Weet niet waar het moet eigenlijk zet het hier maar neer…
Wie zijn in juni met familie een weekje op vakantie geweest in een bungalowpark. Allemaal een eigen huisje en toevallig hadden we dezelfde handzeep bij ons. Laatst waren ze hier en toen zei dat familielid tegen mij, goh heb jij al weer een andere zeep? Ik heb die van de vakantie nog. Ik zei dat ik inmiddels toch zeker wel 2 of 3 flesjes verder was. Zij verbaasde zich daar echt over en vertelde dat ze haar handen eigenlijk nooit wast. Daar verbaas ik me dan weer over.
Maar goed, nou de hamvraag: heb ik smetvrees :mrgreen: . Ik was namelijk tig keer per dag mijn handen met zeep: als ik een poepluier heb verschoond, als ik de hond heb uitgelaten of geaaid, schoongemaakt, toilet geweest, vlees in mijn handen heb gehad, aardappels geschild, haren gedaan en make-up dat zijn zo een paar dingen waarna ik altijd mijn handen was met zeep…
Oordelen jullie maar :mrgreen:
Op het opmaken/haren kammen na doe ik dat ook hoor. Ik weet wel dat er een aantal mensen zijn die het echt hysterisch vinden dat ik mn handen was (of de kinderen dat laat doen) na het aaien van een hond. Maar ja, ik vind mijn handen echt stinken als ik een hond geaait heb, dan was je ze toch even?!
Na toiletbezoek/luiers verschonen en bij het bereiden van eten is volgens mij niet meer dan normaal hoor.
Nee hoor, ik was mijn handen ook bij al die dingen die je opnoemt.
Plus als ik thuis kom (bijv van de supermarkt, maar eigenlijk maakt het niet uit waar vandaan). Ik heb ook altijd van de vochtige handendoekjes bij me en ik gruwel van het vasthouden van wat dan ook in de bus, knopjes van liften en stoplichten en boodschappenkarretjes.
Maar misschien heb ik ook gewoon smetvrees
Nou na al die dingen waarna jij je handen wast doe ik ook hoor.
Dan zou ik ook smetvrees moeten hebben.
Ik verbaas mij wel eens over dat mensen hun handen niet wassen na bijv. wc-gebruik, vind dat echt goor!
Nou dan kan ik toch met een gerust hart gaan slapen, ik ben niet helemaal gek, maar met mij velen. Ik weet dat zij het niet zo nauw neemt met hygiène maar ik voelde me opeens een beetje overdreven tegenover haar…
Nee hoor vind het niet gek, je kan gerust gaan slapen
Ik vind hygiëne dus belangrijk!
En ben ook net zoals Kittycat, handen wassen na ik bij de supermarkt ben geweest of pinnen misschien is dat wel een beetje overdreven?..alhoewel zag laatst voorstuk van het nieuws en werd verteld hoe smerig pinautomaten bijv. zijn :sick:
Ik vind het overigens helemaal niet nodig om altijd maar superhygienisch bezig te zijn… Ik zou een beetje de zenuwen krijgen als ik zo overal stil bij zou staan bij het winkelen. Hoewel pinautomaten er idd soms ook gewoon zoo goor uitzien dat je bijna zou denken ff poetsen met je eigen doekje Maar de overige genoemde dingen… tja ik weet wel dat het niet hygienisch is maar kan me er echt niet druk om maken.
Ik vind jou heel erg normaal-hygienisch. Of ik ben ook abnormaal…
Ik was ook altijd mijn handen voordat ik aan mijn ogen zit met make-up op doen, na wc bezoek, na verwisselen van een luier, nadat ik dingen heb schoongemaakt, na het snijden van kip of maken van gehaktballen en bij koken en bakken algemeen.
Ik heb 3 pompjes handzeep in huis; wc, keuken en badkamer en volgens mij zijn ieder van die pompjes binnen 2 maanden leeg. Ik zou echt niet 6 maanden met 1 handzeepflesje kunnen doen…
Bah zeg…
Dat red ik ook niet hoor 6 maanden met een flesje zeep :shock:
Ik gebruik vooral in de wintermaanden ook wel eens desinfecterende handgel met al die (griep)virussen.
Ik leer mijn kinderen ook hun handen te wassen na wc-gebruik of als ze buiten hebben gespeeld of als ze dieren hebben geaaid.
Volgens mij heb je geen smetvrees, hoor!
Ik was mijn handen ook zeker een paar keer per dag met zeep. Na het verschonen van een luier, als ik naar de wc ben geweest, voordat ik met koken begin, tijdens het koken, als ik de smerige was in de wasmachine heb gedaan. Dus wij doen echt geen maanden met een flesje handzeep! Ik vind het juist onhygienisch om je handen nooit te wassen.
Ik was mijn handen ook regelmatig. Alle voorbeelden die jij opnoemt behalve na het opmaken en het haren kammer, daar worden mijn handen niet vies van (??)
ik was mijn handen ook wel heel regelmatig en probeer de kids dit ook te leren
Er gaan hier ook heel wat flesjes zeep doorheen!
