Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje, hoop dat jullie me hier misschien antwoord op kunnen geven…
14 maart, ik zou 12 weken en 3 dagen zwanger zijn, hadden we onze tweede echo en bleek dat het hartje van ons ukkie 5 weken daarvoor al gestopt was met kloppen. Heel erg geschrokken en natuurlijk ontzettend verdrietig.
19 maart hebben ze het vruchtje d.m.v. curretage weggehaald.
Op zich is het me wel meegevallen, heb nog tot gisteren gevloeid.
Heb vanmorgen nog een zw.test gedaan om te kijken of de test alweer negatief was, maar de test gaf nog 2 duidelijke blauwe strepen aan
( Kruidvat-test )
Ik heb ook nog wel last van mijn borsten en van die leuke pukkeltjes.
Weet iemand hoelang het HCG nog in je lichaam kan blijven na een curretage? We willen namelijk weer gaan oefenen voor een Brusje, maar dan zegt een test natuurlijk niet zoveel als ie niet eerst negatief is geweest, toch?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes, Daantje
Hey Daantje,
ik zit ongeveer met het zelfde probleem en moet woendag weer bloed laten trekken, ik heb 21 maart een mk gehad, geen curitage, maar mijn hcg daald heel traag, de gyn is er niet gerust in;
21 maart 9540
23 maart 2161
26 maart 400
30 maart 312
ik weet ook niet wat dat er aan de hand is, maar als woendag mijn hcg niet op 0 staat dan krijg ik 9/10 weer een echo en moet ik gecuriteert worden.
ik hou je op de hoogte en ga zeker eens vragen aan de gyn maandag waneer je hcg normaal op 0 moet staan, maar als ik me niet vergis moet dat binnen de 2 weken.
ik had twee weken na de curretage een negatieve test in mijn handen
paar dagen ervoor was het nog positief.
Bij mij was het bij 5 weken al mis dus ook minder HCG
He Dol Gelukkig en Boefje, bedankt voor jullie reacties…
Bij mijn eerste MK,met 5 1/2 week, was mijn HCG ook al vrij snel gedaald.
Dit keer duurt het wat langer heb ik het gevoel, maar ik was natuurlijk ook een stuk verder.
Omdat we eigenlijk 14 maart vd nekplooimeting zouden gaan had ik een week daarvoor bloed laten prikken en daar konden ze eigenlijk al zien dat het HCG aan het dalen was. Wel vreemd dat de test dan nog zo lang eigenlijk positief blijft en ook best duidelijk…
Dol Gelukkig, ik hoop dat je HCG netjes daalt en je niet gecurreteerd hoeft te worden…
Als je gevraagd hebt, binnen hoeveel dagen je HCG weer op 0 moet staan, wil je het antwoord dan even hier neerzetten?
Ik hoop dat we allemaal gauw weer zwanger mogen zijn en dat het dit keer ook goed blijft gaan!
Groetjes, Daantje
dankje daantje, ja hoor ik zet het dan even hier, als ik het gevraagd heb, was ik toch van plan, ik vindt heel weinig info over hoelang het duurd voor dat je hcg helemaal uit je lichaam is hoor; ga vandaag nog eens zoeken op het internet.
wat ik er van weet kan het wel tot 6 weken duren voordat het weg is :?
Heksje weet je misschien ook de rede hier van, ben echt wel benieuwd, morgen moet ik naar de gyn om een blad te halen om bloed te trekkken en dan vraag ik het haar toch even, maar ben wel benieuwd of iemand hier weet hoe dat dat kan.
Jee 6 weken, da’s idd wel lang ja.
Nou we wachten wel af dan maar enne…Dol Gelukkig, ik hoor het wel van je.Veel suc6!
Liefs, Daantje
zeker dat je nog van me hoort, hoop morgen al wat te weten via mijn gyn.
nog zo iets raars, vandaag na een vrijpartij heb ik bloed verloren, niet echt om over naar huis te schrijven en is ook heel snel opgehouden, verlies nu geen bloed meer, hoop dat ik morgen toch even bij de gyn terecht kan om haar dat allemaal te vragen. weet echt niet meer wat dat er met mijn lichaam gebeurd.
ms een stomme vraag, maar ik zit met je mee te denken. Weet zo weinig te zeggen om te steunen , omdat ik je situatie verderniet ken.
