Ik heb een Rubella kaart, ze zijn er een paar jaar geleden achter gekomen dat ik dus ook niet genoeg antistoffen heb. Terwijl ik ook ben ingeënt :roll:
Ik weet van mijn eerste zwangerschap dat ik niet genoeg amtistoffen heb maar ik heb me nu niet laten enten terwijl ik wel met de pil ben gestopt.
Ik durf niet jah misschien heel laf heb natuurlijk wel een bevalling doorstaan maar naalden en prikken zijn echt taboe voor mij.
Ik ben toevallig vorige week geprikt omdat we bezig zijn met zwanger worden, maar het niet duidelijk is of ik geent ben.
We zijn nu bijna een jaar bezig en omdat ik endometriose heb zitten we al in de medische molen. Als de uitslag negatief is en ik moet de bmr alsnog dan zou dat betekenen dat ik 3 maanden niet zwanger mag worden, 3 hele kostbare maanden als je verminderd vruchtbaar bent…
Toevallig vandaag de HA gebeld, omdat we in de toekomst (op zn vroegst volgend jaar) nog een kinderwens hebben. ik had maar een waarde van 9 :? dus heel laag. En de HA zei dat ik idd een inenting nodig heb. Ik doe dat pas na de vakantie, we gaan over 2 weken. En ik heb geen zin om dan ziek te zijn, want je kunt wat koorts krijgen. En je mag absoluut de eerste 3 maanden niet zwanger worden.
Zal het daarna dan volledig veilig zijn? Weet iemand dat??
Volgens mij ben je als je goed geent bent of als je rode hond gehad hebt volledig beschermd. Het lijkt mij zinvol om na de enting te checken of je anti-stoffen hebt gemaakt.
Ik beb vanmorgen gebeld voor de uitslag en die was positief! Pak van mijn hart!
Vervelend dat je nu 3 maanden op hold moet!
Heb afgelopen week een bmr prik laten zetten. Mochten we in de toekomst nog een kindje krijgen dan ben ik (als het goed is) wel beschermt. Nu mag je 3 maanden absoluut niet zwanger worden.
hoi hoi ik hbe ook geen/te weinig antistoffen tegen rode hond en ook ik ben ingeënt
na mijn bevalling word ik opnieuw ingeënt staat er in me dossier.
ik mag nu dus niet in contact komen met kinderen/mensen met rode hond
ik heb het gehad als baby en ook nog ingeënt dus neem aan dat het wel goed zit…
Ik ben op zeer jonge leeftijd geent tegen de rode hond en heb het 2 x zelf door gemaakt.
Ik ben onlangs geprikt en nu blijkt het dus dat ik bijna 0 anti stoffen tegen de rode hond heb.
Na de bevalling zou ik me weer moeten laten enten, maar dat laat ik niet doen.
Ik was nog niet ingeent als kind. Begin deze maand een prik gehaald en over 2 maandjes moet het dus veilig zijn om zwanger te worden.
Ik ben helaas nog niet er tegen in ge ent.
Ik was ziek,dus toen mocht het niet,kreeg daarna op mn 16e een oproep maar toen kon het weer niet(had pfeiffer).
Zit er nu over te denken om me alsnog te laten enten…
Ik heb me op 8 oktober laten inenten. Volgens mijn huisarts zou het een periode van 6 weken zijn waarin je niet zwanger mag worden. Maar hier heb ik dus 3 maanden gelezen. (had ook al eerder in dit topic gereageerd) Ik vraag me dus af of die 3 maanden heel ruim is genomen of dat het echt heel erg schadelijk zou zijn om nu al te starten. We willen namelijk eigenlijk niet meer wachten.
Hoi,
Ik heb eind augustus de inenting gehad. De huisarts benadrukte echt bij mij dat je de eerste 3 maanden niet zwanger mocht worden. Gek he dat de een zegt 6 weken en de ander 3 maanden.
Is het nu ook zeker dat ik anti stoffen heb? Of verstandig om het voor de zekerheid te laten controleren??
ik weet niet beter dan dat wij hier in het ziekenhuis ook minimaal 3 maanden “wachttijd” adviseerde aan patienten om zwanger te raken na de inenting.
En nee het is niet zeker dat je na die enting ook daadwerkelijk genoeg antistoffen aanmaakt.
Ik ben zelf als kindzijnde voor de rode hond geent, kreeg ondanks de enting toch zelf de rode en daardoor maakt je lichaam nog meer antistoffen aan.
Echter nu blijkt dat ik nog steeds onvoldoende anti-stoffen hebt en dat ik na mijn zwangerschap nog een keer moet enten.
Iets wat ik niet laat doen want blijkbaar werkt het bij mij toch niet.
En zo’n hele grote ramp is het niet hoor als je niet genoeg anti stoffen hebt.
Uiteraard moet je wel uitkijken, maar de rode hond komt nog nauwelijks voor, dus de kans op besmetting is nihil.
Als ik het zo hoor van jullie heeft mijn huisarts toch verkeerde info gegeven. Maar het komt wel goed met mij. Ik zit in een vrij lange cyclus. Mocht het nu toch ineens 28 dagen worden is mijn eisprong rond kerst. Als het weer 43 dagen wordt zit ie ergens rond 8 januari. Dus dan zitten de 3 maanden erop. Ik ga er stiekem toch maar vanuit dat ze een veiligheidsmarge in die drie maanden hebben zitten. Dus mocht ik twee weekjes eerder al zwanger raken zal dat hopelijk geen consequenties hebben. :think:
ik heb genoeg anti=stoffen…
dit hebben ze bij me al getest, anders mag je de medische molen helemaal niet in! zeiden ze tenminste tegen mij!
ook heb ik geen chlamidia en geen hiv
hahah ook weer fijn om te weten
ik heb ook anti-stoffen tegen de rode hond en inderdaad geen geslachtsziektes…
Ik heb niet genoeg anti stoffen dus dat wordt wat voorzichtiger aan doen maar hoorde ook dat het over te dragen is als iemand in je gezicht niest… (beetje goor oké…) ik denk dat ik m’n prikje dan opnieuw ga halen wanneer m’n beeb (ja dat duurd nog heel lang XD) z’n bmr prik gaat halen… verwacht toch niet zo snel aan een 2de te gaan (is het huis ook te klein voor XD).
ow en ook geen geslachts ziektes of bloedarmoede oid… XD
Ik had ook geen antistoffen tegen de rode hond tijdens mijn 2e zwangerschap.
Bij mijn eerste weer wel en aangezien er niet echt een hele lange tijd tussen mijn 2 kinderen zit snap ik het niet helemaal.
Ben vroeger er wel voor ingeent.
Bij de vk vertelde ze me toen dat ik een recept bij de huisarts kon ophalen en tijdens de kraamperiode zou de vk mij nogmaals inenten.
ik had geen antistoffen in de eerste zwangerschap, toen mn zoontje een jaar was heb ik me daarom opnieuw laten enten…
bij mn dochtertje, acht jaar na dato, bleek ik weer geen antistoffen te hebben
ik verwacht die nu dus ook niet te hebben, gelukkig komt de ziekte nog nauwelijk voor