Misschien nog een tip voor alle grootverbruikers van zeepflesjes
Wij hebben flacons van Ecover, waarvan je dan een grote (1,5L denk ik) fles kan kopen om bij te vullen. Scheelt een hoop geld en plastic pompjes weggooien!
Daarnaast vul ik het flesje bij de wc aan met water; half om half. Die is nl met het gebruik van de kinderen zo’n beetje elke week leeg. Ik kan wel 100 keer zeggen niet teveel zeep pakken maar dat schijnt niet door te dringen… Dus op die manier hou ik het een beetje binnen de perken
volgens mij is het heel normaal hoor
al moet ik zeggen dat ik het niet altijd bij al di edingen doe,
het zeeppompje hier in de keuken, moet ik bijna elke 2 weken vervangen
met 4 man wat er zijn handen me wast, dat is toch zo leeg
hier na wc bezoek, eten bereiden (en ook tussentijds idd als ik vlees in mijn handen heb gehad en nog de groente ofzo moet doen… ), poepluier etc.
Na haren kammen enzo niet. Zo vies zijn mijn haren niet :lol:
Na het aaien van honden/ beesten van anderen wel… maar als ik onze eigen kat geaaid heb ga ik niet mijn handen wassen. Vaak aai ik die namelijk ook gewoon lekker tussendoor etc en heb ik dat soms amper door dat ik het doe.
Maar ik heb niet het idee dat ik de hele dag door mijn handen was eigenlijk… hoe vaak ga je nou feitelijk naar de wc? Hoe vaak sta je met vlees in de je handen etc?
Ik allemaal niet zo heel vaak in elk geval.
Overigens vullen wij hier idd ook de zeeppompjes na vanuit een grote flacon zodat we niet elke keer pompjes weg hoeven te gooien. Het zal hier dus niet snel opvallen of we al dan niet nieuwe zeep hebben, het pompje is namelijk hetzelfde als altijd.
jij hebt echt geen smetvrees hoor
voor al die dingen die jij opnoemd was ik ook mijn handen
ik was sowieso vaak mijn handen omdat ik in de zorg werk en als ik dan van client naar client ga om te wassen en andere handelingen uitvoer dan was ik ook tussendoor mijn handen
bij de een moet je de bibs afvegen en bij de volgende de ogen druppelen
als je dan de handen niet wast tussen door kan je e.coli bacterie (normale bacterie in de darmen) doorgeven aan het oog bij de ander en dan komt er een ontsteking omdat de bacterie daar niet hoord
heb een client gehad met smetvrees
dat is echt lastig hoor… meer voor diegene (zeer vermoeiend) maar ook om deze te begeleiden
die vond het vies om schone washandjes uit de kast te pakken en vervolgens zich ermee te wassen
ze vond haar zeep vies en op haar eigen bed zitten eng en vies
kwam ook zeer dwangmatig gedrag bij
ken je die detective serie Monk? is echt erg leuk
die man speelt een detective met smetvrees
overal doekjes voor om deuren open te maken, dingen op te pakken, handen schoon te maken na iemand een hand te geven, niet bij iemand anders durven slapen omdat je beddengoed van een ander vies vind
terwijl het schoon is
dan heb ik ook smetvrees hahahaha! :mrgreen:
wij hebben in de badkamer, in de keuken en in het toilet een zeeppompje.
overal zit de zeep van Dettol in.
die in de wc gaat niet zo hard, omdat ik eigenlijk altijd mijn handen in de keuken was, in het toilet hebben we alleen ijswater en in de keuken is het water lekker warm
Ik vind het heel normaal wat jij doet.
Ik was ook geregeld mijn handen. Ik werk met kinderen en hygienisch moet je dan wel zijn.
Hier vliegt de zeep er ook doorheen. Heb nu die grote flacons van de lidl voor 1 euro.
@mamaMarije wrote:
hier na wc bezoek, eten bereiden (en ook tussentijds idd als ik vlees in mijn handen heb gehad en nog de groente ofzo moet doen… ), poepluier etc.
Na haren kammen enzo niet. Zo vies zijn mijn haren niet :lol:
Na het aaien van honden/ beesten van anderen wel… maar als ik onze eigen kat geaaid heb ga ik niet mijn handen wassen. Vaak aai ik die namelijk ook gewoon lekker tussendoor etc en heb ik dat soms amper door dat ik het doe.
Maar ik heb niet het idee dat ik de hele dag door mijn handen was eigenlijk… hoe vaak ga je nou feitelijk naar de wc? Hoe vaak sta je met vlees in de je handen etc?
Ik allemaal niet zo heel vaak in elk geval.
Overigens vullen wij hier idd ook de zeeppompjes na vanuit een grote flacon zodat we niet elke keer pompjes weg hoeven te gooien. Het zal hier dus niet snel opvallen of we al dan niet nieuwe zeep hebben, het pompje is namelijk hetzelfde als altijd.
Hier hetzelfde.
Ik zou echt totaal niet weten hoe lang ik met een pompje doe, want die vul ik gewoon steeds bij.
Bij opmaken/haren kammen… nog nooit aan gedacht zelfs :shifty:
Als ik wax in mijn haar doe, dan was ik daarna mijn handen wel. Anders heb je wax-handen…