Maar heb je geen zw.sch test in huis om dat evt te checken? of is dat een rare gedachte van mij? Of zal die zowieso nu positief uitslaan?
Alleen een gedachte hoor,
normaal zal die positief uitslaan omdat mijn HCG nog niet op 0 staat, en heb daar ook al eens aan gedacht hoor. Maar zonder bloed test kan ik niets aanvangen, als de HCG van mijn miskraam nog boven de 100 staat dat heb ik altijd een positieve test, maar denk dat ik het toch niet kan laten en morgen er even 1 ga halen, weet dat het stom is maar kan er ook niets aan doen, hoop nog altijd met heel mijn hart dat ik toch nog zwanger ben, maar reken er niet op.
o bianca81 door te reageren steun je mij al heel erg hoor
weet ik wel , maar k vindt zon een vreemde situatie ,lijkt mee voor jou ook.
Ik vraag me zo af van hoe of wat dit zo kan zijn , de hoop die jij uitspreekt had ik ook even zo van ,… je hoopt altijd hé?
Ja dan heeft testen idd ws geen zin, ms toch ook efkes afspreken real life met je gyn dan
k wens je iig succes.
Ik lees je zowieso in het andere topic alleen daar is het momenteel rustig
daar heb ik het ook opgezet en ja daar is het nu even rustig, hoop echt dat mijn gyn mij morgen even kan ontvangen, moets het nu zijn dat het toch een 2ling zou geweest zijn dan ben ik nu ongeveer 7 weken en 2 dagen en dan zou ze toch al wat kunnen zien, de 21 maart was ik nog maar 5 weken en 3 dagen, dus kunnen ze niet altijd iets zien. ik voel me ook nog altijd zwanger.
en ja een vreemde situatie is het inderdaad, kan er nog kop nog staart aan krijgen. voor mij mee dat ik morgen even bij de gyn kan langsgaan en dat ze morgen al bloed prikken.
de hoop blijft altijd als je rare dingen mee maakt die je anders niet mee maakt.
mijn vriendin had dat overigens wel, ( wil je geen valse hoop geven,maar wat je zegt is dusniet iets onmogelijks)
Zei was zwanger, en heeft een bloeding gehad , vreselijk veel en met herkenbaar een vruchtje. Bleef ook verschijnselen houden , zei bleek wel nog zwanger te zijn en haar gyn zei wel dan ben je van 2 zwanger geweest.
Mmmm begintnog meer te hopen voor je dan
je geeft me geen valse hoop hoor, ik wacht morgen gewoon af en dan zien we wel, maar de hoop blijft bestaan. ik blijf natuurlijk wel met mijn 2 benen op de grond staan en dat ik geen vruchtje meer mee draag blijft natuurlijk ook in mijn hoofd zitten.
Dat is een goede instellingknap van je hoor, t blijft de realiteit , het kan alle kanten op…en de wonderen zijn de wereld niet uit… en hoop blijft datgene wat je blijft laten doorzetten :thumbup:
dat is ook zo, hoop doet leven.
en ik hoop dat ik als nog zwanger ben, maar reken er niet echt op, ga morgen echt aandringen voor morgen al een bloedtest te laten doen, dan moet ik niet tot woensdag wachten.
Dol Gelukkig,
Ik duim met je mee hoor…
Het HCG ziet er wel hoog uit, als ik daar zo naar kijk. Bij mij hadden ze het erover dat het HCG met 11 weken nog maar 32??? was. ( Toen ze bij de tweede echo terugkeken naar het bloedonderzoek )
Dan is dat van jou wel veeel hoger.
Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om te tetsen, want mijn test was gisteren ( 12 dagen na de curretage ) ook nog behoorlijk positief…
Omdat wij vanaf vandaag weer druk aan het oefenen gaan, is het wel handig om eerst een keer negatief te testen, zodat we ook zeker weten dat een positieve test, opnieuw zwanger betekend.
Zelf heb ik ook nog wel last van mijn borsten en mijn buikje is ook nog niet echt minder geworden.
Vraag morgen gauw om een bloedtest, dan heb je hopelijk gauw meer zekerheid!
Liefs, Daantje