hey daantje, hoop het ook, maar blijf met mijn voetjes op de grond hoor, ik hoop dat het bij jullie ook snel in orde is hoor. ik :thumbup: voor jou.
morgen weet ik normaal meer en dan hoor je er zeker van hoe het gaat met dat HCG gedoe, wordt er echt niet goed van en dan van die temp nog minder.
Hai meiden,
maar even zo aangezien jullie beiden in dezelfde rotsituatie zitten en dezelfde vraag hebben. Dus allereerst sterkte!
Over jullie vraag…hoe lang je zwanger bent geweest zal zeker van invloed zijn. Dit ivm het opbouwen van de hoeveelheid HcG. Ook zal het hormoon misschien al wel uit je bloed verder weg zijn maar kan het wat langer duren voor ook je urine zonder sporen zit. Testen zijn zo gevoelig tegenwoordig dat je bij 50mMol al een positieve test hebt, itt Predictor bv die pas positief is bij 100mMol.
Wat ook kan meespelen en wat zo door mijn hoofd gaat (vraag maar eens na bij de gyn want het is bij mij maar ‘theorie’ natuurlijk) is de placenta. Zoals bij Daantje is het vruchtje niet afgestoten of losgelaten dus wie weet zit de placenta wel ‘vast’ en blijft zo HcG produceren? Wie weet is dat ook wel een reden waarom een gyn alsnog een curettage voorstelt om die weg te halen? Zolang je HcG maar dalende is zou het goed moeten zitten, waarom dan toch alsnog een curettage…misschien dus om je lichaam zsm weer ‘schoon’ te krijgen en weer een cyclus op gang te brengen?
Nogmaals voor jullie heel veel sterkte. :hug:
Rhiannon dankje wel, hoop echt dat ik morgen meer zekerheid heb, ik was 21 maart 5 weken en 3 dagen zwanger. dus ongeveer zolang als daantje.
He lief dat jullie allebei reageren…
Dolgelukkig weet je al meer of is het morgen pas?
Bij mij is het hartje van ons Brusje met 7 weken en 5 dagen gestopt met kloppen en is het ruim 5 weken daarna pas weggehaald d.m.v. curretage.
Dan halen ze alles weg toch, eventueel ook de placenta? ( als die er dan al is ???)
Liefs, Daantje
Anneke morgen dus uitslag van je bloed? Spannend hoor, hopelijk is het toch netjes aan het dalen.
Daantje met een curettage halen ze alles weg als het goed is. Heel soms bij een heel klein percentage van de operaties lukt dat toch niet. Mocht je HcG bv alsnog te langzaam dalen omdat er mss nog een ieniemienie restje placenta of weefsel zijn achtergebleven kan een kuurtje Primolut ook nog wel eens helpen. Stukken minder ingrijpend dan curetteren. :hug: maar hopelijk is geen van beide opties nodig! :thumbup: (bij de weg placenta begint te groeien zo rond de 6 weken wanneer het hartje ook gaat kloppen echt ‘goed’ werkt het rond de 10-12 weken. Tot die tijd is het gele lichaam wat je follikel maakt na het springen van je eitje nodig om je zwangerschap intact te houden maar dat heeft met het hormoon progesteron te maken niet zo zeer met HcG dat wordt sowieso geproduceert als je zwanger bent)
ik mag straks rond 18u bellen voor de uitslag van mijn bloed, mijn gyn is op vakantie, maar er is er nog wel 1tje die aan mijn lijf mag komen hoor, ik heb de gyn nog niet persoonlijk kunnen spreken dus weet nog niet hoe dat het zit met hoelang je HCG in je bloed blijft zitten na een curitage of miskraam, vraag het hem straks even.
sorry dat ik zo laat kom, maar moesten nog weg
mijn HCG was weer een beetje gezakt, maar niet erg veel, van 312 naar 285 dus maar 27 gezakt, heb ook even de moeite gedaan om te vragen hoelang het kan duren en daar kreeg ik geen rechtstreeks antwoord op, “dat is bij iedereen anders en duurd ook bij iedereen niet even lang” dat kreeg ik dus als antwoord, heel vaag eigenlijk. mijn eigen gyn was met verlof en komt pas volgende week dinsdag terug, moet vrijdag weer bloed laten trekken, dus ben niet veel wijzer geworden. :think:
daantje hoe is het nu met jou???
hier weer iets raars, mijn borsten doen de heledag al jeuken en pijn, ik heb wel de verschijnselen, maar ben toch niet zwanger, raar hoe het allemaal kan lopen.
vandaag bij de dokter geweest, Evelien moest nog een spuitje hebben, heb mee gevraagd of dat ze mijn bloed nog eens wou controleren en ja hoor straks mag ik bellen voor alweer een boeduitslag, heb ook mee mijn bloeddruk laten meten, was 11/7 en ik heb altijd 12/8 dus vondt ze het een beetje aan de lage kant. afwachten wat dat het bloed me vandaag te vertellen heeft he