Hebben jullie dat ook?

Mijn hub ik ik zijn al 9 jaar samen en daarvan wonen we nu 8 jaar samen.

Het komt niet vaak voor maar als ik 's avonds alleen thuis ben voel ik me toch niet fijn.

Door zijn werk is hij de laatste tijd vaker 's avonds weg, maar iedere keer ben ik toch een beetje bang in het donker alleen.



Ik zorg dat alle deuren op slot zijn en maak echt voor geen mens open.

Ik heb toevallig vanavond de hond van mijn vader, das wel weer fijn.

Voel je je ook niet prettig als je hub weg is?

Of ben ik nu de enige bange ploepert :oops:

Nope je bent niet de enige.

Ik heb 1 keer 1 nacht alleen in een huis moeten slapen.

Ik heb de hele nacht dus niet geslapen.



's avonds alleen vind ik ook niet fijn.

Deuren gaan drie dubbel op slot.

Telefoon naast me.

Tsja ik ben een schijterd!

Erg he :oops: :oops:

Ik ben blij als ie vannacht weer thuis is.

Ik ben elke avond alleen thuis, ben er dus aan gewend.

Heb geen deuren op slot.



Slapen kan ik niet als hij er niet is.

Dan blijf ik wakker tot het bijna licht is en dan val ik van vermoeidheid in slaap.

"gelukkig"is er bij de vorige bewoner ooit ingebroken en beschikken we daardoor nu over lekker dik glas, 3 sloten op de voordeur ramen met sloten, een slot en 2 schuioven op deschuur een penslot en gewoon slot op de achterdeur en GEEN achterom



Als er 's avonds iemand aan zou bellen loop ik naar boven en gooi daar de deur van het frans balkon open om te zien hoe of wat



Slapen gaat wel , maar wel met de telefoon naast mijn bed



Ben ook zo’n bangedoos. ik hoor "alles"of beter "van alles"voel me ook bepaald niet prettig dan, maar die sloten doen een hoop hoor voor mijn gemoed

Een avond alleen vind ik heerlijk, ik vermaak me dan prima!

Slapen gaat weer wat minder goed, dus ik heb liever dat ie dan weer thuis is.

Maar ik ben niet bang ofzo.

Elke avond eet ik alleen met Ml en m’n man komt pas op z’n vroegst rond 19.00 thuis, maar dat is een uitzondering.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook onrustig sliep…maar inmiddels ben ik eraan gewend.

Mijn man is erg veel weg voor zaken naar het buitenland, soms wel 4 dagen achter elkaar. En ik ben erg blij dat ik er goed tegenkan anders hadden we echt een probleem.

Nu kan ik tenminste een rustig avondje Kokken…het heeft ook zo z’n voordelen :mrgreen:



Maar ik begrijp ook wel wat jullie bedoelen hoor. Ik woon in een rustige buurt, maar ja, overal wordt weleens ingebroken. Als ik 's avonds in bed lig en ik hoor een raar geluid ga ik wel naar beneden om te kijken. Zonder knuppel ofzo, wat stom eigenlijk… :eh:

Maar dan voel ik me ook niet echt relaxed hoor.

Soms denk ik weleens dat er iemand onder mijn bed ligt…en dan spring ik echt erin met een grote boog…stom he… :doh:

Oh ja, als ik alleen ben (gelukkig is Ml er altijd) neem ik mijn mobiel wel mee naar de slaapkamer…je weet maar nooit…

Als ik alleen alleen thuis ben (zoals die nacht na de dood van mijn schoonvader en Si en Noah bleven bij Si’s moeder slapen) dan slaap ik prima. Maar als ik alleen met de kids ben, vind ik het moeilijker om in slaap te vallen. Alsof er dan meer kan/zal gebeuren ofo.



Ach ja…ik heb nooit beweerd een rationeel persoon te zijn… :oops: :shifty:

Ik vind het ook niet prettig. Vorige week was hub van Maandag t/m vrijdag weg en deze ook alleen is hij gisteravond naar huis gekomen omdat we de 20 weken echo hadden…

Ik ben ontzettend blij als hij er weer is en lekker naast me in bed ligt. Het is niet zo, dat ik echt bang ben, maar het voelt gewoon niet goed. Ik heb 's nachts wel mijn mobiele naast me liggen en check 5 keer de deuren of ik ze op slot heb gedraaid…

Ik heb dat dus helemaal niet! Heb wel een grote Rottweiler achter de deur maar ook als ik die niet zou hebben zou ik er geen last van hebben. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik het wel gewend ben alleen te zijn, ook 's nachts. Toen mijn moeder overleed ging mijn vader nachtdiensten bij TNT draaien en waren mijn zusje en ik 's nachts samen (toen 17 en 15 jaar oud, en nooooit misbruik van gemaakt). Mijn zusje ging toen ze 16 was stage lopen in de zorg en moest dan ook nachtdiensten draaien en dan was ik dus helemaal alleen in huis. Heb me nog nooit ongemakkelijk gevoeld omdat ik alleen was toen en nu nog steeds niet eigenlijk…



(tot morgen bange ploepert :-* )

Avondje alleen is best wel lekker :silenced: 8) :smiley:

's nachts vind ik het eng :oops: , dus ik heb graag dat ie op tijd weer thuis is hahaha

neuh geen last van… het zou wat zijn, dan zou ik hele maal nooit slapen… Ik kan prima alleen hoor, denk eerder dat ik slecht zou slapen als er WEL iemand in huis zou zijn :mrgreen:

Hij belde net dat hij al onderweg is en dus rond 22.30 thuis :dance: :dance:



Wij wonen in een nieuwbouwwijk en de woningen hebben het politiekeurmerk “veilig wonen”.

Als ik de deur op slot draai gaan er 3 dikke pinnen in het kozijn dus dat zit wel goed, maar het is echt spiegies :mrgreen:

Over een paar weken weer…maar weer de hond hier halen…

ik heb dat ook hoor.

Wij hebben een vrij oud huis wat erg kan kraken.

Sinds ik Odin heb ben ik al snel bang dat er iets gebeurd,

of dat er ingebroken wordt.

Ik kan ook niet slapen totdat hubby er is hoor.

gelukkig voor mij draait die nooit nachtdienst :wink:

hoi hoi



ik herken het sinds mijn partner er niet meer is moest ik heeel erg wennen en ben ook echt een tijd bang geweest nu word dat wel steeds minder maar het gevoel alleen te zijn terwijl er iets kan gebeuren raakt me nog soms



groetjes nathalie

@mv2kids wrote:

neuh geen last van… het zou wat zijn, dan zou ik hele maal nooit slapen… Ik kan prima alleen hoor, denk eerder dat ik slecht zou slapen als er WEL iemand in huis zou zijn :mrgreen:




same here…



Vind het heerlijk alleen en slaap echt prima zonder vent in huis. Uitzondering is als mijn kleine meid uit logeren is bij opa en oma. Vind er dan helemaal niets aan. Maar bang ben ik zeker niet in mijn eigen huis.



En toen ik nog samenwoonde en ex nachtdienst draaide, precies hetzelfde. Sliep prima :zzz: :zzz:

Ik vind het ook niet erg en kom prima in slaap.

Nou moet ik ook wel zeggen dat hier op het eiland ook echt geen gekke dingen gebeuren qua inbreken etc. Dus daar hoef ik niet over te denken.

Herken het doe ook altijd alle deuren op slot en in slaap kom ik ook bijna niet…

hoi



ook hier een bange poepert :lol:



ik zorg gewoon dat ik de deuren opslot heb en voor de rest kan ik soms wel genieten van de stilte als de kids op bed liggen en manlief is een avondje weg

In ons andere huis (2-onder1kap) voelde ik me niet veilig. Was ik boven, hoorde ik beneden iets. Of andersom.



Nu wonen we hoog in een appartement. Alles gelijkvloers, vanuit de woonkamer door hal loop ik zo de bad en slaapkamer in. Heerlijk.

Ons balkon is echt niet voor iemand te bereiken, dus ook veilig. :wink:



Als ik een avond alleen thuis ben, draai ik de deur op slot en heb ik geen last van angst meer, heerlijk!

Ga gewoon naar bed en val in slaap als ik moe ben. (was voorheen wel anders, lag ik de hele nacht wakker :roll: totdat ik een sms kreeg dat hij eraan kwam, dan viel ik in slaap)

Vooralsnog zou ik niet meer willen ruilen van huis, heerlijk :inlove: