hebben jullie een uitvaartverzekering?

Wij nog niet, maar ben aan het kijken hoe en wat. Vindt het wel vrij duur elke maand, €22,72. Betaal je dit dan altijd, of wordt de premie lager als je ouder wordt?

Waarom wel, waarom niet??

Waar is dat dat je 22,- betaalt? Het kan veel goedkoper. Ik betaal bij FBTO iets minder dan 10,- per maand en bij mijn overlijden wordt er 6.000,- uitgekeerd voor de crematie danwel begrafeniskosten.



Vind het erg dom als mensen geen uitvaartverzekering hebben, of je moet zoveel spaargeld achterlaten dat de achterblijvers het daarvan kunnen betalen. Maar anders zadel je je nabestaanden op met schulden, en die hebben volgens mij al genoeg aan hun hoofd als ze net een dierbare hebben verloren.

Was bij de Dela, wel voor het hele gezin!

Oooh sorry, aha. Die van mij is alleen voor mezelf, die kleine is automatisch meeverzekerd. Dela is wel 1 van de betere hoor. Ik wil je bij deze Nivo afraden, daar heb ik héél slechte ervaringen mee.

Ja, weet zo even niet waar die loopt, kan er niet op komen. Betaal €22,- voor het hele gezin per maand. Mijn ouders hadden er geen maar hadden daarvoor speciaal een spaarrekening geopend waar ruim voldoende op stond.

ik ben verzekerd bij de fbto en de kleine is bij mij meeverzekerd.



betaal ook ong. 10 euro per maand

:shock: hoeveel??? Hier verzekerd bij de monuta, nothing fancy, gewoon basisverzekering, allebei de kids zijn meeverzekerd voor het astronomische bedrag van 5.75(een centje meer of minder kan ook)…



Vind 22 euro nog wat best behoorlijk hoor!!!

Wij zijn bij Dela verzkerd 26,85 per kwartaal voor het gehele gezin.

Mv2kids: hoeveel krijg je uitgekeerd bij overlijden dan?

niks, het is een natura verzekering, ofwel zij regelen dan de begrafenis/crematie

Hier ook allebei bij de dela en betaal iets van 10 euro per maand!



Mijn ouders hebben ook geen verzekering genomen dus hoop dat als er wat gebeurd dat ze dan wat hebben anders word het voor ons best wel een duur geintje!

Ik heb, bewust, geen uitvaartverzekering.



In plaats van 10 of 20 euro per maand betalen aan een verzekeraar,

kan je het toch ook zelf op een spaarrekening zetten?

dat is als snel 120 euro per jaar, en als je op je 25ste begint,

met een gemiddelde ( ?) levensverwachting van zeg 75 jaar,

betaal je 50 x 120 euro = 6700 aan premie.

Je krijgt al die jaren rente op rente dus na 50 jaar heb je veeeeel meer dan 6700 euro beschikbaar voor een mooie uitvaart

(en waarschijnlijk nog geld over voor je nabestaanden :wink: )



Los daarvan:

Een uitvaartverzekeraar betaalt vaak "in natura"uit,

dwz ze regelen een begrafenis.

Dat levert dikwijls een redelijk standaard pakket op waar een behoorlijk prijskaartje aan hangt.



Ik weet dat de Wet op de lijkbezorging 1991 mogelijkheden geeft

om een individuele inbreng toe te staan bij begrafenissen of crematie,

en dat een standaard of (heel) dure begrafenis helemaal niet nodig is.



Ik wil bv geen volgauto’s, dure lijkwagen, sjieke kist of andere poespas,

wil ook liever niet in een uitvaartcentrum opgebaard worden,

wil ook geen koffie&cake rond mijn kist.

Mijn dierbaren weten dat en zullen hier (dus) rekening mee houden.

Ik weet uit ervaring dat nabestaanden het vaak juist als prettig ervaren dat ze “iets” kunnen doen voor de overledene,

(en als dat niet zo is kan er altijd iemand in de arm genomen worden om het te regelen)



Nou ja, het is een keuze, zullen we maar zeggen :wink: :mrgreen:

Ja, maar dan moet je wel nog even 50 jaar blijven leven en dat weet je dus niet vooraf… Er kan altijd wat gebeuren.



Hier dus wel verzekerd, voor t hele gezin. Wij krijgen niet in natura uitgekeerd, gewoon t geld.

Hier ook verzekerd, bij Monuta.

Hele goede ervaringen mee, bij eht overlijden van mijn pa, 3 jaar geleden.



