Dat aanvoelen heb ik heel sterk en dat is soms prettig maar ik vind het 9 van de 10 keer erg vervelend. Ik baseer mijn hele handelen op gevoel, met een gezonde dosis verstand :roll:
zo was ik gisteren bij iemand waar ik de foto’s van kleinkinderen zag hangen. En ik wist dat er iets met 1 foto was. En ik had ook een vermoeden wat. na lang twijfelen heb ik gevraagd hoe jong de kindjes waren en toen bleek het kindje van die ene foto kortgeleden overleden te zijn.
Dat heeft idd niets met deja vu te maken maar meer met een bepaalde gevoeligheid.
@Rhiannon wrote:
Met bellen herken ik, aan iemand denken ook, heeeel soms deja vu in de zin van een plek die ik denk te kennen of herkennen. Mijn zusje heeft het in zeeeer sterke mate en die baalt er vreselijk van want zij vind het dus ook echt eng. Terecht voor haar hoor want meestal luidt het voor haar een periode in waarin ze meer aanvallen van epilepsie krijgt dus het heeft zeker weten te maken met ‘kortsluiting’ in de hersenen want voor haar is dat ook echt zo helaas.
Ja dat klopt! Ik heb het soms een periode dat het heftiger is, en ook mijn epilepsie dan stuk heftiger… niet leuk!

Het is voor mij een teken dat er meer is geweest in mijn leven. Dat ik niet 34 ben maar misschien 234. Ik vind het fijn. Het overkomt me vaak, ik zie bij mensen ook bepaalde kleuren. Of bepaalde geuren op plaatsen waar ik nooit ben geweest maar qua geur ik precies weet waar wat is.
@marloes vip wrote:
@lydia wrote:Dat aanvoelen heb ik heel sterk en dat is soms prettig maar ik vind het 9 van de 10 keer erg vervelend. Ik baseer mijn hele handelen op gevoel, met een gezonde dosis verstand :roll:
zo was ik gisteren bij iemand waar ik de foto’s van kleinkinderen zag hangen. En ik wist dat er iets met 1 foto was. En ik had ook een vermoeden wat. na lang twijfelen heb ik gevraagd hoe jong de kindjes waren en toen bleek het kindje van die ene foto kortgeleden overleden te zijn.
Dat heeft idd niets met deja vu te maken maar meer met een bepaalde gevoeligheid.
Oh Lydia, wat bijzonder dat je dat had.
dat is idd erg bijzonder en speciaal, soms heb je een gevoel, wat je niet kan omschrijven…
@marloes vip wrote:
@lydia wrote:Dat aanvoelen heb ik heel sterk en dat is soms prettig maar ik vind het 9 van de 10 keer erg vervelend. Ik baseer mijn hele handelen op gevoel, met een gezonde dosis verstand :roll:
hoihoi
het is bijzonder maar niet altijd even leuk tenminste dat vindt ik niet hoor.
als iemand je heel blij komt vertellen dat ze zwanger is en jij al weet dat het niet goed gaat.

maar soms levert het ook leuke situaties op hoor
groetjes
marlies
Ik blijf het een rare gewaarwording vinden. Een paar jaar geleden reden we met de auto een dorpje in en mijn man, die daar nog nooit geweest was, had echt het idee dat hij daar al eerder is geweest en wist deels de weg daar. Zo bizar.
Ja dat heb ik ook of dat ik iemand wil gaan bellen en die belt mij dan.
@lydia wrote:
Dat aanvoelen heb ik heel sterk en dat is soms prettig maar ik vind het 9 van de 10 keer erg vervelend. Ik baseer mijn hele handelen op gevoel, met een gezonde dosis verstand :roll: