Hebben jullie anti stoffen tegen de rode hond?

ikheb antistoffen tegen de rode hond…

maar weet nog niet of ik ze heb tegen de 5e ziekte :?

die heerst op dit moment op de school waar ik werk en bij mijn zoontje in de klas. ik dacht dat weten ze vast wel van mijn vorige zwangerschappen maar daar prikken ze dus helemaal niet op :shock:

hopelijk weet ik het donderdag want het kan wel degelijk kwaad als ik het nu krijg voor mijn kleintje :frowning:

vandaag de uitslag gekregen dat ik antistoffen heb, joepie!!

Ik ben niet ingeent, maar heb al die kinderziektes gewoon gehad. heb nu ook voldoende antistoffen.

Ja getest op Rubella (bij beide zwangerschappen), die was hoog genoeg.

Rub,-igG titer 25-34.

kan die antistoffen verdwijnen dan als je eerst de spuit gehad heb?

ja dat kan

de beste inenting is nog steeds het zelf doormaken van de ziekte

o oke duidelijk!

Ik ben zelf namelijk slechthorend en dat komt door de zwangerschap van mijn moeder toen krijg mijn moeder te maken met rode hond.

dat is wel heel erg vervelend

het beste kun je de antistoffen laten testen voor je zwanger wordt want als je eenmaal zwanger bent mag je niet meer inenten

@dragon wrote:

ik weet niet beter dan dat wij hier in het ziekenhuis ook minimaal 3 maanden “wachttijd” adviseerde aan patienten om zwanger te raken na de inenting.

En nee het is niet zeker dat je na die enting ook daadwerkelijk genoeg antistoffen aanmaakt.

Ik ben zelf als kindzijnde voor de rode hond geent, kreeg ondanks de enting toch zelf de rode en daardoor maakt je lichaam nog meer antistoffen aan.

Echter nu blijkt dat ik nog steeds onvoldoende anti-stoffen hebt en dat ik na mijn zwangerschap nog een keer moet enten.

Iets wat ik niet laat doen want blijkbaar werkt het bij mij toch niet.

En zo’n hele grote ramp is het niet hoor als je niet genoeg anti stoffen hebt.

Uiteraard moet je wel uitkijken, maar de rode hond komt nog nauwelijks voor, dus de kans op besmetting is nihil.

Tijdens deze zwangerschap heb ik in eens wel genoeg anti stoffen :think:

En ik heb me niet meer laten enten na mijn zwangerschap.

Volgens de gyn is er dan maar een conclusie dat is dat ik tussen 2008 en nu in contact ben geweest met het rodehond virus…

Vraag is alleen of het nog tijdens deze zwangerschap is geweest of daarvoor.

ow helpie… hoe zit het dan als je niet bent ingent tegen Rode hand en toch zwanger bent???

(ik ben nieuw op dit forum, 6 weken en 2 dagen zwanger, ik ben nog even aan het rond snuffelen).

Inderdaad moet je perse bloed laten prikken tijdens je zwangerschap? Waarom is dat dan?

En moet je echt voordat je zwanger wordt daar op laten testen?

Ik heb vandaag de uitslagen terug van het bloedonderzoek en daar kwam uit dat mijn antistoffen tegen Rubella ‘dubieus’ waren. Oftewel inconclusief…

Ik ben 2 keer eerder zwanger geweest en daar kwam uit de bloedtesten dat ik wel genoeg antisoffen had.

Kan die waarde zo dalen dat ik nu te weinig heb??? ik ben overigens wel ingeënt vroeger

Ik werk op een kdv… en heb 2 kids onder de 5 jaar. Rode hond vermijden lijkt me dus een beetje moeilijk :think:

Ik las gister dat van een gezin die we hier op bezoek hebben gehad op zaterdag 11 mei, dat hun zoontje sinds eergisteren ziek is en rode hond heeft. Ik heb geen idee of hij op dat moment het virus al bij zich droeg toen ze bij ons op bezoek waren…

Nu weet mijn moeder niet meer of ik nu wel of niet ben ingeënt tegen rode hond. Ze wist het wel van mazelen en waterpokken maar niet van rode hond. Bij de vorige zwangerschap heb ik niets gehoord over waarden die niet goed waren, dan zal het toch wel zijn dat ik er antistoffen van heb? Ik ben doodsbang dat mijn nieuwe kleine spruitje in mijn buik er misschien beschadigd van kan raken :cry:

Als er iets niet klopt met je antistoffen dat zeggen ze dat toch wel? :shifty: