Dat je ergens voor het eerst komt en het gevoel/idee hebt dat je daar al eerder geweest bent? Of dat er wat gebeurt waarvan je denkt dat het al eerder gebeurt is terwijl dit niet mogelijk is?
Jazeker! Heb ik ook ooit. Dat heet geloof ik een deja-vu. Uit wikipedia: Bij een déjà vu ontstaat er een kortsluiting, waardoor het beeld zich eerst in de hersenen opslaat, voordat de hersenen (de mens) zich bewust worden van het beeld.
Ja, heel vaak zelfs… of dat ik bepaalde mensen al ergens van ken.
En dat kan zijn van het voorbij lopen in de stad ofzo maar het is behoorlijk irritant.
ik heb het idd vaak als ik vermoeider ben… alsof mijn hersenen dan te traag werken.
Ja heb ik ook wel eens. Best vaag.
Herken het ook!
Jaren geleden ging ik bij mijn ouders op visite op de camping. We gingen naar een dorpje en reden over een slingerweg.
Ik vertelde wat er na de laatste bocht allemaal te zien was (dacht nl dat ik er vroeger al een keer was geweest).
Het klopte allemaal! En ik was er dus echt nog nooit geweest!
Heb ik ook heel vaak idd hihihi raar is dat he?
de ja vu
ik heb het wel een smet mensen dat ik denk
jou zag ik eerder
Of met situaties die ik mee maak dat ikd enk huh dat heb ik eerder gehad…
Dat heb ik ook af en toe, heel raar dan zijn we ergens of gewoon thuis en dan zie ik precies hetzelfde als wat ik al eerder gezien heb heel raar… :think:
dejavu ja, ik heb het niet, wel lijk ik een herrinering in mijn hoofd te hebben die ik niet kan plaatsen maar steeds op komt, zo vreemd.
@dolfijntje12 wrote:
Herken het ook!
Jaren geleden ging ik bij mijn ouders op visite op de camping. We gingen naar een dorpje en reden over een slingerweg.
Ik vertelde wat er na de laatste bocht allemaal te zien was (dacht nl dat ik er vroeger al een keer was geweest).
dus dan klopt de theorie dat het een kortsluiting is toch niet als je het goed bekijkt :think: anders had jij het niet al kunnen vertellen

Ik heb het ook wel eens, erg apart

erg vaak… varierend van mensen herkennen, toch situaties die zijn voorgevallen… net alsof ik het al eens heb meegemaakt. lijkt net of ik het heb gedroomd…
@Broekie wrote:
En dat kan zijn van het voorbij lopen in de stad ofzo maar het is behoorlijk irritant.
dat herken ik en dat is zeker irritant!!!
@Broekie wrote:
dat herken ik en dat is zeker irritant!!!
@Pitje27 wrote:
erg vaak… varierend van mensen herkennen, toch situaties die zijn voorgevallen… net alsof ik het al eens heb meegemaakt. lijkt net of ik het heb gedroomd…
Inderdaad…
wat ik ook wel eens heb is dat ik ergens fiets en aan iemand denk en dan kom ik die nog tegen ook…
@marloes vip wrote:
Ja dat heb ik ook of dat ik iemand wil gaan bellen en die belt mij dan.
jaa dat met dat bellen heb ik ook erg vaak…
ja zulke dingen heb ik ook bijna dagelijks…
Met bellen herken ik, aan iemand denken ook, heeeel soms deja vu in de zin van een plek die ik denk te kennen of herkennen. Mijn zusje heeft het in zeeeer sterke mate en die baalt er vreselijk van want zij vind het dus ook echt eng. Terecht voor haar hoor want meestal luidt het voor haar een periode in waarin ze meer aanvallen van epilepsie krijgt dus het heeft zeker weten te maken met ‘kortsluiting’ in de hersenen want voor haar is dat ook echt zo helaas.
@melanie wrote:
@dolfijntje12 wrote:Herken het ook!
dus dan klopt de theorie dat het een kortsluiting is toch niet als je het goed bekijkt :think: anders had jij het niet al kunnen vertellen
:
De theorie over deja vu klopt wel maar er worden hier nu allerlei verschillende ervaringen door elkaar gehaald.
Een deja vu is volgens mij heel even een raar moment, van he. Echt een flits van een seconde.
Dingen vooruit weten, of aanvoelen dat iemand belt of echt dingen op kunnen noemen van wat je zo gaat zien - zijn gewoon geen deja vu’s.