Heb de zenuwen.......ik heb de baan.....zooo blij!

…heb morgen om 10.00 heb ik een sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ik (denk ik) heel graag zou willen werken.



Ik woon in een klein dorp, en sinds enkele jaren is er een reclamebureau/studio midden in het dorp, zit precies tussen mijn ouders en de basisschool in (200 meter van beiden vandaan).



Zelf woon ik er 1,5 km vandaan.



Ik heb daar een kleine maand geleden een “open sollicitatie” naartoe gedaan, gewoon om te peilen of ze iets voor me hadden. Ze hadden wel een vacature, die ze “de lege stoel” hadden genoemd. Dus ze hadden iemand nodig maar niet duidelijk wie of wat?

En afgelopen maandag een berichtje in mijn mailbox, dat de beste man eens kennis wilde maken met mij. Hij was net terug van een lange vakantie.



Ik ben best creatief bezig in mijn vrije tijd, zoals de meeste wel weten. Maar in een grijs verleden heb ik ook een opleiding tot grafisch vormgever gevolgd. Dit was nog voor de opmars van Indesign/Photoshop/Illustrator etc…Wij deden het meeste handmatig :wink:



Nou ik wilde het effe kwijt, duimen jullie met me mee :pray: :pray: :pray: :pray:



Ik doe vast geen oog dicht.



Ik heb morgen trouwens nog 2 andere gesprekken en vrijdag ook nog 2 :mrgreen:

Beetje laat maar heeft iemand nog goede tips voor het gesprek.



Ik check morgen voor ik ga KOK nog wel even…

Ik heb jammer genoeg geen tips, maar wil je wel alvast succes wensen

:thumbup: :thumbup: Bedankt, ga maar eens een poging wagen :zzz: :zzz:

@Anne-marie wrote:

Beetje laat maar heeft iemand nog goede tips voor het gesprek.

op tijd naar bed gaan...

ja en lekker jezelf zijn!!

ik zal voor je duimen :pray:

Ik wil je heel veel succes wensen!!



Ook voor de andere gesprekken, je bent er maar druk mee deze 2 dagen haha.



Maar mijn tip: wees gewoon lekker jezelf :thumbup:

Wat spannend zeg!!! Ik ga heel hard duimen voor je…zou wel ideaal zijn zeg, zo dicht bij huis en ook nog bij een bedrijf wat ik (voor zover ik je ken) helemaal bij je vind passen!!



:pray: :pray: :pray:

Heel veel succes!!!

Succes vandaag! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Succes!

Succes!

Misschien heb je er nog de tijd voor: voorbereiden, anticiperen op vragen die je kan verwachten.



Ze gaan bijvoorbeeld vragen wat jij nou een mooie reclame of vormgegeven iets vindt, dat je dan gelijk met iets kan komen en niet stuntelt met een naam die je niet meer weet ofzo.



Bij mijn laatste sollicitatie vroegen ze ook wat ik zelf mijn goede en slechte eigenschappen vond. Ik was totaal niet voorbereid en moest ter plekke iets verzinnen, beetje stuntelig dus (kon geen slechte bedenken die ik wou delen haha), en na het gesprek op de terugweg in de auto wist ik natuurlijk precies wat ik had moeten zeggen.



Ik ga zelf ook weer vanmiddag, en maandag, spannend!



Heel veel succes! :thumbup:

Trek kleding aan waar je je prettig in voelt.

Ooh! Heel veel success! Ik heb geen solicitatie tips, sorry. De solicitatie gesprekken die ik heb gehad gingen vaak als een waas voorbij. Ik ben nu alweer 3,5 jaar bij dit bedrijf, en ik kan me niks van mijn gesprek herinneren.

:shifty:

En je handen over elkaar leggen als je praat, zodat je niet zenuwachtig gaat

lopen friemelen. Maar dit lees je vast niet meer. Veel succes straks :thumbup: :thumbdown:

Ik ben er nog wel even hoor, ik hoef maar 5 minuten met de auto, nog niet eens…



Die tip van Mutsie was een goede, heb ik net nog even voorbereid.



Ik vind de reclame van AH (hamsteren en van die grappige man goed)

En de logo’s McDonalds en Shel zijn natuurlijk erg goede herkenbare logo-ontwerpen.



Kan iemand me op de valreep nog een goed ontwerp meebedenken, of een andere goede reclame op schrift…

succes meid

Succes meid!

Ik duim hoor!

WHAAAAAAA, ik heb de baan :dance: :dance: :dance: :dance:



Ben er nog helemaal flabbergasted van, (schrijf je dat zo?)



Sta gewoon nog steeds te shaken, zo ontzettend blij ben ik!!!