In princiepe was ik mijn handen ook na alle dingen die je opnoemt als het zo uitkomt. Maar als ik de kat aai voor ik een poepluier ga verschonen sla ik het handenwassen tussendoor over En als ik haast heb vergeet ik het vaak (behalve na de wc of na vlees). Na make-up was ik mijn handen alleen als ik foundation gebruik want dat breng ik aan met mijn vingertoppen.
Ik moet wel zeggen dat ik veel schoner ben geworden nu ik kinderen heb. Voor mezelf kan het me allemaal niet zoveel schelen, gruwel niet gauw ergens van (behalve openbare toiletten bahbahbah) en bacterien zijn goed voor de weerstand.
Oja, vieze vaatdoekjes gruwel ik ook van sinds ik kinderen heb. Vroeger kon het me nooit wat schelen, nu pak ik het liefst voor elk wissewasje een nieuwe. en als ik maar de geringste twijfel heb over hoe lang het doekje al in gebruik is: hup in de was. Dus nu een chronisch gebrek aan schone doekjes, hoe veel ik er ook heb. :oops:
En voordat ik mijn lenzen in of uitdoe was ik mijn handen met dettolzeep. Daar ben ik wel een beetje para over.
Dus smetvrees? Nee hoor.
Groetjes,
LaBruja
is helemaal niet raar hoor labruja dat je zo je handen wast voor je je lenzen in brengt
je ogen zijn erg gevoelig en hebben zo iets te pakken
nee hoor… bij ons gebeurd dat ook heel veel. ik was mijn handen ook erg veel.
eh…
ik heb geen hond of kat… maar verder zie ik niks raars staan en lijkt het me voldoende om te zeggen dat er hier verdeeld over 3 flacons in huis 1,5 liter handzeep per maand doorgaat (navulfles) en er standaard een pot nivea soft in de vensterbank van de keuken staat… ik heb graag schonen handen, maar haat droge en kloverige handen…
Ik doe precies hetzelfde en ik noem het geen smetvrees maar gewoon schoon!
Je hebt echt nog geen smetvrees als je vaak je handen wast hoor, daar is heel wat meer voor nodig!
Ik was meestal zo snel mogelijk mijn handen als ik mensen de hand heb geschud . Werd van de week nog op de radio gezegd “feliciteer mensen met zoenen, vermijd handen geven”. Maar dat heeft meer met ziekworden-vrees te maken.
Verder vind ik jou helemaal geen smetvrees-boener.
Ik heb ook plakspul voor mijn haar en dagcreme met een tintje, dan was ik ook mijn handen.
Na het boodschappen doen was ik ook mijn handen. Al die mensen die aan de winkelwagentjes zitten enzo, wie weet waar die hun handen hebben gehad :shifty: .
Wij hadden vroeger een groenteboer in de buurt die eerst buiten stond te piesen (tegen de heg) en vervolgens met dezelfde ongewassen handen zuurkool uit het vat haalde :sick: … wij aten nooit zuurkool :lol: . Ik vertrouw niet zo op de automatische hygiëne van een ander, ik zorg wel voor mezelf.
Nou gelukkig ze stond me echt aan te kijken of ik niet goed bij mijn hoofd was toen ik vertelde dat ik zoveel pompjes verder was. En idd van een bacterie is nog nooit iemand meteen dood gegaan dat weet ik ook wel, maar ik vind het zelf gewoon niet zo’n fijn idee als je net een luier verschoond hebt of naar het toilet bent geweest dat je dan niet je handen wast (ik vind het altijd zo vies dat je handen soms ook gewoon helemaal naar poep stinken na zo’n vieze luier, en Sem heeft me een partij gore poep zelfs op het kdv weten ze precies wanneer hij gepoept heeft :sick: ).
ik weet ook dat zij na toiletbezoek haar handen niet (altijd) wast, geen kraan op haar wc, zelfs niet na het wisselen van een tampon omdat ze zo’n inbrenghulsding heeft dus niet naar binnen gaat, worden je handen toch niet vies van? Uhm neeeee joh ik hoef geen chips vandaag :sick:
Dan was ik ook vaaaak mijn handen. Na toiletbezoek, koken doe ik op volgorde zeg maar; eerst groente dan vlees dan handenwassen. Kat aaien dan weer niet maar ook omdat ik dat dus de hele dag door doe zonder er soms erg in te hebben. Vul mijn pompje ook bij want heb gewoon een leuke gekocht bij de Action. En idd ook met wat water erin en gedurende griepgolven gaat er een beetje Dettol door. En Dettol roeleert hier sowieso…die gaat dus bv ook mee wanneer we naar zo’n huurhuisje gaan en dan ben ik eerst een dik uur bezig met poetsen. :oops: Ik kan echt geen eten in een koelkast stoppen voor ik hem uitgesopt heb en badderen in een niet gepoetst bad kan ik ook al niet. :shifty: Het toppunt van mezelf vind ik wel dat ik 2 hoezen voor de matrassen meeneem en die er op doe voor ik daar lekker kan slapen. :silenced: Om het niet te hebben over de lekkere geurkaarsjes die ik meeneem om alles lekker te laten ruiken. Misschien dan toch borderline smetvrees hier?
ik was mijn handen heel vaak maar regelmatig zonder zeep. Alleen als ik naar de wc ben geweest dan gebruik ik zeep.
Zo’n huisje, daar krijg ik smetvrees van. De bleek gaat mee en alles wordt grondig schoon gemaakt voor we het gaan gebruiken :oops: (alles= keuken, wc’s badkamer en deurposten)
had op de middelbare school een vriendinnetje en haar moeder had smetvrees.
Ik ben slechts 1x met haar mee naar huis geweest, ik werd er knetter gestoord :oops: . Tuurlijk die vrouw had echt niet met opzet smetvrees, maar ik kom uit een gezin met een houding van ‘beetje weerstand opbouwen is niks mis mee’ (waar handen wassen na het plassen dus echt wel een verplichting was, dat heeft niks met weerstand te maken vind ik).
Maar we kwamen binnen, schoenen moesten uit… prima… snapte ik wel, gezien de nogal witte vloerbedekking (echt hoe verzint iemand met smetvrees het om DAT op de vloer te leggen :shock: ).
10 stappen naar de keuken waar we een broodje zouden eten. Ik zat nog niet eens of ze was de gang al aan het stofzuigen… na het stofzuigen werd de stofzuiger schoongemaakt en daarna haar handen gewassen.
Na het broodje eten werd het bord nog net niet onder mijn neus afgewassen en het ontsmettingsmiddel ging over tafel.
Echt dat die meid nog een beetje normaal wist te functioneren… ik snap het nog altijd niet.
Mag duidelijk zijn dat we daarna eigenlijk altijd bij mij/ons thuis afspraken.
Haha hier had ik het er vandaag nog over dat ik in zo’n huisje ook altijd toch echt even de wc moet doen en de wasbakken en ik ga echt niet in een bad zitten voordat daar een fles chloor door is gegaan :mrgreen: . Ik begreep van mijn vriendin dat ze een keer gezien heeft dat de schoonmaaksters net klaar waren en ze ook bezig had gezien en dat zelfs al het servies afgewassen wordt. Maar toch moet ik het nog even zelf doen voor de zekerheid…
ik heb zelf huisjes schoon gemaakt en idd word het toilet, badkamer, keuken grondig schoongemaakt met speciaal reinigings middel
ook iedere keer word de koelkast schoongemaakt en de keukenkastjes nagelopen
alles afgestoft, gezogen en gedwijlt.
maar ben het met je eens dat het niet echt een lekker schoon luchtje geeft die middelen.
vind ik trouwens tegenwoordig over het algemeen van schoonmaakmiddelen die door schoonmaakbedrijven worden gebruikt
je komt niet echt binnen van he lekker er is hier schoongemaakt
Poeizie ik snap dat wel een beetje, heb vroeger ook in de schoonmaak gewerkt en al die parfums zou je een allergie voor kunnen krijgen. En een schoon luchtje betekend niet automatisch dat het schoon is.