Wij hebben een natura en geld uitkering… dus de hele begrafenis met alles erop en eraan wordt geregeld, en dan is er nog een (groot) geldbedrag voor overige kosten (steen, plekje enz).



Dat geldbedrag wordt automatisch ieder jaar herzien.

@maartje wrote:

Ik heb, bewust, geen uitvaartverzekering.



In plaats van 10 of 20 euro per maand betalen aan een verzekeraar,

kan je het toch ook zelf op een spaarrekening zetten?

dat is als snel 120 euro per jaar, en als je op je 25ste begint,

met een gemiddelde ( ?) levensverwachting van zeg 75 jaar,

betaal je 50 x 120 euro = 6700 aan premie.

Je krijgt al die jaren rente op rente dus na 50 jaar heb je veeeeel meer dan 6700 euro beschikbaar voor een mooie uitvaart

(en waarschijnlijk nog geld over voor je nabestaanden :wink: )



Los daarvan:

Een uitvaartverzekeraar betaalt vaak "in natura"uit,

dwz ze regelen een begrafenis.

Dat levert dikwijls een redelijk standaard pakket op waar een behoorlijk prijskaartje aan hangt.



Ik weet dat de Wet op de lijkbezorging 1991 mogelijkheden geeft

om een individuele inbreng toe te staan bij begrafenissen of crematie,

en dat een standaard of (heel) dure begrafenis helemaal niet nodig is.



Ik wil bv geen volgauto’s, dure lijkwagen, sjieke kist of andere poespas,

wil ook liever niet in een uitvaartcentrum opgebaard worden,

wil ook geen koffie&cake rond mijn kist.

Mijn dierbaren weten dat en zullen hier (dus) rekening mee houden.

Ik weet uit ervaring dat nabestaanden het vaak juist als prettig ervaren dat ze “iets” kunnen doen voor de overledene,

(en als dat niet zo is kan er altijd iemand in de arm genomen worden om het te regelen)



Nou ja, het is een keuze, zullen we maar zeggen :wink: :mrgreen:




In natura lijkt mij juist heel handig. Dan hoef je verder nergens over na te denken, behalve muziek en bloemen die de overledene prachtig vond etc.



Daarbij weet je niet of je 50 jaar leeft. En je moet behoorlijk wat zelfdecipline hebben om niet aan je spaarrekening te zitten in barre tijden.



Daarbij is het risico te groot dat je familie straks in de shit blijft zitten met rekeningen die ze niet kunnen betalen. (van de uitvaart dus he)…



Over 50 jaar hebben we misschien al een paar keer inflatie gehad, een paar keer een verdubbeling van kosten etc. Wat is 6700 euro dan?

[quote="

Over 50 jaar hebben we misschien al een paar keer inflatie gehad, een paar keer een verdubbeling van kosten etc. Wat is 6700 euro dan?[/quote]



Het is tegen die tijd dus al veel meer dan 6700 euro.



En de gemiddelde levensverwachting in Nederland is 75 Ã 80,

dus de meeste mensen halen dat wel

(of komen dicht in de buurt)

en een (steeds groeiend) aantal mensen wordt nog ouder.



En natuurlijk is de hele verzekeringsbusiness winstgevend,

anders zou deze niet bestaan :wink:

Dus de verzekeringsbedrijven houden van alle premies die ze krijgen

uiteindelijk over, ook na uitkering aan verzekerden.

Dat geld hou ik dan liever zelf :mrgreen:



Maar zoals gezegd, het is een keuze

en ieder zijn ding :slight_smile:

Hier echt wel alles geregeld…



Ik heb het een paar keer dichtbij meegemaakt dat er niets geregeld was…wat een ellende in die gezinnen…

Ook veel te veel mensen te jong moeten begraven dus van die levensverwachting ga ik ook al niet meer uit…



Wij betalen netjes elke maand…voor ons alle vier…en ik voel me daar prima bij…

Nomi,

jij had mijn stukje kunnen tijpen, meis ! :hug:

Wij hebben Dela, voor al onze gezinsleden.



liefs

Gerda

ik ben voor 9000 euro verzekerd en dat kost me 7 euro per kwartaal bij mij is dat zo laag omdat ik al van kinds af aan zo’n verzekering had en 3000 euro mee kon nemen.6000 euro is tegenwoordig al erg weinig voor een fatsoenlijke begravenis.

hoi,



wij zijn ook bij de dela en betalen iets van 40,00

nu heb ik voor mezelf en de kleine de hoogste die er maar is bij hun en mijn man is aanvullend verzekerd.





gr mel