijn dan heel ons (veron dus ook) leven verzekerd…

Het bedrag wat wij uitgekeerd krijgen stijgt per jaar mee, rekening gehouden met de inflatie dus…



gr patricia

Hier ook de Dela, verder sluit ik me bij Madre aan…de levensverwachting kan dan wel 75 zijn maar je zal morgen maar onder een bus komen, dan heb je dat dus moit niet gehaald en klopt het rekensommetje ook niet meer

een simpel voorbeeldje wat niemand mag overkomen maar toch…



kijk eens naar onze thomas? niemand had dit toch verwacht en hoe hadden we de crematie met alles er om heen moeten betalen als we niet verzekert waren? de kosten waren ruim boven de 7000 euro en en het was nog wel simpel allemaal…



niet verzekeren is dom sorry…je weet nooit wat er gaat gebeuren in de toekomst…zoals ze zeggen een slimme meid is op haar toekomst voorbereid…

@mv2kids wrote:

:shock: hoeveel??? Hier verzekerd bij de monuta, nothing fancy, gewoon basisverzekering, allebei de kids zijn meeverzekerd voor het astronomische bedrag van 5.75(een centje meer of minder kan ook)…



Vind 22 euro nog wat best behoorlijk hoor!!!




Wij zijn ook bij Monuta.

Maar betalen wel iets meer. Wij zijn met z’n tweeën.

Ik meen rond de 17 á 20 euro. Manlief en ik. brigitte is gratis mee verzekerd.

En Monuta regelt alles en heeft de extra’s zoals uitgebreide advertentiekosten, kaartjes om na die tijd te verzenden, meer ruimte voor bjizondere kist, etc er bij in. Maar er zit bijvoorbeeld ook een auto met 4 ‘dragers’ in het pakket, die ‘dragers’ zouden niet hoeven, dan komen die kosten weer vrij voor een ander iets. Beetje lastig omschrijven. MAar ik heb van zeer dichtbij gezien dat iemand niet goed verzekerd was en dat kwam haar duur te staan uiteindelijk. Ik heb nu gekozen voor een verzekering waarin ik zwart op wit heb wat er allemaal in zit en dát alles wat ik toen heb meegemaakt er ook echt in zit. Al is het maar dat kopje koffie aan het eind. Of net die ‘mooiere’ steen. Ik zou niet willen dat mocht ik ooit wegvallen, Jeroen met nog meer ellende achterblijft.

ik zou zeggen als jij NU al een potje achter handen hebt waar je een eventuele uitvaart mee kan bekostingen, dan vind ik niet verzekeren helemaal niet dom. er vanuit gaan dat je wel 70 word en dan genoeg geld gespaard hebt om het te kunnen betalen is misshcien wel wat naief.

jazeker bij monuta

voor 5 nog wat per maand

mn broer is 4 jaar geleden met de auto verongelukt

en dus niet verzekerd en was in het buiten land dus dat koste een hoop centen en mn ouders hadden dus geen buffertje dat was dus dubbelop

een grote donderslag

ik wil hier idd bij zeggen dat ik vind dat je een ander niet kan opzadelen met kosten en dat dus niet iedereen de gemiddelde 75 jaar haald mn broer was 33 jaar geworden.

Wij ook bij Monuta, wat we betalen geen idee zo.

Wij zijn bij Monuta verzekerd, voor mij en mijn vriend betalen we zon 23 euro en voor de kinderen samen zon 6 euro.

we hebben er 4 :mrgreen: allebei nog een kleintje van huis uit die zijn nu premievrij en dan hebben we ook allebei nog een overlijdensverzekering ik 1 van 9000 en manlief 1 van 7500 de kinderen zijn gratis meeverzekerd voor geloof ik 2500 euro, per kind.



ik vind het ook erg dom als je je niet verzekerd :naughty: stel je rijd morgen tegen een boom? wie kan al die kosten dan gaan dragen … juist je nabestaanden en echt dat lijkt me vreselijk dat wil ik niet op mijn geweten hebben…

Wij zijn allen verzekerd. Manlief en kinderen bij Dela, ik via RVS, nog vanuit huis



Ik heb die paar tientjes per maand er wel voor over. Wij hebben nu al een aantal mensen veel te vroeg mogen begraven. Ik vind dus niet dat je er vanuit moet gaan dat je het niet nodig hebt.



Stel dat een van ons vroegtijdig komt te overlijden dan wil ik niet ook nog eens stress of je de uitvaart wel kan betalen

op dit moment hebben wij hebben een uitvaart verzekring voor bijde op 1 leven.

als 1 van ons komt te overlijden vervalt de premie als we bijde komen te overlijden word dit betaald door het huis wat dan verkocht word.

kinderen zijn ook verzekerd.

als je een koophuis hebt is het volgensmij niet eens zo erg als je geen verzekering hebt voor de begravenis want je hebt ook een lvensverzekring waarbij je een uitkering krijgt waarvan je dus ook weer de begravenis van kan betalen :think:



overgens heb ik ook van dicht bij mee gemaakt dat de ouders geen verzekring hadden en uit eindelijk heeft de gemeente een deel bekostigd en er waren fondsen op gezet.



hoe dan ook begraven word je toch wel en als de nabestaande dit niet willen betalen krijg je hoe dan ook een staatsuitvaart.

Nee wij hebben geen uitvaartverzekering.

@Paschal75 wrote:

Nee wij hebben geen uitvaartverzekering.




Zonde, en mogen wij ook weten waarom niet?