Maar ik lees dus wel dat er meer zijn die gehuurde huisjes eerst poetsen. Mijn SM keek me heel raar aan toen ik aan het poetsen sloeg. :lol: Maar ja mijn eten gaat in de koelkast en als er nog onbekende etensresten her en der te zien zijn dan gooi ik er echt niets in. :sick: Idem geldt voor het koffiezetapparaat. Hoppa niets zo lekker als schoon gesopt. Het is jammer dat het een uur tijd kost maar ach ik stuur manlief met kind op pad naar een speeltuintje en zo vermaken ze zich wel. 8) Bij terugkomst is iig alles lekker klaar en de koffie gezet. :mrgreen:
En ik doe het ook bij mijn eigen caravan. Wordt gesopt voor vertrek, bed opgemaakt zodat dat klaar is voor een evt tussenstop. En dan weet ik zelfs dat ik hem ook schoon heb weggezet.
ja die huisjes… We zijn al jaren niet meer geweest eigenlijk maar toen de kinderen kleiner waren wel en keek mn man me ook aan alsof ik niet helemaal lekker was :lol:
Maar ik moet zeggen dati k het ook erg vind verschillen hoe er schoongemaakt wordt… haren op de vloer in de badkamer/in bad, vies bestek enz vind je nog best vaak…
Dat viel me trouwens op de davy crocket ranch in Disney onwijs tegen. Je betaald daar toch een klein vermogen en gooor dat het was :shock: Alles eerst de vaatwasser ingemikt en die aangezet, badkamer schoongemaakt idd. En een klacht ingediend, nooit wat op gehoord uiteraard.
wij hebben slechts 1x gehad in zo’n huisje dat er echt zichtbaar vuil lag… toen was ik niet te beroerd om dat de receptie even te melden hoor :oops:
Dan heb je echt binnen no time een schoonmaakster aan je deur staan :o
Verder haal ik wel altijd even een doekje over de oppervlaktes etc en maak ik het toilet nog even zelf schoon, maar ga niet uitgebreid staan poetsen.
ja dan hebben jullie mij natuurlijk niet getroffen :mrgreen:
ik was volgens die mensen veelste lang bezig met die huisjes omdat ik zelf er ook niet van houd om dingen half half te doen
en gehaast daar kan ik al helemaaaaal niets mee… dus dat heb ik niet heel lang gedaan
trouwens het verdiende ook geen drol voor wat je er allemaal voor moest doen.
het vervoer was daar en tegen wel goed geregelt
we werden op bepaalde punten met een touringcar opgehaald en weer naar huis gebracht dat was voor mij ideaal en ook is het onder schooltijd dus dan was je weer terug als de kids uit school kwamen
en ze hadden opvang voor de kleinste kindjes
dus dat was allemaal goed maar ja voor 300 in de maand kan ik niet leven :roll:
Wow das idd niet veul zeg wat dat verdiend! :shock:
Wel achterlijk dat het zelfs in zo’n Disneytoko slecht schoongemaakt wordt. :silenced: Hier ook vaak genoeg op de enquete ingevuld dat de schoonmaak te wensen overliet. Dikke stofwolken onder banken ed, als je astma hebt niet fijn. Mijn man is dan ook blij dat er meestal een stofzuiger staat in de huisjes. Hij heeft zelfs 1 x zelf een klacht ingediend krijg je te horen ja het is nogal druk…tsss :wall: Druk zou ook betekenen meer inkomsten en dus ook dat er vaker gewisselt wordt en schoongemaakt.
Heb zelf fabrieken schoongemaakt, en niet te filmen hoe die toiletten er soms uitzien. En dan bedoel ik niet de potten, de heren lukte het om die nog wel aardig achter te laten. Maar ja als er met olie ed gewerkt wordt pffff. Gelukkig kreeg ik dan wel extra tijd voor de muren want voor je die olie weg hebt. :o
ik doe ook altijd het huisje poetsen als we er binnen komen :oops: ook het bestek, pannen, borden en glazen krijgen een sopje :oops: het koffieapparaat weigert mijn man te gebruiken en we nemen dus altijd ons eigen apparaat mee :oops:
mijn schoonmoeder vond me ook maar raar, maar ik vond het niet meer dan normaal! gelukkig is mijn man het volledig met me eens
Hier worden de handen ook regelmatig gewassen, na toiletbezoek en tijdens eten maken etc. vind ik ook niet meer dan logisch.
Wij hebben ook slechte ervaringen met de Davy Crocket Ranch in Disney, de huisjes zijn echt aftands en vies! We hadden 3 dagen Disney geboekt zo van dan kunnen we ook lekker een keer gezellig 's avonds samen in het huisje zitten etc. maar we hebben zo weinig mogelijk tijd in het huisje doorgebracht. De hotels daarentegen vond ik wel goed!